Syy paperien mukana pitoon ennen operaatiota?
Oli vissiin matkalla Merkelin toimistolle tekemään reklamaatiota ja ottamaan selfieitä Muttin kanssa..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Syy paperien mukana pitoon ennen operaatiota?
Oli vissiin matkalla Merkelin toimistolle tekemään reklamaatiota ja ottamaan selfieitä Muttin kanssa..
Nipistäkää mua! Olenko jossain pilvessä.. Seuraavaksi arvomme kansalaisuuden nopeutettuun maastakarkoitukseen...ei Paretskoikaan tähän tasoon Pahkasiassa pystynyt..
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201612232200045211_ul.shtml
Nipistäkää mua! Olenko jossain pilvessä.. Seuraavaksi arvomme kansalaisuuden nopeutettuun maastakarkoitukseen...ei Paretskoikaan tähän tasoon Pahkasiassa pystynyt..
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201612232200045211_ul.shtml
Lukenut tai kuullut joltain varmaan sen tuoreimmat uutiset osastonSyy teolle on selvinnyt.. Hyvä niin, ehdin jo pelätä että syyksi paljastuu ääriajattelu ja (ääri-)islam.
Kaverin almanakka on hieman vanhaa painosta kun nyt vasta on kostamassa ristiretkeläisten tekoja...
http://yle.fi/uutiset/3-9371912?origin=rss
Syy paperien mukana pitoon ennen operaatiota?
Jos se kävi hakemassa ne Milanosta?Nytkö sillä oli paperit? Saksalaisten mukaan miestä ei voinut palauttaa Tunisiaan, koska tunisialaiset eivät huolineet häntä ja perustelivat asiaa sillä, että mieheltä puuttuivat henkilöpaperit. Ilmeisesti hänellä oli jokin muu käsittelyasiakirja.
Epäilyttävää ajoa on vaikea erottaa muista, sanoo Trafin Otto Lahti.
23.12.2016 18:37
Berliinin joulumarkkinoilla tapahtunut rekkaisku järkytti maanantaina Eurooppaa. Terroristiksi epäilty tekijä suuntasi puoliperävaunuyhdistelmän väkijoukkoon ja tappoi 12 ihmistä.
Berliinin tapaus ei ole ainut laatuaan. Heinäkuussa Ranskan Nizzassa kuorma-auton kuljettaja ajoi väkijoukkoon ja surmasi 80 ihmistä.
Raskaat ajoneuvot voivat olla tappavia välineitä. Ovatko niiden turvajärjestelyt tarpeeksi hyvät?
Trafin liikennekelpoisuusyksikön päällikkö Otto Lahti kertoo, että kuorma-autojen varastamisen tai väärinkäytön riskit ovat olemassa. Jokaista yksittäistä ajoneuvoa ei kuitenkaan voi seurata kaappauksen tai varkauden varalta.
”Autoja on paljon, ja kuskit ajavat kaikkina vuorokaudenaikoina. Luvallinenkin kuski voi seota, ihan niin kuin missä tahansa ammatissa. Toiminta perustuu vastuullisuuteen.”
Rekkojen lukitusjärjestelmien taso vaihtelee. Lahti vertaa niitä kotioven lukkoon: yhdellä on perusmalli, toisella kehittyneempi ja jollain vielä turvalukko päälle.
”On valmistajan ja käyttäjän edun mukaista rakentaa autoja, joita ei ole helppo varastaa.”
Rekan turvajärjestelyt ovat samaa tasoa kuin henkilöauton. Lainsäädännön mukaan uusissa autoissa pitää olla luvattoman käytön estävät laitteet eli käytännössä mekaaninen lukitus ja elektroninen ajonestolaite.
”Maailmassa ei ole yhtään lukkojärjestelmää, jota ei olisi onnistuttu murtamaan. Parhaatkin lukot on mahdollista hakkeroida.”
Entä jos kuljettaja tunnistautuisi autossa vaikkapa sormenjäljellä?
”Teknisesti sen pystyisi toteuttamaan, käytännössä ei. Ammattikäytössä olevat ajoneuvot vaihtavat usein kuljettajaa. Rekka ei ole kuljettajan henkilökohtainen työkalu, vaan muidenkin on voitava ajaa sitä.”
Tällä hetkellä kuljettaja tunnistautuu ajopiirturikortilla. Samalla hän ikään kuin leimaa kellokorttinsa. Tämä ei kuitenkaan ole niin sanottua vahvaa tunnistautumista, koska piirturiin voi laittaa toisen henkilön kortin.
”Ei raskaassa maantieliikenteessä voi olla lennonjohdon tyyppistä valvontaa.”
Berliinin iskussa käytetty ajoneuvo oli varastettu puolalaiselta kuljetusyhtiöltä.
