Puolustusvoimat pohtii nais- ja miesvarusmiesten laittamista sekatupiin.

Muistelen että 90-luvulla tuttu rouva reservin kersantti olisi ollut jollain KV-vierailulla kertaamassa Ruotissa ja puhui kai jopa yhteissuihkuista.
Liekkö ollut omat kopit jokaiselle.. Sitä ei tarina kertonut

Kun ei kerran tarina kertonu, niin mä voin sen tehdä...
Ei ollut väliseiniä suihkuissa eikä saunassakaan omia tiloja. Tuntui ruotsalaistytöille olevan aika luonnollinen tilanne eli olivat siihen tottuneet. Meille suomalaisille kyllä vähän hämmentävää ekalla kerralla. Etenkin Hemvärnetin lukioikäisten tyttöjen ensiapu-
kurssi samaan aikaan saunassa...
 
Itse asuin yhden PV:n kurssin aikana soluasunnossa jossa oli 3 miestä ja yksi nainen. Nainen kun oli vittuuntunut kolleegoihinsa ja koki meidät paremmiksi kämppiksiksi. Joten vaihtoi meille.

Ei koskaan pahaa sanottavaa.

Siinä vaiheessa nais-ammattisotilaat (tämäkin edellä mainittu oli siviili) olivat vielä hieman erikoista. Muutamia oli. Yksi oli aika uupunut jostain treenistä, joten sitten kannoin palomiehen otteella 2 kerrosta ylemmäs...repun kera. Silloin oli voimaa. :D Ja ei lähdetty pistämään asioita vaikeiksi.

En koskaan kokenut naisten läsnäoloa etenkin ammattisotilaiden keskuudessa häiritsevänä. Asialliset hommat on asiallisia.


On eri asia kun puhutaan n. 20 vuotiaista nuorista miehistä, joilla tstot huipussaan. Kun samaan tupaan tulee naisia, tilanne muuttuu epäluonnolliSEKSI. Osa porukasta nukkuu, jos nukkuu...keskisalko teltassa. Takuulla tulee yhteyshenki kärsimään jatkossa, erinlaisten jännitteiden tullessa kuvaan. Se vaan on niin.
 
Kun ei kerran tarina kertonu, niin mä voin sen tehdä...
Ei ollut väliseiniä suihkuissa eikä saunassakaan omia tiloja. Tuntui ruotsalaistytöille olevan aika luonnollinen tilanne eli olivat siihen tottuneet. Meille suomalaisille kyllä vähän hämmentävää ekalla kerralla. Etenkin Hemvärnetin lukioikäisten tyttöjen ensiapu-
kurssi samaan aikaan saunassa...

Ruotsalainen tyttö/nainen on aika estoton tapaus kaikenkaikkiaan. Pitävät luonnollisena sellaista, mistä Suomipojalla saattaa silmät pullistua päässä ja housut alkaa täyttyä. Tämä noin 30 vuoden kokemuksella.
 
Kun ei kerran tarina kertonu, niin mä voin sen tehdä...
Ei ollut väliseiniä suihkuissa eikä saunassakaan omia tiloja. Tuntui ruotsalaistytöille olevan aika luonnollinen tilanne eli olivat siihen tottuneet. Meille suomalaisille kyllä vähän hämmentävää ekalla kerralla. Etenkin Hemvärnetin lukioikäisten tyttöjen ensiapu-
kurssi samaan aikaan saunassa...

Pelkään ymmärtäväni
 
Olikos varusmiehet ja -naiset Ruotsissa samoissa tuvissa? Ainakin tuttava naisihminen väitti näin ja oli itse sitä mieltä, että olisi mieluummin suorittanut oman varusmiespalveluksensa yhteismajoituksessa.
No nyt ei olla varushenkilöitä siellä, mutta asuvat samassa tuvassa ja suihku on yhteinen.

Kohta kun valikoiva asevelvollisuus koittaa, joka täytettäneen vapaaehtoisilla, niin tuokaan ei muutu.
 
En ole ottamassa kantaa aiheeseen, halusin vain postata tämän kuvan ruotsalaisesta naissotilaasta A-maassa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

8UAah70.jpg
 
Ei ilmeisesti kovin kauan ole ollut masssa kun vertaa vaaleutta taka-alalla olevaan miehen rusketukseen.
 
Yhteismajoitus lienee väistämätön suunta asiassa, kun naisten määrä on kasvanut. En usko että tämä merkittävästi vähentää hakijoita, ja ne jotka vähenevät niin lähtevät syystäkin. Jos ei pysty asumaan poikien kanssa samassa tuvassa niin sitten on vähän siinä ja siinä voisiko lähteä poikien kanssa sotaankaan.

