Presidentinvaalit 2024

Ja en myöskään ole minkään puolueen kannattaja, ei vaan löydy sopivaa Suomesta minulle.
Näin yleisesti ottaen ei kannata asettua MINKÄÄN yksittäisen puolueen kannattajaksi. Ellei siis itse tavoittele poliittista uraa, ja silloinkin tajuat pian millainen käärmeiden ja selkäänpuukottajien pesä myös se omaa aatetta läheisin puolue on. Nimimerkki Kokemusta on!

Itsenäisenä, liikkuvana äänestäjänä olet vapaa valitsemaan kuhunkin tilanteeseen sopivimman puolueen ja ehdokkaan.

Puolueen kannattajana tuohu muuttuu tuhnuiseksi touhuksi joissa "oman puolueen" virheitä vähätellään ja "vastapuolen" virheitä liioiteillaan. Tavoite ei olekkaan enää etsiä parhaita päättäjiä ja parhaita päätöksiä, vaan että "oma puoli voittaa". Tulee mieleen futiskannattajat jotka haukkuu tuomaria sokeaksi kun vastustan joukkue rikkoo ja epäreiluksi kun oma saa "liian kovan" rangaistuksen pikku rikkeestä.
 
Ei osunut. Tarvii löytyä sellaiseen paljon enemmän, haastamista missä olisi jotain järkeäkin.
Hienoa, en missään nimessä halua pahoittaa mieltäsi.

No jatketaan ja seurataan mielenkiinnolla Jussin ponnisteluja hävitä vaalit ja sitä myöten persujen kannatuksen rakettimaista nousua.
 
Näin yleisesti ottaen ei kannata asettua MINKÄÄN yksittäisen puolueen kannattajaksi. Ellei siis itse tavoittele poliittista uraa, ja silloinkin tajuat pian millainen käärmeiden ja selkäänpuukottajien pesä myös se omaa aatetta läheisin puolue on. Nimimerkki Kokemusta on!

Itsenäisenä, liikkuvana äänestäjänä olet vapaa valitsemaan kuhunkin tilanteeseen sopivimman puolueen ja ehdokkaan.

Puolueen kannattajana tuohu muuttuu tuhnuiseksi touhuksi joissa "oman puolueen" virheitä vähätellään ja "vastapuolen" virheitä liioiteillaan. Tavoite ei olekkaan enää etsiä parhaita päättäjiä ja parhaita päätöksiä, vaan että "oma puoli voittaa". Tulee mieleen futiskannattajat jotka haukkuu tuomaria sokeaksi kun vastustan joukkue rikkoo ja epäreiluksi kun oma saa "liian kovan" rangaistuksen pikku rikkeestä.
Naulan kantaan!
 
Kenet sitten haluatte presidentiksi jos Rehn on poissuljettu? Muut vaihtoehdot ovat tiedossa. Stubb? Haavisto? Urpilainen? Siitä vaan valitsemaan.
Käsittääkseni Halla-Aho on oikeastaan ainoa realistinen ehdokas, joka voi syrjäyttää Haaviston toiselle kierrokselle. Jossain gallupissa Rehn oli samoissa kuin Halla-Aho, mutta pääsääntöisesti selvästi takana. Lisäksi Halla-Ahon käyrä on ollut nousussa ja esim Rehnin aika tasainen. Haavistolla on ollut laskussa.

On totta että Halla-Aho saisi toisella kierroksella vastaansa paljon taktisia äänestäjiä, mutta näillä vaaleilla on taas tehty persuja salonkikelpoisemmaksi puolueeksi, ja vaikutus on vielä suurempi jos H-A on toisella kierroksella.

En ole nähnyt pitkään aikaan galluppeja joissa kysytään kannatusta toisella kierroksella, mutta viimeisimmissä joita olen nähnyt, ei myöskään Rehnillä ollut mahdollisuuksia kumpaakaan, Stubbia tai Haavistoa vastaan.

