Presidentti Alexander Stubb

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moikkari
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Eikö tämä ole linjassa uuden kauden osalta. Ensin veteraanit pois linnanbileistä ja nyt sitten jätetään yhdet bileet väliin. Kommunikaatio vain on tökkinyt vähän molemmissa. Kolmannen jälkeen voi puhua sitten menettelytavasta.

Liiton toiminnanjohtaja ja puheenjohtaja puhuivat siitä ristiin. Melkein tieto kulki asiasta.

Veteraanien poisjäänti tuli heidän omasta toiveesta.
No ei heiltä kysytty. Sotaveteraaniliiton toiminnanjohtaja sanoi, että päätös erillisjuhlasta oli tasavallan presidentin kanslian tekemä. Tammenlehvän perinneliiton toiminnanjohtaja ehti myös kertoa, ettei perinneliitto ollut mukana päättämässä erillisestä juhlasta. Eivätkä he olekaan mitään juhlanjärjestäjiä, vaan presidentin kanslia on.

Idea saattoi tulla Tammenlehvän perinneliiton puheenjohtajalta henkilökohtaisena manööverinä. Hän (Laitinen) kertoi kanslian väkeä tavatessaan, että vuoden 2022 itsenäisyyspäivän vastaanoton erillistilaisuuden palaute oli hyvää. Hän myös kertoi presidentin kanslialle, että jos veteraaneja aiotaan muistaa, niin heidän toiveensa on, että erillinen juhla on mieluisampi. Sitä keneltä veteraanilta tai keiltä hän valtuutensa sai, ei tiedä kukaan muu kuin hän itse.

Stubbia tästä ei voi mitenkään syyttää.

Tosiasiassa veteraanien erillinen juhla on itse tapahtuma huomioiden paljon merkityksellisempi ja arvokkaampi itse veteraaneille, kuin linnan juhliin osallistuminen olisi. Nyt pitää asettua veteraanien "saappaisiin" kun asiaa tarkastelee. Kritisoijien mielessä kun on vain tv kuva ja ulkoinen vaikutelma kuinka hienolta veteraanien osallistuminen linnan juhlaan näyttäisi ulospäin.

Uskoisin että nyt presidentillä oli enemmän aikaa veteraaneille, keskustelulle ja oikealle arvostukselle. Linnan juhlissa olisi vain se 5 minuuttia kameroiden laulaessa ympärillä.

Eli nyt tehtiin juhla joka oli oikeasti veteraaneja varten, ei presidenttiä tai mediaa varten.

Tulen kirjoittamaan vielä tämän, koska kadun sitä, että olen arvostellut liian rajusti Stubbia, jota kuitenkin äänestin. Ehkä asiaa lieventää se, että haukun yleensäkin kaikki vallassa olevat poliitikot. Se on psykologista. Se on minun ongelmani.

Alexander Stubb on juuri tähän maailmanaikaan paras presidentti Suomelle. Hän on riittävän kovapintainen jännitteiseen maailmaan, mutta hän omaa myös järkevät arvot. Suomi on hyvissä käsissä.

Tämä oivallus, jonka puhetta seuratessani sain, tekee pitkän lomani, jolle nyt vetäydyn, entistä mukavammaksi.

Tulen kirjoittamaan vielä tämän, koska kadun sitä, että olen arvostellut liian rajusti Stubbia, jota kuitenkin äänestin. Ehkä asiaa lieventää se, että haukun yleensäkin kaikki vallassa olevat poliitikot. Se on psykologista. Se on minun ongelmani.

Alexander Stubb on juuri tähän maailmanaikaan paras presidentti Suomelle. Hän on riittävän kovapintainen jännitteiseen maailmaan, mutta hän omaa myös järkevät arvot. Suomi on hyvissä käsissä.

Tämä oivallus, jonka puhetta seuratessani sain, tekee pitkän lomani, jolle nyt vetäydyn, entistä mukavammaksi.
Samaa mieltä. Positiivinen yllätys ollut itsellekin.

Back