GPS-tietojen mukaan auto oli liikkunut epäilyttävästi vain muutama tunti ennen iskua. Se oli käynnistetty ja sammutettu monta kertaa. Kuljetusyhtiön mielestä vaikutti siltä kuin joku olisi opetellut ajamaan rekkaa.
Eikö ajojärjestelijä voisi sammuttaa virrat autosta, jos huomaa kuskin tekevän jotain outoa?
”Teknisesti kyllä, mutta olisi vaikea päättää, kuka sen lopullisen päätöksen tekisi. Ei raskaassa maantieliikenteessä voi olla lennonjohdon tyyppistä valvontaa ja ajoneuvon haltuunottoa etäyhteydellä.”
Jos auto lähtee väärään suuntaan tai tekee muuta epäilyttävää, kuljetusyhtiöstä soitetaan kuskille tai poliisille.
Uusissa ajoneuvoissa on paljon erilaisia telematiikkajärjestelyjä. Niiden avulla ajojärjestelijä voi seurata, missä auto liikkuu.
Sähköiseen karttaan voi esimerkiksi piirtää viivan, jonka ylittäessään rekka lähettää hälytyksen: kuljetus sapuu pian.
Lahti kuitenkin huomauttaa, että epäilyttävän liikenteen tunnistaminen on lähes mahdotonta.
”Milloin joku lähestyy jotain paikkaa epäilyttävästi? On mahdotonta erottaa, onko toria lähestyvä rekka huoltoliikennettä vai mahdollinen terroristi.”
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulk...enkin-kuski-seota/?shared=950641-9dae4359-500
Syy paperien mukana pitoon ennen operaatiota?
Suomen Kuvalehden aihetta sivuava juttu:
Rekat terrori-iskujen välineinä: Jokaista autoa ei voi vahtia kaappauksen varalta – ”Luvallinenkin kuski voi seota”
Trafi sen tietää. Luvallinenkin kuski voi "seota". Kun ajattelee rekkaliikenteen määrää Euroopassa, ihmeen vähän näitä sekoamisia tapahtuu ja tähän asti kaikki ovat runkanneet ISIS-lipun kanssa.
Luvallinen kuskikin voi seota, samoin luvallinen ampuma-aseen haltija. Kuitenkaan ajoneuvoja ei voi kieltää sen paremmin kuin ampuma-aseita, kirveitä, kemikaaleja, polttonesteitä tai tulentekovälineitäkään.
Berliinin terroristi jätti jälkeensä videon – tässä hän on!
RIKOS 23.12.2016 20:20 http://www.como.fi/uutiset/berliinin-terroristi-jatti-jalkeensa-videon-tassa-han/
Berliinin joulutorin rekkaiskusta epäilty Anis Amri on jättänyt jälkeensä manifestivideon.
Siinä hän uhoaa, että kaikkien muslimien pitäisi nousta ”ristiretkeläissikoja” vastaan.
-Ristiretkeläiset pommittavat muslimeja jokapäiväisesti. Heidän verensä ei mene hukkaan. Me olemme kansakunta heidän takanaan ja kostamme, hän sanoo.
Amri vannoo videolla uskollisuutta Isisille ja kertoo, että Berliinin isku oli kosto muslimien pommittamisesta.
Videon on julkaissut Isistä lähellä oleva uutistoimisto Amaq. Amri tavoitettiin Milanossa rutiiniratsian yhteydessä. Hän otti aseensa esiin ja hänet ammuttiin. Aiheesta kertoo Metro Britanniassa.
https://jamesgonzo.wordpress.com/20...an-pyllistelemaan-terrori-iskunsa-paatteeksi/
http://www.krone.at/welt/anis-amri-...eo-zu-sehen-bei-salafisten-treff-story-545579
VALVONTAKAMERA TODISTAA: BERLIININ ISLAMILAINEN MASSAMURHAAJA MENI MOSKEIJAAN PYLLISTELEMÄÄN TERRORI-ISKUNSA PÄÄTTEEKSI
Vaikka kosketuksensa todellisuuteen menettäneet valhe-/valtamediat ja pölhöpopulistiset takinkääntäjäpoliitikot tekevät parhaansa häilyttääkseen Berliinin terrori-iskun yhteyden islamiin ja koraanin oppeihin (esim. 2:191, 3:56, 8:12, 9:5, 9:29, 47:4 jne. jne. jne.) on todellisuus usein valhetta/tarua ihmeellisempää.
