Presidentinvaalit 2024

Eikös se Sinisten saama vaalihäviö kerro mitä mieltä Suomen kansa on heistä.
Siniset oli politiikan alinta kastia kun eivät suostuneet siihen mikä on normali joka puolueessa eli puheenjohtaja vaihtuu aika ajoin.
Eikö jossain välissä mestari itse todennut jotain sen suuntaista että Jussi saattaisi päästä takaisin katuvana mutta muut ei? Jussista olisi myös suurin hyöty meille maamme puolustamisesta yhä kiinnostuneille. Kuuntelee armeijaa ja haluaa voimakkaan puolustuksen eikä mitään turhia ulkomaan seikkailuihin keskittymisiä. Miinat räjähtäisivät takaisin rajalle ja RK varastoiden ovien saranat öljyttäisiin :cool: Plus nahkatakki ja pilottilasit hei.

Vastaan kokenut mutta pehmeä vihreä nallekarhu. Nääh.
 
Ymmärsin että oli se rajattu yksi tilaisuus että saa tulla takaisin jos haluaa mutta kun ei tullut niin portti meni kiinni.
 
Jussi Niinistön kirjan nimikin Puolustuksen Paluu kertoo hyvin hänen saavutuksistaan Puolustusministerinä. Harvoin täällä tulee noin puolustuskyvyn hoitamisesta kiinnostunutta vastaan Arkadianmäellä.
 
Urpilainen ja Haavisto, siitä sitten valitsemaan vähemmän huonompi.
 
En osaa oikein muuta sanoa Jussi Niinistöstä, että sopivan väritön jotenkin, samaan aikaan kumminkin jämäkkä. Vähän kuin tunnollisen virkamiehen oloinen. Tai näillä mielikuvilla elän itse. Kävisi kyllä mielestäni presidentiksi. Taisi vain sillat ja samalla joetkin palaa Perussuomalaisiin kun lähti sinisten matkaan. Tarina voisi olla hyvinkin toisenlainen, mutta meni kuin meni. Ei haittaisi vaikka olisi jäänyt ovi raolleen.
 
Entä Halla-aho ja Haavisto?:unsure:

kenen veikkaat voittavan? Halla-aho ei tuota kahdenvälistä voita muuten kuin että Suomen rajat alkavat vuotaa pari vuotta aiemmin niin että jäljet näkyvät vaalien aikaan ja vihreät saavat masinoiduksi bensa/diesel-moottoriautoille tuntuvat sakkoverot.

2024 saattais olla nämä kiimat huipussaan, monessakin EU-maassa:

- ilmastopsykoosi
- Trump-psykoosi, jos se vielä pääsee jatkokaudelle (huh huh)
- monikulttuurisuuden huiput
- kaupungistumisen huippu ja siitä vähitellen tapahtuva hidas alamäki, suurkaupunkien RAPPIO
 
Sanokaa mun sanoneen että Haavisto se tulee olemaan, ylivoimaisesti. Enkä kyllä edelleenkään näe siinä mitään pahaa. Tämä nykyinen ulkoministerin pesti toki voi vielä hieman mielipidettäni muuttaa mutta sen taas sanon, että P. Haaviston toimia ulkomailla läheltäkin seuraamaan päässeenä mikään ei viittaa siihen, etteikö häneltä myös niitä rautapöksyjäkin tarvittaessa presidenttinäkin löytyisi.
 
Politiikassa on se ongelma, että minkäänlaista tasoa ei vaadita, kunhan tulee valituksi (ts. ajatuksiani tulevista pressanvaaleista näkyvissä olevalla tarjonnalla).
 
Itse kuvittelen, että toisella kierroksella ovat vastakkain Haavisto ja Olli Rehn. Siinä tapauksessa saattaisi mennä tiukille.
 
Itse en Haavistoa äänestä juuri sen takia, että se edustaa Vihreitä. Jossain muussa puolueessa voisinkin äänestää.
Mutta presidenttihän luopuu puoluekirjastaan, perinteisesti. Halonenkaan ei presidenttinä enää ollut änkyrä vasemmistodemari. Pelkästään änkyrä sosialisti ;)
 
Mutta presidenttihän luopuu puoluekirjastaan, perinteisesti. Halonenkaan ei presidenttinä enää ollut änkyrä vasemmistodemari. Pelkästään änkyrä sosialisti ;)

En osaa olla huolissani Haaviston vihreydestä. Ovathan tuon puolueen teemat muutenkin ylikorostetusti ja kunnon fundamentalistisen hysterian hengessä jatkuvasti esillä. Ei vihreä presidentti asiaa muuksi muuta.

Pressaksi näyttää olevan tarjolla varsin köykäistä porukkaa ja Haavisto erottuu kyllä joukosta selvästi edukseen. Seuraavaksi varmaan nähdään joka tapauksessa taas tiukka vaali ja kakkoskierros ratkeaa pienellä marginaalilla. Ja kuka siihen valitaankin niin hän kyllä hoitaa homman. Saulia saattaa silti tulla ikävä.
 
Aivan varmasti tulee tiukka vaali ja kuka tahansa voi päättyä toiselle kierrokselle Haaviston kanssa.:unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top