Vaikka en Stubbia kannatakaan, pidän aika todennäköisenä että voittaa koko kisan.
 
Käsittääkseni Halla-Aho on oikeastaan ainoa realistinen ehdokas, joka voi syrjäyttää Haaviston toiselle kierrokselle. Jossain gallupissa Rehn oli samoissa kuin Halla-Aho, mutta pääsääntöisesti selvästi takana. Lisäksi Halla-Ahon käyrä on ollut nousussa ja esim Rehnin aika tasainen. Haavistolla on ollut laskussa.

On totta että Halla-Aho saisi toisella kierroksella vastaansa paljon taktisia äänestäjiä, mutta näillä vaaleilla on taas tehty persuja salonkikelpoisemmaksi puolueeksi, ja vaikutus on vielä suurempi jos H-A on toisella kierroksella.

En ole nähnyt pitkään aikaan galluppeja joissa kysytään kannatusta toisella kierroksella, mutta viimeisimmissä joita olen nähnyt, ei myöskään Rehnillä ollut mahdollisuuksia kumpaakaan, Stubbia tai Haavistoa vastaan.

Vaikka en Stubbia kannatakaan, pidän aika todennäköisenä että voittaa koko kisan.
Tuorein tänään ilmestynyt galluppi on että Haavisto ykkönen, Stubb peesissä ja Halla-aho sekä Rehn tasoissa. Siis eka kierros:

Siitä ollaan samaa mieltä että Stubb on melko varmasti seuraava presidentti.
 
Hienoa, en missään nimessä halua pahoittaa mieltäsi.

No jatketaan ja seurataan mielenkiinnolla Jussin ponnisteluja hävitä vaalit ja sitä myöten persujen kannatuksen rakettimaista nousua.

Taitaa näissä vaaleissa olla lopussa 8 häviäjää jos laskin oikein.

Salonkikelpoisuus ja pitkä peli.

Rakettimaiset nousut prosentteina noinkin isolla puolueella on haihattelua.
 
Taitaa näissä vaaleissa olla lopussa 8 häviäjää jos laskin oikein.

Salonkikelpoisuus ja pitkä peli.

Rakettimaiset nousut prosentteina noinkin isolla puolueella on haihattelua.
Aivan oikein laskettu.

Mutta muilla ei ole yhtä jykevää strategiaa kuin persuilla. Monelle tappio on huono, voitto hyvä.
 
Jos halla-ahosta tulisi presidentti niin ristus millainen kollektiivinen kitinä alkaisi suomessa. Olis joka viikonloppu senaatintorilla ei natseja suomeen konsertit ja virkatut vittuhatut päässä hoilattas kumbaijaa. Ehkä parempi sen takia ettei niin käy vahingossakaan. Järkihän siinä menisi.
Päinvastoin, viikkotolkulla kumbaijaa hoilanneet haettaisiin ja puettaisiin pitkähihaisiin paitoihin pois kuleksimasta, loppujen lopuksi ja rauha maassa :cool:
 
Aivan oikein laskettu.

Mutta muilla ei ole yhtä jykevää strategiaa kuin persuilla. Monelle tappio on huono, voitto hyvä.
No ei kai kukaan ole sanonut että persujen tavoite olisi hävitä. Mutta hyvin pärjääminen (nk pistesija) on sekin hyvä tulos jos ennakkoon on arvioitu että kilpailijalla ei ole mitään mahdollisuuksia.

Ja kuten todettua, joka kerta kun persut saavat laajaa kannatusta ja jopa muut kuin maaseudun peräkamarin pojat äänestävät persuja, joku voi huomata että persuja äänestävät myös muut kuin maaseudun peräkamarin pojat.
 
No ei kai kukaan ole sanonut että persujen tavoite olisi hävitä. Mutta hyvin pärjääminen (nk pistesija) on sekin hyvä tulos jos ennakkoon on arvioitu että kilpailijalla ei ole mitään mahdollisuuksia.