Yleisesti ottaen naisten läsnäolo on erilaisissa porukoissa mielestäni johtanut siihen, että meininki hieman siistiytyy ja jämäköityy (en puhu nyt paisuvaiskudoksesta), jätkät ikään kuin vaistomaisesti haluavat käyttäytyä lievästi siivommin ja näyttää parhaita puoliaan - oli sitten jo pariutunut tai ei. Varmasti pitää hieman innovoida näiden vaatteiden vaihtojen ym kanssa. Olisi ainakin aluksi tuntunut hieman kiusalliselta silloin 19-v vaihtaa kuteita (edit: saatika mennä tuosta vain väliseinättömään suihkuun?) naisen nähden kun olin ujo ja kokematon poika eikä minulla ressukalla ollut edes ollut siskoa, naiset olivat ihan henkimaailman juttuja. Tosin muutama vuosi myöhemmin työpaikan kesäreissulla mentiin ihan luontevasti toimiston 'tyttöjen' (ikähaarukka jotain 20-60v) kanssa rannikkotykistön vanhassa linnakesaaressa saunaan ja uimaan niin että me oltiin munasillaan ja tytöillä uimapuvut tai bikinit päällä. Jotenkin se tilanne ei ollut sellainen että olisi yhtään värähtänyt keskisalko ja kyllä siellä oikeasti oli tosi kuumottavia, nuoria ja jumalaisilla rungoilla varustettuja konttorikissojakin joukossa. Tottumuskysymys? Aivot ovat oikeasti se merkittävin sukupuolielin.

Sitä minä kyllä aina jaksan ihmetellä että tumputtaako jengi tosiaan siellä hieltä haisevien jätkien täyttämässä tuvassa niihin lakanoihin. Ilmeisesti kyllä. Minä olen aina hoitanut moiset hommat siivosti vessanpytyllä, hengittäen suun kautta :D

Seksijuttujahan tuosta yhteismajoituksesta varmasti tulisi jonkin verran lisää. Mielestäni ei pitäisi olla mahdoton ongelma jos nämä pitämykset malttavat pitää asian hienovaraisesti vakan alla, jos menee ongelmaksi niin jokin kurinpalautus vaaditaan mutta tuskin se nyt ihan "ammutaan aamunkoitteessa" on tasoltaan. Ihmisiä ne on varusmiehetkin.
 
Olisi ainakin aluksi tuntunut hieman kiusalliselta silloin 19-v vaihtaa kuteita (edit: saatika mennä tuosta vain väliseinättömään suihkuun?) naisen nähden kun olin ujo ja kokematon poika
Tiedän omalta osalta että olisi kyllä tullut tahdonvoimasta riippumatonta jäykistystä jos tuossa iässä olisin ollut samanikäisten tyttöjen kanssa suihkussa.
 
Tiedän omalta osalta että olisi kyllä tullut tahdonvoimasta riippumatonta jäykistystä jos tuossa iässä olisin ollut samanikäisten tyttöjen kanssa suihkussa.

Ratkaisuna on pelätä naisia niin (Carlos) Santanasti ettei edes sitä tahdonvoimasta riippumatonta reaktiota pääse syntymään. Sellainen klassinen "sokeripala ja pinsetit" -efekti :D

Edit: Voi jumankeka jos nykypäivänä joutuisi samaan tupaan naisvarusmiesten kanssa...sedän pitäisi kulkea aina 90 asteen kulmassa jotta vältytään 2 vuoden linnatuomiolta. Ehkäpä tätä kautta ymmärrän sen miksi tämä on joillekin rohkeammille suurempi ongelma.
 
Ratkaisuna on pelätä naisia niin (Carlos) Santanasti ettei edes sitä tahdonvoimasta riippumatonta reaktiota pääse syntymään. Sellainen klassinen "sokeripala ja pinsetit" -efekti :D

Edit: Voi jumankeka jos nykypäivänä joutuisi samaan tupaan naisvarusmiesten kanssa...sedän pitäisi kulkea aina 90 asteen kulmassa jotta vältytään 2 vuoden linnatuomiolta. Ehkäpä tätä kautta ymmärrän sen miksi tämä on joillekin rohkeammille suurempi ongelma.

Nuorempana ei itellä ollut mitään ongelmia sekasaunoissa ja suihkuseinättömissä suihkuissa.

