Presidentinvaalit 2024

”Lähes vastuutonta” – Ylen vaalitentille satoi kritiikkiä​

Sosiaalisessa mediassa moni ihmetteli sitä, miten Ylen tentissä keskityttiin pitkästi muihin kuin presidentin toimivaltaan liittyviin asioihin.

 
Lipposen floppi taisi olla se lähtölaukaus demarien alamäelle presidentinvaalien suhteen.
Lipposen ja Haataisen floppeja aikanaan itselleni selittelin Niinistön ylivoimaisuudella, ne karkasivat äänestään Niinistöä. Ei silloin häirinnyt Niinistön porvarius :oops: . Nyt sitten tuntuu Stubb liian porvarilta?
Jotenkin tuntuu että nämä vihervasemmiston kansanliikkeet ajavat itseään johonkin omituiseen nurkkaan; vasemmistoliiton ja virheiden kellokkaat ovat jo nyt kokoelma kummallisia friikkejä, jotka koohottavat kaikesta sellaisesta mille tavan kansalainen haistattaa pitkän vitun. Demarit vielä jossain transitiovaiheessa; näyttelevät uskottavaa kansanliikettä, mutta presidentinvaalit paljastaa lähes totaalisen hajaannuksen. Kantakirjademareita on vain nuo muutamat prosentit, jotka kannattavat vaaleissa omaa ehdokastaan. Nyt siis kolmannet vaalit tulossa.
Kuka on nähnyt esim PJ Lindtmanin tekevän vaalityötä Urpilaisen puolesta?
 
Lipposen ja Haataisen floppeja aikanaan itselleni selittelin Niinistön ylivoimaisuudella, ne karkasivat äänestään Niinistöä. Ei silloin häirinnyt Niinistön porvarius :oops: . Nyt sitten tuntuu Stubb liian porvarilta?
Jotenkin tuntuu että nämä vihervasemmiston kansanliikkeet ajavat itseään johonkin omituiseen nurkkaan; vasemmistoliiton ja virheiden kellokkaat ovat jo nyt kokoelma kummallisia friikkejä, jotka koohottavat kaikesta sellaisesta mille tavan kansalainen haistattaa pitkän vitun. Demarit vielä jossain transitiovaiheessa; näyttelevät uskottavaa kansanliikettä, mutta presidentinvaalit paljastaa lähes totaalisen hajaannuksen. Kantakirjademareita on vain nuo muutamat prosentit, jotka kannattavat vaaleissa omaa ehdokastaan. Nyt siis kolmannet vaalit tulossa.
Kuka on nähnyt esim PJ Lindtmanin tekevän vaalityötä Urpilaisen puolesta?
Demarien touhuista on paistanut ainakin se ettei Urpilainen ole tosissaan virkaan pyrkimässä. Kunhan nyt lähti porukan paineessa framille kertomaan puolueen ilosanomaa. Tämä on äänestäjien puolella haistettu ja menty suoraan sellaisen ehdokkaan taakse jolla on hommaan aitoa pyrkyä.

Huvittavaa on se että virkaan näyttää olevan valikoitumassa Stubb jota tehtävän hoitaminen ei myöskään taida pidemmän päälle kiinnostaa. Olenkin lyönyt konjakkipullosta vetoa että Stubb ei ole pressana kuutta vuotta mikäli tulee valituksi.
 
Demarien touhuista on paistanut ainakin se ettei Urpilainen ole tosissaan virkaan pyrkimässä. Kunhan nyt lähti porukan paineessa framille kertomaan puolueen ilosanomaa. Tämä on äänestäjien puolella haistettu ja menty suoraan sellaisen ehdokkaan taakse jolla on hommaan aitoa pyrkyä.

Huvittavaa on se että virkaan näyttää olevan valikoitumassa Stubb jota tehtävän hoitaminen ei myöskään taida pidemmän päälle kiinnostaa. Olenkin lyönyt konjakkipullosta vetoa että Stubb ei ole pressana kuutta vuotta mikäli tulee valituksi.

Mutta mihin se 6 vuoden päästä pääsisi ? Se on yli 60v silloin jo.

Minun mielestä toi YLE:n tentti oli kaikkiaan kauhea. Mä en jaksanut kuunnella tuota Jutan, Haaviston ja Li:n populismia. Suomi nousuun veronkorotuksilla, voi hyvä elämä sentään. Tämä on yksi maailman verotetuimmista maista. Mutta ei siitä sen enempää.

Mä teen 2 kierroksella henk.kohtaisen protestin. En äänestä ketään :)
 
Välillä tulee pohdittua, että kenelle tässä presidenttiä ollaan valitsemassa ja mihin tehtävään. Tulee mieleen Suomen 100 vuotisjuhlavuosi joka oli hyvin kansainvälisteemainen ja olisi voinut ajatella, että juhlitaan Afrikan itsenäisyyttä eikä 100 vuotiasta Suomea. Nyt on vähän sama fiilis kun tuntuu, että presidentin vaalit ovat keskittyneet Lähi-idän ja Afrikan maailmanparantamiseen eikä niinkään siihen, että nyt ollaan valitsemassa Suomelle presidenttiä jonka valtaoikeudet itsessään ovat aika rajoitetut mihin aidosti voi vaikuttaa ja arvojenkin tulisi olla Suomessa ja suomalaisissa ei missään Somaliassa.
 
Mutta mihin se 6 vuoden päästä pääsisi ? Se on yli 60v silloin jo.

