Presidentinvaalit 2024

Mitenkähän lie sitten kuitenkaan, täällä somessa tuskailee nyt lähinnä Rehniä ja Halla-ahoa kannattaneet ja se korostuu nyt ihan liikaa tuon tunteen tulemisessa. Rehnissä vaan tuoksuu kepun kirosana kaupunkilaiselle, voipa hyvinkin olla, että ei olisi kumpaakaan voittanut.

Stubbin kannattajat vaa myhäilee ja käy tyytyväisenä nakkaamassa äänensä kehiin ja vihervasemistosta loputkin laukkaa mukisematta Pekan taakse, kun ovat sitä miettineet jo 1. Kierroksella.
 
Ei tuo varmaan se kaikkein todennäköisin skenaario ole mutta tämä on hyvä veto vaikka häviääkin. Vaimollekin on hyvä selittää että nyt on vain pakko mennä nauttimaan hyvästä konjakista ja sikarista. Mies lyö vetoa ja mies lunastaa vetonsa.

Minusta tuo ei edes olisi niin iso juttu kuin Käteisen lähtö pämin paikalta. Odotetaan mielenkiinnolla kaavaileeko Orpo jo samaa liikettä seuraavan komissaarin valinnan tullessa ajankohtaiseksi.

Minun mielestä olisi ihan eri asia pressan lähteä kesken kauden kuin PM:n. PM on aika paljon helpompi korvata saman puolueen ministerillä tms. Viimeksihän tuo tapahtui case Rinteessä.

Pressan lähtö kesken kauden olisi jotain ihan ennenkuulumatonta. Voin lyödä vedon. Ja minä maksan sen myös, jos tuollainen hulluus todellakin toteutuisi.
 
Viimeksi muokattu:
Äänestin aikanaan Esko Ahoa toisella kierroksella, viime aikoina olen jo pystynyt taas syömään samalla kädellä. Eli nyt kannattaa tehdä se mitä pitää vaikka tuntuisi pahalta, siitä pääsee yli ajan ylitse, :D
Niin minäkin tein. Nyt kun käsi on toipunut, pitäisi se teilata taas.

Kieltämättä Tuomiojan ja Palefacen julkinen asettuminen Haaviston taakse on jonkinlainen signaali sekin.

Häkkänen ei olisi ollut minulle mikään ongelma. Orpo pyysi Stubbin. Tässä nyt ollaan.
 
Niin minäkin tein. Nyt kun käsi on toipunut, pitäisi se teilata taas.

Kieltämättä Tuomiojan ja Palefacen julkinen asettuminen Haaviston taakse on jonkinlainen signaali sekin.

Häkkänen ei olisi ollut minulle mikään ongelma. Orpo pyysi Stubbin. Tässä nyt ollaan.
Häkkästä sitten seuraavaksi, Stubukka jää yhden kauden presidentiksi on myös oma arvaukseni.
 
Haetaan ratkaisu historiasta, ja runnataan loppukahinaan musta hevonen.

Ehdotan Häkkästä tai Kaikkosta.
Taidan äänestää seuraavan kerran , kun Häkkänen TP-ehdokkaana. Siinä miehessä on aivan erilailla mielen tasapainoisuutta ja harkintakykyä hehkuva olemus, verrattuna Stubidoon.
Ennustan...Stubido kammetaan viralta pois, kuten Ahtisaari eka kauden jälkeen, Häkkänen, lakimies, res.upseeri äänestetään tilalle.
 
Voi tätä murheen päivää.
Niin paljon kuin mä olen puhunut että on kansalais velvollisuus käydä äänestämässä oli miten huonoja ehdokkaita tahansa.
Nyt noita omia sanoja koeteltiin ihan tosissaan.
Ehdokkaana kun oli kaks aitoa typerystä. Pölhö pekka ja stubido. Joista kumpikaan ei ansaitse pressan paikkaa, ei millään mittarilla.
Joutui oikeasti todella miettimään menekö vai en.

Joten aika syvältä joutui kaivelemaan. Toki siinä auttoi kun kuuli että vassarit kannattaa pöhö pekkaa.

Jos jotenkin omaa äänestämistä puolustelee niin mähän piirsin äänestyskuponkiin vain kaksi ympyrää. Tarkoitus oli kuvata että molemmat ehdokkaat on täysiä nollia.
No jos vaali ihmiset sattuu tulkitseman sen numeroksi (8), ne kun nyt sattui menemään päällekkäin.
Niin ei kai sen mun vika ole?
Eihän :)
Ei ole koskaan ennen äänestys vituttanut ja hävettänyt samaan aikaa.