Ja kuten todettua, joka kerta kun persut saavat laajaa kannatusta ja jopa muut kuin maaseudun peräkamarin pojat äänestävät persuja, joku voi huomata että persuja äänestävät myös muut kuin maaseudun peräkamarin pojat.
Kyllä tuossa kävi minusta kävi ilmi että ei väliä jos tappio tulee, strategia toimii. Olin eri linjoilla.

Itse asiassa minuahan ei kiinnosta pätkääkään persujen pitkän matkan strategiat. Nämä on presidentinvaalit jotka ratkotaan reilun viikon päästä. Minua kiinnostaa että kuka valitaan päämiehen tehtävään. Tämä strategia keskusteluhan lähti siitä kun totesin ettei Jussilla ole mahkuja toisella kierroksella. Olen edelleen sitä mieltä. Jussi jakaa liikaa kansaa ja liian moni äänestää häntä vastaan periaatteesta.
 
Kyllä tuossa kävi minusta kävi ilmi että ei väliä jos tappio tulee, strategia toimii. Olin eri linjoilla.

Itse asiassa minuahan ei kiinnosta pätkääkään persujen pitkän matkan strategiat. Nämä on presidentinvaalit jotka ratkotaan reilun viikon päästä. Minua kiinnostaa että kuka valitaan päämiehen tehtävään. Tämä strategia keskusteluhan lähti siitä kun totesin ettei Jussilla ole mahkuja toisella kierroksella. Olen edelleen sitä mieltä. Jussi jakaa liikaa kansaa ja liian moni äänestää häntä vastaan periaatteesta.
Torjuntavoitot yms ovat aina selittelyä. Mut onhan tuossa persujen osalta myös uskottavuuden rakennusvaihe kuvassa mukana. Voitto on kaukainen haave ja tulee olemaankin mikäli strategiana on jatkossakin kahtiajaon kärjistäminen. Ja onhan sen oltava jos meinaavat ydinkannattajansa säilyttää.
 
Torjuntavoitot yms ovat aina selittelyä. Mut onhan tuossa persujen osalta myös uskottavuuden rakennusvaihe kuvassa mukana. Voitto on kaukainen haave ja tulee olemaankin mikäli strategiana on jatkossakin kahtiajaon kärjistäminen. Ja onhan sen oltava jos meinaavat ydinkannattajansa säilyttää.
Kahtiajakoa on kyl harjoittanut hyvin vahvasti vasemmisto ja se on ollut sen kantava voima viime vuosikymmenet. Marinia lainaten, joko olet meidän kanssa tai meitä vastaan.
 
Kyllä tuossa kävi minusta kävi ilmi että ei väliä jos tappio tulee, strategia toimii. Olin eri linjoilla.
Jos tappio tulee mutta pärjää paremmin kuin ennakkoon on kaavailtu, niin onhan se kuitenkin osoitus siitä että on laajaa kannatusta ja että pahimpien anti-persujen "kukaan järjissään oleva ei äänestä persua" ei pidä paikkaansa. Toki voitto on paras ja sitä käsittääkseni tavoitellaan.

Itse asiassa minuahan ei kiinnosta pätkääkään persujen pitkän matkan strategiat. Nämä on presidentinvaalit jotka ratkotaan reilun viikon päästä. Minua kiinnostaa että kuka valitaan päämiehen tehtävään. Tämä strategia keskusteluhan lähti siitä kun totesin ettei Jussilla ole mahkuja toisella kierroksella. Olen edelleen sitä mieltä. Jussi jakaa liikaa kansaa ja liian moni äänestää häntä vastaan periaatteesta.
Olen samaa mieltä siitä että Jussilla on varsin huonot mahdollisuudet toisella kierroksella, koska on paljon ihmisiä jotka äänestäisivät ketä tahansa muuta joka olisi Halla-Ahoa vastassa.

Mutta on fakta että Halla-Aho on nimenomaan persujen ehdokas. Ja jos persu pärjää, sillä on vaikutusta suuren yleisön silmissä ja yhä useampi näkee persut vakavasti otettavana vaihtoehtona.
 