Itävaltalainen laatumedia Krone kertoo, että Berliinin iskusta epäilty ja sittemmin Italiassa poliisin toimesta neutralisoitu tunisialainen muslimi Anis Amri oli taltioitu berliinissä valvontakameraan. Taltioinnissa näkyy selvästi, että Amri oli pian suorittamansa attentaattin jälkeen vieraillut salafistien pyörittämässä Fussilet 33 -moskeijassa ylistmässä allahiaan tämän inspiroimasta onnistuneesta tuhotyöstään ja tähteilemssä taivasta anuksellaan. Kyseinen oletetusti Saudi-rahotteinen moskeija on tunnettu erityisistä ISIS sympatioistaan.
Amrin tiedetään saapuneen Saksaan liittogangsteri Angela Merkelin järjestämän mielipuolisen matuinvaasion yhteydessä.
Kuinka monta islamin uhria tarvitaan, kuinka paljon pitää vuodattaa vääräuskoisten verta ja kuika monta allahu akbaria pitää vielä ulista, ennen kuin sosiaalifasistisen Angela Merkelin kiihoittama kulttuurimarxistinen EU -eliitti alkaa sulkea Fussilet33 moskeijan kaltaisia liikkeitä? Suomen Saudi -rahotteisia salafisteja ei luonnollisestikaan tarvitse kontrolloida, sillä lintukodosamme lymyilee yksinomaan islamisteja joilla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa. Kaikki hyvin Titanicilla siis.
Lähde: krone.at.
Olen myös pohtinut tätä papereiden hukkaamaamista rikospaikalle -syndroomaa. Yksi mahdollisuus mihin päädyin oli, että "löydettiin henkkarit" on savuverho sille, että ei haluta kertoa miten henkilöllisyys on selvitetty. Sinänsähän syynä peittelyyn voisi olla mitä tahansa hyshys-operaatiosta jonkun pampun virheiden peittelyyn.Täällä kun on keskustelut siitä, että miksi hänellä oli paperit mukanaan ennen operaatiota, niin itse päättelin, että juuri siksi ettei joudu pidätetyksi ennen operaatiota papereiden puuttumisen tähden. Hän saattoi luottaa siihen etteivät poliisit korjaa häntä talteen, jos hänellä on paperit tarkastushetkellä. Jos niitä ei olisi ollut, asetelma olisi kenties ollut toinen ja poliisit mahdollisesti vieneet mukanaan tai tehneet kunnon tarkastuksen, mikä olisi tarkoittanut kiinni jäämistä ja operaation epäonnistumista. Käytännössä rekkaiskun jälkeen hänelle liene ihan sama mitä todisteita poliisilla on, koska hänen tehtävänsä tuli suoritettua (se minkä hän itse itselleen asetti tai joku muu kehotti tehdä).
vlad
akez
2016-12-23 Saksa: Poliisit turvasivat joulumarkkinoita - aseet ilman patruunoita
« : tänään kello 20:30:41 »
Saksassa on turvattu joulumarkkinoita. Liekö nämä nyt sitten niitä "nopean toiminnan joukkoja"? Jutun kommenttipalstalla spekuloidaan, onko konepistooli sittenkään sopiva ase paikoissa, joissa on paljon ihmisiä.
Lainaus
Saksa Köln
Naispoliisit turvasivat joulumarkkinoita - aseet ilman patruunoita
Berliinin iskun jälkeen useilla joulumarkkinoilla on tarkempi vartiointi. Naispoliiseilla oli konepistoolit mukana, mutta ilman lippaita - he saivat osakseen muutakin kuin epäuskoista päänpudistelua.
Die Welt 23.12.2016 juttu saksaksi
Tarkkaavaiset lehdenlukijat havaitsivat asian: "Kölner Stadt-Anzeiger" -lehden kuvassa oli kaksi naispoliisia turvaamassa Kölnin joulumarkkinoita konepistoolien kanssa. Kummankaan poliisin raskaissa aseissa ei ollut kuitenkaan lippaita.
Sosiaalisen verkoston lehtikuvaa koskevien lukemattomien kommenttien jälkeen johtava poliisipäällikkö Michael Temme puhui yksittäistapauksesta.
"Nais- ja miespoliisimme ovat hyvin tietoisia siitä, että ainoastaan heti käyttövalmis konepistooli tarjoaa sellaista suojaa, jota ihmiset ja tehtävissä olevat nais- ja miespoliisit tarvitsevat tositilanteen sattuessa", sanoi hän torstaina Kölnin poliisin tiedotteessa.
Nopean toimintavalmiuden kannalta ei riitä, että lipasta säilytetään liivin taskussa. Temme on järjestänyt, että naispoliisien ja yksikönjohtajan välillä keskustellaan asiasta.
Zwei Polizistinnen stehen am Mittwoch mit Maschinenpistolen ohne Magazin auf dem Rudolfplatz.jpg (68.26 kilotavua, 940x469 - tarkasteltu 191 kertaa.)
Suomalaista epäiltiin terrorismi-yhteyksistä Saksaan
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005019966.html