Patu
Kenraali
Löytyykö tuosta operaattoreille työpisteet?
Ei, mutta he voivat istua kontissa tukikohdassa näyttölaitteiden edessä. Kuten lentäjäkin, jos se katsotaan parhaaksi ratkaisuksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Löytyykö tuosta operaattoreille työpisteet?
Mahtaako tarinoita tulla lisää? Tarkoittaa etteivät katso juhlakirjaa tarpeelliseksi. Satavuotisjuhlia ei kyllä organisaatioissa kovin usein vietetä.Rajan 100v juhlavuoden kunniaksi aikovat tuoda tällä sivulla esiin tarinoita rajamiesten toiminnasta ja elämästä eri vuosikymmeninä.
Mahtaako tarinoita tulla lisää? Tarkoittaa etteivät katso juhlakirjaa tarpeelliseksi. Satavuotisjuhlia ei kyllä organisaatioissa kovin usein vietetä.
Sotavuosien lyhyessä tarinassa mainitaan kovista taisteluistaan tunnettujen rajajääkäripataljoonien (8 kpl) lisäksi vähemmän tuttu Erillisosasto P, joka toimi Petsamossa. Ihan koko Lappi ei ollutkaan saksalaisten vastuulla.
Foorumin futuristit luulee, että Dornierin tilalle tulossa miehittämättömiä laitteita. Voin kertoa. Ei ole tulossa.2022 mennessä uusitaan RVL:n tekniset valvontajärjestelmät ja 2 Dornieria. Tämä löytyy hallitusohjelmasta kirjauksena.
Foorumin futuristit luulee, että Dornierin tilalle tulossa miehittämättömiä laitteita. Voin kertoa. Ei ole tulossa.
Ilmailu tai Siivet lehdessä oli juttua taannoin, että Rvl haluaa valvontakoneiden olevan myös Siviilihyväksyttyjä. Tämä kuulemma helpottaa operointia ulkomaisilla kentillä. Eli tuon perusteella Casa ei tule kyseeseen. Sääli, siinä vois olla synergioita enemmänkin. Onkos kellään tästä vahvistusta ja tarkempaa tietoa? Yksinkertaisena vois sanoa, että eikös Rajavartiolaitoksen päätehtävä oon Suomen rajojen valvonta myös lentokoneilla =D Omaan makuun kuulostaa resurssien haaskaamiselta, kun konemäärät on niin pieniä(Casa+Dornier).Foorumin futuristit luulee, että Dornierin tilalle tulossa miehittämättömiä laitteita. Voin kertoa. Ei ole tulossa.
Kysyhän samalla tuo siviilikonespeksi, tosin ei varmaa vastaavatko.Taitaa edelleenkin olla tulossa potkurikone? No kyseisen näitä luonnollisesti lauantaina lentonäytöksessä.
Rajan pojat paljon ystävällisempiä kuin Hornet lentäjät noin yleisesti.
Onpas siinä iso ero. Tosin Casa taitaa olla ATR:n luokkaa. Tosin operoinnissa vois tulla säästöjä kun huolto- ja ylläpito-osaaminen jo Suomessa. Oliskohan pidemmästä lentoajasta hyötyä, jos tuota kapasiteettia käytyäis polttoaineen kuskaamiseen?Casa C-295 on iso verrattuna Dornieriin (Do-228).
MTOW 23,200 kg vs. 6,575 kg.
Muista että pitää myös maksaa ammattilaiselle miehistölle joka tunti taivaalla, plus valmistautuminen ja jälkiraportointi. Eivät ole ihan halvimpia ukkoja nekään taivaan sankarit.Onpas siinä iso ero. Tosin Casa taitaa olla ATR:n luokkaa. Tosin operoinnissa vois tulla säästöjä kun huolto- ja ylläpito-osaaminen jo Suomessa. Oliskohan pidemmästä lentoajasta hyötyä, jos tuota kapasiteettia käytyäis polttoaineen kuskaamiseen?
Sitte jos mietitään että pitää olla pieni 2 moottorinen ylätaso, niin mitäs realistisia vaihtoehtoja on? ATR siis liian heavy.
Tuskin ne Casalla operointia pyörittävät sen halvempiä äijiä on. Suomi Oy:n kukkarossa erona näkyy nyt että kahdelle eri konetyypille on teknistä osaamista ja koneita 3 Casaa ja 2 Do. Tuolla samalla taktiikalla ilmavoimat ottais kaikki HX kandidaatit, pyyhkis pölyt draakkeneista ja mersuista sekä ostais vielä päälle kaikki Venäläiset ja Kiinalaiset hävittäjät.Muista että pitää myös maksaa ammattilaiselle miehistölle joka tunti taivaalla, plus valmistautuminen ja jälkiraportointi. Eivät ole ihan halvimpia ukkoja nekään taivaan sankarit.