Presidentinvaalit 2024

Olin kerennyt unohtaa jo miten vastenmielisenä pidin Stubbia jo silloin muinoin Jykä-Juttis hallituksen aikoihin, mutta kyllä se sama mies on edelleen siellä kun pintaa vähän raapastaan. Jos 2. Kierroksella on Alex ja Pekka niin päättäkööt sitten muut mun puolestani.

Taitaa olla kyllä näin. Nuo kaksi saippuanpalaa vastakkain, niin onko mitään väliä kumpi noista valitaan ?

No, katsotaan sitä sitten kun sen aika on.
 
Olin kerennyt unohtaa jo miten vastenmielisenä pidin Stubbia jo silloin muinoin Jykä-Juttis hallituksen aikoihin, mutta kyllä se sama mies on edelleen siellä kun pintaa vähän raapastaan. Jos 2. Kierroksella on Alex ja Pekka niin päättäkööt sitten muut mun puolestani.
Vastakkain olisi oikeistolainen urheileva hölöttäjä ja vasemmistolainen diplomaattinen hinttari. Jos joltakulta on unohtunut mitä homouden harjoittaminen on, niin voin muistuttaa sen olevan ihmisille täysin luonnotonta ja sairasta käyttäytymistä. Valitettavasti suuri osa kansasta on aivopesty pitämään seksi samaa sukupuolta olevan kanssa normaalia. Aivopesua on tullut vasemmistovetoisista tiedotusvälineistä ja vasemmistolaisilta poliitikoilta. Miksi juuri vasemmistolaisilta? Siksi, että suomen kansan yhtenäisyyttä on haluttua rikkoa ja aiheuttaa ristiriitoja. Miksi? No miksiköhän.

Haavisto on minun kategoriassani eläintäkin alhaisempi. Jos tajuaisi edes hävetä epänormaaliuttaan, niin voisin paremmin sietää. Stuppi on typerä, mutta ei sentään eläintä typerämpi.
 
Älkää nyt viittikö tuosta että olisi pitänyt julkaista aikaisemmin: Viimeinen mittauspäivä ollut 23.1, miten tämän olisi voinut julkaista viime viikolla?

Myönnettäköön tämä. Purnataan sitten siitä, että kysely olisi pitänyt tehdä aikaisemmin. Matias Turkkila kommentoi asiaa:

"Yle toimii eri tavalla kuin 2018 presidentinvaalien alla. Tuolloinkin vaalipäivä oli tammikuun 28. Yle julkaisi tuolloin presidenttigallupin hyvissä ajoin ennen ennakkoäänestystä 5.1.2018. [3] Vaikka Sauli Niinistön ylivoima oli murskaava 72 % vs Haaviston 11 %, teki Yle silti presidenttiehdokkaiden suosiota mittaavan gallupin.

Tuolloin Yle toimi niinkuin pitikin, tiivistäen mittauksiaan loppua kohden. Julkaisupäivät olivat: 12.10.2017, 30.11.2017, 5.1.2018 ja 25.1.2018. Ja vaalit siis 28.1.2018. Nyt, vuonna 2024, kaikkein kiinnostavin gallup jätetään tekemättä. Ylen on näemmä tarkoitus luistella koko ennakkoäänestyksen yli ikivanhoilla marras/joulukuun luvuilla. Ennakkoäänestyksessä annetaan noin puolet kaikista äänistä. Yle voi tällä tavoin huoletta jatkaa uutisointiaan Stubb-Haavisto-parivaljakon ylivoimasta, niinkuin se on tehnyt tähänkin asti. "


 
Viimeksi muokattu:
Henkilönpalvontaako persuissa? Höpö höpö. Tosin olen kuullut hyvin luotettavista lähteistä, että kun Mestari syntyi, nähtiin outoja sateenkaaria hänen vanhempiensa torpan pihamaalta katsottuna, 70-päinen joutsenparvi lensi ympyrää katon päällä ja maa hieman järähti.

Halla-Aho johtaa Voittoon.jpg

 
Fatima pyysi anteeksi käytöstään somessa Halla-aholta. Jotain outoa tässä on, onko tämä ensimmäinen kerta kun vihreiden poliitikko toimii näin perussuomalaista kohtaan?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cf277d85-563e-4a3d-af16-ca09ae5a703d
Voisiko olla, että Pekka Haaviston kampanjatiimistä on ärähdetty, ettei häntä assosioida pitkän linjan vihreänä tällaiseen ala-arvoiseen öyhötykseen juuri ennen vaalipäivää. Muuten vaikea uskoa, että ihan itse olisi Fatima tullut katumukseen, kyllä siihen on tullut vahvaa kannustusta muualta
 
Kannattaako niitä gallupin otantapäiviä sillä perusteella arvioida, kuka gallupin mukaan osoittautuu olevan nosteessa? Lopputulos määräsi päivät ennen kuin oli tiedossakaan. On noita gallupeja vähän väliä ollut muutenkin, joten onko jokaisen pakko tulla samaan aikaan.
 