Kyllä äänestys kupogissa täytyis olla kolmas vaihtoehto = Molemmat on liian tyhmiä Suomen Tasavallan Presidentiksi, uusi äänestys.
 
Kylläpä teki pahaa käydä äänestämässä kahden itselleen vastenmielisen vaihtoehdon väliltä. Mutta kyllä se numero lopuksi paperiin syntyi.
Itse käyn äänestämässä taas vaalipäivänä, ja ostan pullakahvit paikallisen luokkaretkirahaston tukemiseen. Ei tämä täysin hukkaan mene.
 
Presidentti johtaa ulpoa. Okei.

Tentissä Stubbin mielestä Kiinaa ei voi laittaa samalle ”pahan akselille” kuin Venäjää, Irania ja Pohjois-Koreaa, koska hänen mukaansa Kiina ei halua nähdä itseään tässä porukassa.


Tänään sitten:


Rehn ja Halla-aho olivat täysin oikeassa ja tuo Stubb on edelleen täysi toope. Lavrovin ex-kaveri on Kiinan kaveri eikä ole oppinut yhtään mitään.

Toope mikä toope.
 
Presidentti johtaa ulpoa. Okei.

Tentissä Stubbin mielestä Kiinaa ei voi laittaa samalle ”pahan akselille” kuin Venäjää, Irania ja Pohjois-Koreaa, koska hänen mukaansa Kiina ei halua nähdä itseään tässä porukassa.


Tänään sitten:


Rehn ja Halla-aho olivat täysin oikeassa ja tuo Stubb on edelleen täysi toope. Lavrovin ex-kaveri on Kiinan kaveri eikä ole oppinut yhtään mitään.

Toope mikä toope.
Samaa kastia näimä kun Esko Aho, kun pakon edestä joutui jättämään ryssäilyt, nin hyppäsi kinkkien lompakolle. Eihän tässä mitään, ihan vaan laillista liiketoimintaa (Heinäluoma äänellä).
 
Samaa kastia näimä kun Esko Aho, kun pakon edestä joutui jättämään ryssäilyt, nin hyppäsi kinkkien lompakolle. Eihän tässä mitään, ihan vaan laillista liiketoimintaa (Heinäluoma äänellä).
Niinpä. Ei muuten vuoden 2000 tilanne kovin helppo ollut enkä suoraan sanoen näin takakäteen edes tiedä, menikö se sittenkään niin huonosti. Vuosi 2006 jo meni.

Alexilla on se ominaisuus, josta korpifilosofi @baikal sanoisi, että kiäh kiäh katsokaa, missä rahavirrat liikkuvat ja näette todelliset suomettajat..
 
kasi laitettu lappuun.

En miettinyt ehdokastani vaan sitä viekasta kettua joka varmaan myös hoitaisi presidentin homman hyvin.

Mutta se ei jäisi siihen. Kaupan päälle saisimme lukuisan määrän yk, kehitysmaa, gaza, ilmastonmuutos yms projekteja. Ja varmaan gazan erikoislähettilään ja Etelä-afrikan mustien maanviljelijöiden tukiprojektin. Ja ne vihreät virkamiehet. Kaikenlaista ylimääräistä mikä ei aja suomen etua.
 
Niin, presidentiltä on jäänyt kausi kesken kolme kertaa. Kallio kuoli, Mannerheim ja Kekkonen luopuivat terveydellisistä syistä.

Siinähän olisi Stubbillakin takaportti, jos pressan työ alkaa ottamaan aivoon. Paitsi vitutuksella ei taida vielä olla sairausluokitusta.

En silti usko, että Stubb lähtisi kesken kauden yhtään mihinkään. Kyllä hän osaa pelata sen varaan, että kuuden vuoden päästäkin on vielä työiässä ja ex-presidentin arvovaltaa voi käyttää hyödyksi uusiin töihin pyrkiessä. Ja vielä paremmin, kuin luistelemalla hommistaan kesken kauden.
 
Niin, presidentiltä on jäänyt kausi kesken kolme kertaa. Kallio kuoli, Mannerheim ja Kekkonen luopuivat terveydellisistä syistä.

Siinähän olisi Stubbillakin takaportti, jos pressan työ alkaa ottamaan aivoon. Paitsi vitutuksella ei taida vielä olla sairausluokitusta.

En silti usko, että Stubb lähtisi kesken kauden yhtään mihinkään. Kyllä hän osaa pelata sen varaan, että kuuden vuoden päästäkin on vielä työiässä ja ex-presidentin arvovaltaa voi käyttää hyödyksi uusiin töihin pyrkiessä. Ja vielä paremmin, kuin luistelemalla hommistaan kesken kauden.
Ja Ryti erosi
 
Back
Top