Toki noissa lämärien sekamajoituksissa oli vähän ongelmia kun pedit oli melkein kiinni toisissaan, ja välillä samassa pienessä päivystäjien nukkumakopissa oli sitten vain naispuolinen varusmies ja ite naapuripetillä.

Tänään sitten tahtoo olla että on alkanut ujostelemaan kun työ- ja harrastusporukoissa on sellainen tilanne että nuo 20-vee harkkatytöt tulee firman kesäjuhlissa sitten setien kanssa saunaan..
 
Ninno, riippuu varmaan aika paljon elämäntilanteesta (ja testosteronitasosta).
Itse kun olin varusmiehenä niin p**etus oli usein sitä luokkaa että soden 6-kymppiset täditkin aiheuttivat pakotusta puntissa. Ei olisi yhtään helpottanut palvelusaikaa että siellä olisi ollut joku female joukossa pyörimässä. Tupakaveruudesta puhumattakaan. Vielä nykyäänkin yli 4-kymppisenä jos on viikon duunireissulla niin tulee fiilis että miesporukassa on huomattavasti helpompi olla. En siis todellakaan haluaisi naissotilaita lähellekään omaa porukkaa jos tarve on todella keskittyä asiaan.

Naisen paikan saaminen ja kuuluminen pahaenteiseen natsijärjestöön kuten Puolustusvoimat lienee normijuttu. Paitsi esim. Lappeenrannassa, jossa kysyttiin "oottekste jotain rottia".. Ja sittenkin toimi. :D
 
Naisen paikan saaminen ja kuuluminen pahaenteiseen natsijärjestöön kuten Puolustusvoimat lienee normijuttu. Paitsi esim. Lappeenrannassa, jossa kysyttiin "oottekste jotain rottia".. Ja sittenkin toimi. :D
Omat kokemukset, rottakoulua ei saanut mainita. Peltikatontekijä, muurari, raksamies yms toimi paremmin.
 
Tupakaveruudesta puhumattakaan. Vielä nykyäänkin yli 4-kymppisenä jos on viikon duunireissulla niin tulee fiilis että miesporukassa on huomattavasti helpompi olla. En siis todellakaan haluaisi naissotilaita lähellekään omaa porukkaa jos tarve on todella keskittyä asiaan.
Taivahan tosi.
Vuosikymmen sitten, noin, kun olin vielä aktiivisessa kh-kierrossa, oli joku loppupalaveri sunnuntaiaamuna. Luokassa puheensorina, kaikki juttelivat jotain vierustoverinsa kanssa, oppitunnin pitäjä ei ollut vielä tullut. Tunnille tuli kuunteluoppilaaksi sitten jostain syystä varuskunnan nuori naislääkäri. Juuri viitaten mitä sinä kirjoitit, niin porukka lähes täydelleen hiljeni spontaanisti, ja jäi tuijottamaan kuin... lihapalasta... Päät kääntyi kun rouva käveli luokan perille.
Muutaman sekunnin hetki, mutta sellainen fiilis minulle jäi siitä. Ei välttämättä naiselle miellyttävä tilanne, todellakaan.
 
Taivahan tosi.
Vuosikymmen sitten, noin, kun olin vielä aktiivisessa kh-kierrossa, oli joku loppupalaveri sunnuntaiaamuna. Luokassa puheensorina, kaikki juttelivat jotain vierustoverinsa kanssa, oppitunnin pitäjä ei ollut vielä tullut. Tunnille tuli kuunteluoppilaaksi sitten jostain syystä varuskunnan nuori naislääkäri. Juuri viitaten mitä sinä kirjoitit, niin porukka lähes täydelleen hiljeni spontaanisti, ja jäi tuijottamaan kuin... lihapalasta... Päät kääntyi kun rouva käveli luokan perille.
Muutaman sekunnin hetki, mutta sellainen fiilis minulle jäi siitä. Ei välttämättä naiselle miellyttävä tilanne, todellakaan.

Minusta on kivaa kun porukassa on naisia, se on hieman erilaista mutta hyvällä tavalla. Kunhan luonteet on sopivat.

Edit: En väitä ettenkö silloinkin välillä mittailisi myös noita fyysisiä ulottuvuuksia. Kai se on sallittua vielä :) Olen mä vaimollekin sanonut että silmillä kyllä ihailen ikään kuin ammatillisesta kiinnostuksesta muitakin naisia, mutta kaikki toimenpiteet kohdistuvat häneen monopolistisesti :D
 
Back
Top