Komea ja odotettukin nousu Halla-Aholta, joskin toistaiseksi melko tarkkaan oman puolueen kannatuksen rajoissa. Erot lienevät edelleen turhan suuret, jotta homma menisi oikeasti mielenkiintoiseksi
Ei Halla-ahon kannatus tässä tilanteessa rajoitu omaan puolueeseen, mutta ei myöskään lupaa persuille mitään muissa vaaleissa joissa on eri alueet ja enemmän vaihtoehtoja.
 
Ei Halla-ahon kannatus tässä tilanteessa rajoitu omaan puolueeseen, mutta ei myöskään lupaa persuille mitään muissa vaaleissa joissa on eri alueet ja enemmän vaihtoehtoja.
Ei rajoitu mutta painottuu. Ihan niin kuin monella muullakin ehdokkaalla. Demarit näyttävät asemoituneen hyvissä ajoin Haaviston taakse. Oli varmaan pakkokin kun oma puolue oli liikkeellä sammutetuin lyhdyin.
 
Tämä olisi pitänyt julkaista viime viikolla, ennakkoäänestyksen ollessa käynnissä.
Mun mielestä galluppeja ei pitäisi julkaista lainkaan ainakaan ennakkoäänestyksen alkamisen ja varsinaisen äänestyspäivän äänestyssjan loppumisen välisenä aikana. Koskisi sekä ekaa että tokaa kierrosta ja myös muita vaaleja kuin pressanvaaleja.

Syy on, että niillä voidaan ohjailla ihmisten äänestyskäyttäytymistä, ja vaikka kukaan ei aktiivisesti ohjailisikaan niin niillä on joka tapauksessa vaikutusta (vrt. väestönvaihtoteoria vs väestörakenteen muuttuminen).
 
Vastakkain olisi oikeistolainen urheileva hölöttäjä ja vasemmistolainen diplomaattinen hinttari. Jos joltakulta on unohtunut mitä homouden harjoittaminen on, niin voin muistuttaa sen olevan ihmisille täysin luonnotonta ja sairasta käyttäytymistä. Valitettavasti suuri osa kansasta on aivopesty pitämään seksi samaa sukupuolta olevan kanssa normaalia. Aivopesua on tullut vasemmistovetoisista tiedotusvälineistä ja vasemmistolaisilta poliitikoilta. Miksi juuri vasemmistolaisilta? Siksi, että suomen kansan yhtenäisyyttä on haluttua rikkoa ja aiheuttaa ristiriitoja. Miksi? No miksiköhän.

Haavisto on minun kategoriassani eläintäkin alhaisempi. Jos tajuaisi edes hävetä epänormaaliuttaan, niin voisin paremmin sietää. Stuppi on typerä, mutta ei sentään eläintä typerämpi.
Jos oma suosikki ei ole toisella kierroksella mukana, teen valinnan ehdokkaan osaamisen perusteella, ja tässä kisassa Stubb ei ole vahvoilla verrattaessa kehenkään kärkiehdokkaista; tai ei ehkä vaikka verrattaisi myös ei-kärkinimiin. Harkimon osaamisesta en ole varma.

Itseäni ei ehdokkaan sukupuolielämä kiinnosta, eikä se muutenkaan määrittele koko ihmistä. Homous on biologisessa mielessä poikkeavuus, jos ajatellaan että eliöiden tarkoitus on lisääntyä ja levittää geeniperimäänsä. Luonnotonta se ei ole, koska sitä esiintyy luonnossakin.
 
Mun mielestä galluppeja ei pitäisi julkaista lainkaan ainakaan ennakkoäänestyksen alkamisen ja varsinaisen äänestyspäivän äänestyssjan loppumisen välisenä aikana. Koskisi sekä ekaa että tokaa kierrosta ja myös muita vaaleja kuin pressanvaaleja.
Viimeisin gallup voitaisiin julkaista pari viikkoa ennen vaalipäivää, eli ennen ennakkoäänestystä.
 
Minun mielestä toi Sari on osaavin, mitä tulee ihan puhtaaseen tietotaitoon. Se oikeasti näyttää tietävän monia asioita ja ne asiat menee sillä oikein.

Jos se olisi ison puolueen ehdokas, se voittaisi aivan varmasti ja ylivoimaisesti. Sitä mieltä minä olen.

JHa:lla taas on kyky saada monimutkaiset asiat kiteytettyä yksinkertaiseen, mutta silti asiasisällöltään oikeaan muotoon.

Mutta kun siellä melko suurella todennäköisyydellä on nuo kaksi liukasta saippuanpalaa, niin valitseppa nyt niistä sitten….
 
Viimeksi muokattu:
Mutta kun siellä melko suurella todennäköisyydellä on nuo kaksi liukasta saippuanpalaa, niin valitseppa nyt niistä sitten….
Ongelma on mahdollisesti vasta toisella kierroksella. Sitten mennään siihen mitä valinnasta epäsuorasti seuraa, ketä presidentti kuuntelee ja kenet nimittää.
 