Minun mielestä toi YLE:n tentti oli kaikkiaan kauhea. Mä en jaksanut kuunnella tuota Jutan, Haaviston ja Li:n populismia. Suomi nousuun veronkorotuksilla, voi hyvä elämä sentään. Tämä on yksi maailman verotetuimmista maista. Mutta ei siitä sen enempää.

Mä teen 2 kierroksella henk.kohtaisen protestin. En äänestä ketään :)
Minä äänestän jos Halla-aho on valittavana. Muiden kohdalla ei oikein voi äänestää kuin huonoista vaihtoehdoista.
 
YLIPÄÄTÄÄN Jokinen ottaa ilolla vastaan kaiken Yleen ja presidentinvaalitenttiin kohdistuvan kritiikin, kunhan se on asiallista.

”Jos tentti ei herättäisi yleisössä mitään tunteita, se olisi valtava epäonnistuminen ja verorahojen haaskausta”, Jokinen sanoo.

”Hyvä vaan että vähän roiskuu, kunhan keskustelu pysyy asiallisena.”

 
Kahdesta pahasta valitseminen on yleensä aika helppoa. Toinen on enemmän paha ja sillä selvä.
Stubb ja Haavisto ovat aika tasoissa tuossa. Vaikea sanoa, kumpaa sitä äänestäisi jos noista pitäisi valita. Antaisiko äänensä hölmölle maailmanparantajalle vai hölmölle maailmanparantajalle joka esittää fiksua? Siinä pulma
 
YLIPÄÄTÄÄN Jokinen ottaa ilolla vastaan kaiken Yleen ja presidentinvaalitenttiin kohdistuvan kritiikin, kunhan se on asiallista.

”Jos tentti ei herättäisi yleisössä mitään tunteita, se olisi valtava epäonnistuminen ja verorahojen haaskausta”, Jokinen sanoo.

”Hyvä vaan että vähän roiskuu, kunhan keskustelu pysyy asiallisena.”

Niin, että mitään väliä vaikka aikaa käytetään banaaneista puhumiseen kun pitäisi puhua omenoista :D Kunhan palautetta tulee.
 
YLIPÄÄTÄÄN Jokinen ottaa ilolla vastaan kaiken Yleen ja presidentinvaalitenttiin kohdistuvan kritiikin, kunhan se on asiallista.

”Jos tentti ei herättäisi yleisössä mitään tunteita, se olisi valtava epäonnistuminen ja verorahojen haaskausta”, Jokinen sanoo.

”Hyvä vaan että vähän roiskuu, kunhan keskustelu pysyy asiallisena.”

Kommenteissa joku mainitsikin että verorahoilla voi vähän laveemmalla pensselillä vedellä... Mitä välii niiqu?!
 
Itsenäisyyspäivän vastaanotolla katselen kyllä mielumin; arvaa kumpaa pariskuntaa.
Mulla ei ole väliä mitä joku tai kenen kanssa makkarissa touhuaa. Asiakysymykset ja persoona ylipäätään on kiinnostavampia. Haaviston syntilista Suomen ja kansalaisten etua vastaan toimimisesta on pitkä kuin nälkävuosi eikä loppua näy. Stub olisi siinä mielessä ehkä turvallisempi vaihtoehto mutta kyllä siinäkin miehessä niin paljon "vikaa" on, että tulisi pitkät 6 vuotta.
 
Mulla ei ole väliä mitä joku tai kenen kanssa makkarissa touhuaa. Asiakysymykset ja persoona ylipäätään on kiinnostavampia. Haaviston syntilista Suomen ja kansalaisten etua vastaan toimimisesta on pitkä kuin nälkävuosi eikä loppua näy. Stub olisi siinä mielessä ehkä turvallisempi vaihtoehto mutta kyllä siinäkin miehessä niin paljon "vikaa" on, että tulisi pitkät 6 vuotta.
Joo ei mullekaan. Tehkööt kukin makkarassa mitä haluaa.
Itsenäisyyspäivän vastaanotosta olikin puhe.
 
Mutta mihin se 6 vuoden päästä pääsisi ? Se on yli 60v silloin jo.

Minun mielestä toi YLE:n tentti oli kaikkiaan kauhea. Mä en jaksanut kuunnella tuota Jutan, Haaviston ja Li:n populismia. Suomi nousuun veronkorotuksilla, voi hyvä elämä sentään. Tämä on yksi maailman verotetuimmista maista. Mutta ei siitä sen enempää.

Mä teen 2 kierroksella henk.kohtaisen protestin. En äänestä ketään :)
Siksi pitää jatkaa matkaa ennen kuin on 60?
 
Mitä asiavirheitä ?
Hän sanoi muiden muassa, että kaikkein heikoimpien toimeentuloon ei kosketa ja vielä erikseen, että toimeentulotuesta ei leikata. Hallitusohjelmassa kuitenkin on, että toimeentulotukeen hallitus tavoittelee sadan miljoonan euron vuosittaisia säästöjä. Menettelytapa on kaikessa vielä auki (aluksi toimeentulotukimenot kokonaisuutena voivat noustakin). Leikkaukset asumistukeen ja työttömyysturvaan sekä sosiaaliturvan indeksijäädytykset mutta myös toimeentulotukimenojen pienentäminen ainakin periaatetasolla on päätetty, ja niiden vaikutukset takuulla kasautuvat samoille henkilöryhmille. Asumistuki on varmaan yleisesti rapaköyhän toimeentulon suurin kustannuserä.

Toista hänen hämmentävää tulkintaansa en muista. Pitäisi katsoa uudelleen, ja siihen en kyllä ehdi.
 
Back
Top