Äänestys Reserviläiskirjeen aiheuttamat toimenpiteet

Aiheuttiko reserviläiskirje mitään toimenpiteitä omalta osaltasi?

  • Sijoitus oli, ei aiheuttanut toimenpiteitä

  • Sijoitus oli, mutta otin siihen liittyen yhteyttä aluetoimistoon

  • Ei ollut sijoitusta, tyydyn siihen

  • Ei ollut sijoitusta, olen ottanut yhteyttä aluetoimistoon

  • Joku muu, mikä (perustele vastauksessa)

  • En kuulu kirjeen vastaanottajiin (varareservi, en ole suorittanut vm-palvelusta, asun ulkomailla...)


Tulokset ovat nähtävillä vasta äänestyksen jälkeen.

Honcho

SMLNKO M/83
Herättikö reserviläiskirjeen sisältö osaltasi mitään toimenpiteitä?
 
Itselläni ei sijoitusta ollut, ilmaisin aluetoimistolle sähköpostitse halukkuuteni tulla sijoitetuksi jos sopivia vakansseja tulee täyttöön. Vastaus oli neutraali, toiveita herättävä muttei mitään lupaava.
 
(vanhentunut viesti poistettu)
 
Viimeksi muokattu:
Pienenä viilauksena vastaukseeni: Sijoitus oli, mutta tulen tod. näköisesti ottamaan yhteyttä aluetoimistoon. Panin kuitenkin kakkoseen... Siis tuon täpän :D
 
Otinpa tuossa yhteyttä viskaaleihin... Wanhalla on vielä toivoa;)
 
Sijoitus on, mutta kysyin aluetoimistosta miksi kirje tuli väärästä aluetoimistosta minulle. Osaako joku vastata? Oletan että kirjeen piti tulla siitä aluetoimistosta jonka toimialueeseen kuulun.
 
Sijoitus on, mutta kysyin aluetoimistosta miksi kirje tuli väärästä aluetoimistosta minulle. Osaako joku vastata? Oletan että kirjeen piti tulla siitä aluetoimistosta jonka toimialueeseen kuulun.

Minullakin tuli "väärästä", mutta kai nuo tulevat sijoitetuilla siitä aluetoimistosta, jonka aluella heidän SA-joukkonsa perustetaan. Sijoittamattomat sitten kaiketi saavat "omasta" aluetoimistosta, jonka valvonnassa ovat.
 
Minullakin tuli "väärästä", mutta kai nuo tulevat sijoitetuilla siitä aluetoimistosta, jonka aluella heidän SA-joukkonsa perustetaan. Sijoittamattomat sitten kaiketi saavat "omasta" aluetoimistosta, jonka valvonnassa ovat.
Epäilen samaa, mutta katsellaan mitä aluetoimisto vastaa.
 
Tulkitsin että kohdan ”Ei ollut sijoitusta, olen ottanut yhteyttä aluetoimistoon” yhteydenotoksi katsotaan MAAKK-hakemuksen jättäminen. Mitä olen sekä omaan MAAKK:iaan hakeneilta että siellä palvelevilta kuullut, tykäreistä ja jägstereistä ei ole pulaa, mutta minun asehaaran väelle voisi jopa tehtäviä vielä löytyäkin, vaikka ei enää operatiivisista joukoista sijoitukselle löydy tarvetta. MPK:n kurssit on tulleet tutuksi, enkä sylkisi KOTU-yksiköstä tarjottavia tukipuolen hommiakaan päin, kun niitä on tullut joitakin vuosia sivusta katsottua.

Suhtaudun asiaan siten, että ilmoitan olevani käytettävissä ja jos johonkin kelpaan niin teen parhaani. Muussa tapauksessa jatkan maanpuolustustaitojen ylläpitoa oma-aloitteisesti ja oman ohjelman mukaan. MPK-kurssitarjonnan jatkohyödyntämisen suhteen katson kuitenkin ensin mikä on lyhyellä aikavälillä tarjottava tehtävä ja jatkokoulutus sitten sen mukaan. Oman alan kursseja ei kyllä ole tullut käytyäkään, joka lienee ollut virhe. Muutoin jonkinlainen radio kädessä tulee sentään kusottua monta kertaa vuodessa kuitenkin.
 
Ei ole sijoitusta, tyydyn siihen. Mutta täytyy pistää viestiä että päivittävät itselleen tiedoksi mun res.toiminnalliset opit. Pari juttua on jotka haluan saattaa heille tiedoksi.
 
Sijoitus oli ja siitä johtuen tuli otettua yhteyttä aluetoimistoon.