Jos oma suosikki ei ole toisella kierroksella mukana, teen valinnan ehdokkaan osaamisen perusteella, ja tässä kisassa Stubb ei ole vahvoilla verrattaessa kehenkään kärkiehdokkaista; tai ei ehkä vaikka verrattaisi myös ei-kärkinimiin. Harkimon osaamisesta en ole varma.

Itseäni ei ehdokkaan sukupuolielämä kiinnosta, eikä se muutenkaan määrittele koko ihmistä. Homous on biologisessa mielessä poikkeavuus, jos ajatellaan että eliöiden tarkoitus on lisääntyä ja levittää geeniperimäänsä. Luonnotonta se ei ole, koska sitä esiintyy luonnossakin.
Juuri näin. Paljon luonnottomampaa on leimata osa kansaa jonkun uskonnon oppeihin tukeutuen seksuaalisen suuntautumisen takia rikolliseksi. Tuolla ja sairausluokituksella on Suomessakin ajettu valtava määrä ihmisiä mielenterveysongelmiin ja pahimmillaan itsemurhiin saakka. Homoseksuaalisuus poikkeaa toki valtavirrasta mutta turha siitä on yhteiskunnan tasolla ongelmaa tehdä.
 
Olin kerennyt unohtaa jo miten vastenmielisenä pidin Stubbia jo silloin muinoin Jykä-Juttis hallituksen aikoihin, mutta kyllä se sama mies on edelleen siellä kun pintaa vähän raapastaan. Jos 2. Kierroksella on Alex ja Pekka niin päättäkööt sitten muut mun puolestani.
Samma här.:coffee:
 
Mun mielestä galluppeja ei pitäisi julkaista lainkaan ainakaan ennakkoäänestyksen alkamisen ja varsinaisen äänestyspäivän äänestyssjan loppumisen välisenä aikana. Koskisi sekä ekaa että tokaa kierrosta ja myös muita vaaleja kuin pressanvaaleja.

Syy on, että niillä voidaan ohjailla ihmisten äänestyskäyttäytymistä, ja vaikka kukaan ei aktiivisesti ohjailisikaan niin niillä on joka tapauksessa vaikutusta (vrt. väestönvaihtoteoria vs väestörakenteen muuttuminen).
Vaalien alla voisi hyvin rauhoittaa pari viikkoa gallupeilta. Ei tulisi vahinkoa ja toisaalta tuohon kohtaan saataisiin julki useita rinnakkaisia gallupeja, joista voisi varsin luotettavasti arvioida kokonaisuutta.

Lakiin tuollaista pykälää voi olla hankala laittaa, mutta media voisi toimialana siitä yhdessä sopia.
 
Jos oma suosikki ei ole toisella kierroksella mukana, teen valinnan ehdokkaan osaamisen perusteella, ja tässä kisassa Stubb ei ole vahvoilla verrattaessa kehenkään kärkiehdokkaista; tai ei ehkä vaikka verrattaisi myös ei-kärkinimiin. Harkimon osaamisesta en ole varma.

Itseäni ei ehdokkaan sukupuolielämä kiinnosta, eikä se muutenkaan määrittele koko ihmistä. Homous on biologisessa mielessä poikkeavuus, jos ajatellaan että eliöiden tarkoitus on lisääntyä ja levittää geeniperimäänsä. Luonnotonta se ei ole, koska sitä esiintyy luonnossakin.
Ihan samalla tavalla moni muukin laji tuottaa luonnossa sellaisia yksilöitä joiden tarkoitus ei ole tuottaa itse jälkeläisiä, mutta jotka auttavat yhteisöä omalla työpanoksellaan.

En nyt sano että Haavistosta itsestään olisi ikinä ollut mitään hyötyä Suomelle mutta näin niin kuin yleisesti. 🤭
 
Mun mielestä galluppeja ei pitäisi julkaista lainkaan ainakaan ennakkoäänestyksen alkamisen ja varsinaisen äänestyspäivän äänestyssjan loppumisen välisenä aikana.

Vaalien alla voisi hyvin rauhoittaa pari viikkoa gallupeilta.

Eikös tuosta gallupkaranteenista ole käyty keskustelua,. Jos niitä rajoitettaisiin, joku voisi halutessaan julkaista niitä ulkomailla, eli melko tehoton kielto.
 
Eikös tuosta gallupkaranteenista ole käyty keskustelua,. Jos niitä rajoitettaisiin, joku voisi halutessaan julkaista niitä ulkomailla, eli melko tehoton kielto.
Kuten totesinkin, niin kielto tuskin olisi edes lain puitteissa mahdollinen.Tilannetta voisi silti vähän rauhoittaa.

Ulkomailla voisi tosiaan julkaista, eikä kaikki kotimaankaan mediat suostu sitoutumaan yhteisiin pelisääntöihin edes lähteiden tarkastamisen osalta, joten ne voivat tietysti julkaista mitä ja milloin tahansa vaikka media-ala muuten sopisikin radiohiljaisuudesta.

Olisiko sitten viisasta jättää areena huuhaamedialle on hyvä kysymys pohdiskeltavaksi.
 
Back
Top