Oiskohan siitä että Jussi on ollut niin monesta asiasta viime vuosina oikeassa ja sitä ei vaan voi vieläkään periaatteessakaan kannattaa, jakaahan se kansaa tietenkin! ;)
Kyllä se edelleen on niin, että joitakin asioita ei sovi sanoa ääneen; ainakaan persun. Toki muut puolueet ovat joutuneet ottamaan lusikkaa kauniiseen käteen, ja pikku hiljaa asioista pystyy puhumaan. Toivottavasti tämö trendi jatkuu. Ja toivottavasti trendin jatkuminen ei johdu siitä että tilanne menee koko ajan huonompaan suuntaan.
 
Kyllä tuossa kävi minusta kävi ilmi että ei väliä jos tappio tulee, strategia toimii. Olin eri linjoilla.

Itse asiassa minuahan ei kiinnosta pätkääkään persujen pitkän matkan strategiat. Nämä on presidentinvaalit jotka ratkotaan reilun viikon päästä. Minua kiinnostaa että kuka valitaan päämiehen tehtävään. Tämä strategia keskusteluhan lähti siitä kun totesin ettei Jussilla ole mahkuja toisella kierroksella. Olen edelleen sitä mieltä. Jussi jakaa liikaa kansaa ja liian moni äänestää häntä vastaan periaatteesta.

Keksit ihan omasta päästäsi nuo: ”tappio on strategia”-jutut.

Persut laittoi kisaan omasta mielestään parhaan mahdollisen ehdokkaansa ja se on toiminut hyvin. Jussi ei ole mokaillut ja on kai ennustuksissa nyt keskimäärin 3 sijalla. Se on ihan hyvä suoritus, vastaavasti isomman puolueen ehdokkaalla eli SDP:n Jutalla kannatus ihan eri lukemissa.

Jussi on pääsyt kertomaan isolle yleisölle omia näkemyksiään ja samalla nostamaan halumiaan arvoja ja asioita julkiseen keskusteluun. Nuo monet asiat on olleet varmaan tärkeitä myös puolueelle.

Jos se on sinun mielestä huono strategia puolueen kannatuksen kannalta, olet kyllä kaiken avun ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Keksit ihan omasta päästäsi nuo: ”tappio on strategia”-jutut.

Persut laittoi kisaan omasta mielestään parhaan mahdollisen ehdokkaansa ja se on toiminut hyvin. Jussi ei ole mokaillut ja on kai ennustuksissa nyt keskimäärin 3 sijalla. Se on ihan hyvä suoritus, jos vastaavasti isomman puolueen ehdokkaalla eli SDP:n Jutalla kannatus ihan eri lukemissa.

Jussi on pääsyt kertomaan isolla yleisöllä omia näkemyksiään ja samalla nostamaan halumiaan arvoja ja asioita julkiseen keskusteluun. Nuo monet asiat on olleet tärkeitä myös puolueelle. Mitä asioita Jutta on nostanut mistä on keskusteltu. Niinpä.

Jos se on sinun mielestä huono strategia puolueen kannatuksen kannalta, olet kyllä kaiken avun ulkopuolella.
Minäpä väännän rautalangasta kun ei näköjään vähemmällä vihjailulla mene jakeluun.

Minua ei kiinnosta hevon helvettiä mikään muu kuin se että kenestä tulee Suomen seuraava presidentti. Siitä tässä vaalissa on kyse. Sinä rupesit selittämään jotain strategiahuttua todettuani että Jussilla ei ole jakoja toisella kierroksella. Persujen tulevaisuuden strategioilla ei ole merkitystä vaan sillä kuka on ykkönen 28.1.2024. Ei tarvii kovin pitkä strategia siihen olla, ihan on nurkan takana. Lue nyt huolella ja mieti vaikka päivä päälle, jospa se siitä valkenee.
 
Back
Top