Uudesta sijoituksesta johtuen tulee nykyään luettua myös pvmoodlea jotta jos/kun tulee kertauskutsu niin ei tule täysin turhaa oloa paikan päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Minullakin tuli "väärästä", mutta kai nuo tulevat sijoitetuilla siitä aluetoimistosta, jonka aluella heidän SA-joukkonsa perustetaan. Sijoittamattomat sitten kaiketi saavat "omasta" aluetoimistosta, jonka valvonnassa ovat.

Voin vahvistaa tämän, eli kirje tulee siltä aluetoimistolta, joka vastaa joukkosi perustamisesta.
 
Reservissä, päivitin aluetoimistolle siviiliosaamista jolla on kyllä käyttöä kriisin koittaessa. Olettamani mukaan sillä puolella voisi olla jopa tarvetta.

Kirjoitettu vastaus kilahti liki saman tien, ei siis pelkkä automaattivastaus.

Hyvä homma :solthum:
 
Kirjoitettu vastaus kilahti liki saman tien, ei siis pelkkä automaattivastaus.
Tännekin vastaus kirjeeseen tuli s-postitse ilmeisesti samana päivänä kun kirje on tullut perille. Sisältönä tosin, että MAAKK-hakemusten tulvan takia tämän vuoden orientaatiokurssit on täynnä mutta syksyllä saatetaan järjestää ylimääräinen ja että sinne kutsut myöhemmin kesällä.

Hyvä että homma etenee.
 
Tännekin vastaus kirjeeseen tuli s-postitse ilmeisesti samana päivänä kun kirje on tullut perille. Sisältönä tosin, että MAAKK-hakemusten tulvan takia tämän vuoden orientaatiokurssit on täynnä mutta syksyllä saatetaan järjestää ylimääräinen ja että sinne kutsut myöhemmin kesällä.

Hyvä että homma etenee.
Jep, ei siinä kyllä mitään kantaa otettu mutta vahvistettiin että kertomani lisätiedot on otettu huomioon. Vaikuttavatko ne mihinkään, sen selviäminen riippuu ennen kaikkea Volodjan toimista.
 
Kävin eilen PV:n tilaisuudessa jossa Uudenmaan Aluetoimiston kiho oli puhumassa, ja hän mainitsi muutaman mielenkiintoisen asian, nämä varmaan on kyllä jo kaikkien tiedossa.

1) Sijoitus on laitettu noin 400 000 reserviläiselle, koska pillin vihellyksen aikaan noin 20% ei ole tavoitettavissa ja osa ei ole PV:n käytössä
2) Perustamiskeskuksiin varattu henkilöstö ei ole tuossa luvussa mukana
3) Myös työpaikkaan varattu henkilö voi yletä max. yhden askeleen kertaamatta jos edellisestä ylennyksestä on kauan
4) Työpaikan ei tarvitse pyytää lupaa henkilöltä varaukseen, mutta ilmoittamista työntekijälle suositellaan
5) Työpaikka ei voi varata henkilöä vasten PV:n tahtoa, eikä työpaikkaan varattu voi poistua varauksesta ilman PV:n suostumusta
 
Otin itsekin mailitse yhteyttä aluetoimistoon ja kerroin että vielä jaksan jos mulle käyttöä on.

Vastaus tuli samana päivänä, kiiteltiin yhteydenotosta, mainittiin että laittavat tiedot alueen sijoituksista vastaavalle, ja totesivat vieläpä että on sekä PV:n että reserviläisten etu että halukkaat sijoitetaan ensin. Asiallista touhua.

Jos mulle ei ole käyttöä niin tyytynen sitten osaani - on tässä vahtivuorossa jo yli kymmenen vuotta oltu - tai ehkä laitan paprut MAAKkiin. Tai sitten teen pilliin vihellettäessä jotain muuta puolustustaistelua hyödyttävää, vaikka propsisavottaa, tai nettipropagandaa :D.
 
Minäkin kävin eräässä Keski-Suomen aluetoimiston tilaisuudessa. Muutama mielenkiintoinen triviatieto tarttui mieleen. Aluetoimisto lähetti noin 40.000 kirjettä ja yhteydenottoja takaisin päin on tullut noin 350. Niistä suuri osa tiedusteluja lyhenteiden merkityksestä ja terveystietopäivityksiä. Eli kun prosenttiluku (mitä en jaksa laskea) on tuota luokkaa, niin kyllä innokkaille sijoitus pitäisi löytyä. Ei niitä nyt niin paljoa ole tullut niitä yhteydenottoja, että ei halua kuulua sijoittamattomaan reserviin.
 
Itsellä on sama sijoitus kuin ennenkin, mutta pohtinut, että pitäiskö lähteä tiedustelemaan vaihtoa, kun kerran tässä "vanhemmalla iällä" intin jälkeen hankin sähkö- ja automaatiotekniikan perustutkinnon, että josko tuon sijoituksen saisi vaihdettua enemmän sähkötekniikkaan liittyväksi. :p
 
Back
Top