Presidentinvaalit 2024

En osaa olla huolissani Haaviston vihreydestä. Ovathan tuon puolueen teemat muutenkin ylikorostetusti ja kunnon fundamentalistisen hysterian hengessä jatkuvasti esillä. Ei vihreä presidentti asiaa muuksi muuta.

Pressaksi näyttää olevan tarjolla varsin köykäistä porukkaa ja Haavisto erottuu kyllä joukosta selvästi edukseen. Seuraavaksi varmaan nähdään joka tapauksessa taas tiukka vaali ja kakkoskierros ratkeaa pienellä marginaalilla. Ja kuka siihen valitaankin niin hän kyllä hoitaa homman. Saulia saattaa silti tulla ikävä.
Joo, varmasti äänestäisin itsekin Haavistoa tällä hetkellä, toki jos RKP (tai joku muu) laittaa taas voimakkaasti NATO-jäsenyyden puolesta liputtavan ehdokkaan, niin ääni sille. Tärkein yksittäinen päätös, joka on vielä tekemättä.
 
En osaa olla huolissani Haaviston vihreydestä. Ovathan tuon puolueen teemat muutenkin ylikorostetusti ja kunnon fundamentalistisen hysterian hengessä jatkuvasti esillä. Ei vihreä presidentti asiaa muuksi muuta.

Ei muuta, tulee vaan lisää öyhötystä. Värisuora jossa ulkoministeri - sisäministeri - ilmastoministeri ja sitten on vielä presidenttikin. Ja mikä ikävintä, kun kyseessä on populistipuolue. Valittelisitko jos persut saisivat yhtä hienon saavutuksen?
 
Ei muuta, tulee vaan lisää öyhötystä. Värisuora jossa ulkoministeri - sisäministeri - ilmastoministeri ja sitten on vielä presidenttikin. Ja mikä ikävintä, kun kyseessä on populistipuolue. Valittelisitko jos persut saisivat yhtä hienon saavutuksen?

Olen foorumia lukiessani ymmärtänyt persujen olevan vallassa todennäköisesti jopa Eduskunnan määräenemmistön turvin kun seuraava pressa aloittaa alkuvuodesta 2024. Vihreä presidenttihän olisi tuossa kohdin tasapainottava tekijä.

Siinä olet oikeassa että värisuora on demokratiassa aina huono idea ihan siitä riippumatta kenellä se on.
 
Mä en usko että Pekka Haavistosta tulee presidenttiä. Homo ja vihreän liikkeen mies.

Pakkohan siellä nyt on joku hyvä vastaehdokas olla, siis pakko...

Ps. Tämä ei ole vihapuhetta, vaan aito kannanotto tuleviin presidentinvaaleihin.
 
Presidentin viralla valitettavasti ei ole enää mitään arvoa. Joten en kauheasti jaksa välittää seuraavasta tanssimestarista.

Mutta sen verran sanon, että koskaan en äänestä vihreää enkä kummankaan ilmansuunnan tarinankertojaa.
 
Jostain kun löytyisi oikeasti isänmaallinen ehdokas, mutta ei taida löytyä. Persutkin meuhkaa asiasta mutta Puolustusvoimien puolesta en ole heidän kuullut paljoa puhuvan.
 
Presidentin viralla valitettavasti ei ole enää mitään arvoa. Joten en kauheasti jaksa välittää seuraavasta tanssimestarista.

Mutta sen verran sanon, että koskaan en äänestä vihreää enkä kummankaan ilmansuunnan tarinankertojaa.

Joo. TP:n vaikutusvaltaahan on karsittu rankalla kädellä. Mutta turpo-asioissa hänellä on yhä vaikutusvaltaa. Itse olen ollut Saleen tyytyväinen. Teki juuri ne korjausliikkeet Tavjan jälkeen jota toivoinkin.
 
Joo. TP:n vaikutusvaltaahan on karsittu rankalla kädellä. Mutta turpo-asioissa hänellä on yhä vaikutusvaltaa. Itse olen ollut Saleen tyytyväinen. Teki juuri ne korjausliikkeet Tavjan jälkeen jota toivoinkin.
Sale on Ok mutta hän kyllä kerran mokasi vaatiessaan persuilta jotain katumusta. Puuttui näin sisäpolitiikkaan.
 
Olihan persuilla loistava puolustusministeri aikanaan...

Niin oli, ja häntä olisin hyvin voinut äänestää vaikka ylipäälliköksi. Uskon, etten ollut yksin tämän mielipiteeni kanssa. Potentilaalia kaverissa olisi ollut vaikka mihinkä, vaikka avustaja kaikkensa yritti.

Ei vaan Niinistö kelvannut tosipersuille, joten luiskaan vaan mokoma ukko.
 
Ei vaan toisinpäin, Niinistölle ei kelvannut tosipersut vaan piti lähteä läskipään mukana sinne sinisiin smurffilandiaan.
Itse näen, että Niinistö teki oikein. Hänen tekonsa ansiosta meillä jatkoi vielä pari vuotta isänmaan edun ja puolustusvoimien edun priorisoiva velvollisuutensa tunteva puolustusministeri. Seuraajaa olisi voinut vain arvailla.

Niinistö uhrasi poliittisen uransa isänmaalleen. Hän on ainoa Sininen, jota kohtaan tunnen suurta kunnioitusta.
 
Presidentin viralla valitettavasti ei ole enää mitään arvoa. Joten en kauheasti jaksa välittää seuraavasta tanssimestarista.
Henkilön sijasta puolueen äänestäminen voi olla ihan fiksu veto.
 
Back
Top