Äänestys Reserviläiskirjeen aiheuttamat toimenpiteet

Aiheuttiko reserviläiskirje mitään toimenpiteitä omalta osaltasi?

  • Sijoitus oli, ei aiheuttanut toimenpiteitä

  • Sijoitus oli, mutta otin siihen liittyen yhteyttä aluetoimistoon

  • Ei ollut sijoitusta, tyydyn siihen

  • Ei ollut sijoitusta, olen ottanut yhteyttä aluetoimistoon

  • Joku muu, mikä (perustele vastauksessa)

  • En kuulu kirjeen vastaanottajiin (varareservi, en ole suorittanut vm-palvelusta, asun ulkomailla...)


Tulokset ovat nähtävillä vasta äänestyksen jälkeen.
Antaako se makro myös sivutuotteena vastauksen siihen aina kiinnostavaan kysymykseen:"Mikä on sodassa oletettavissa oleva elinaika sekunneissa hommaan X sijoitetulla sotilaalla"? Tuossa X on sitten "sinkomies", "tutkaoperaattori", "hävittäjälentäjä", jne. "keittiöapulaiseen" asti.

Olet asian ytimessä! Tästä ja monesta muusta saa lisäksi suoraan linkitettyä tietoa kuten iki-ihania piirakkakuvioita PowerPoint-esitykseen, jota varten lähetetään mies kiertoreittiä miinakenttien ympäri hakemaan taulu-tv:tä lähikaupungista (viittaan erääseen aiempaan keskusteluun älyttömistä tai sellaisiksi koetuista käskyistä :D )

Hävittäjälentäjällä elinaika konfliktin alun jälkeen saattaa olla myös negatiivinen, koska heidäthän tunnetusti käyvät ne naapurit ohittavat, itä-eurooppalaisen näköiset taulukauppiaat suurelta osin eliminoimassa jo ennen konfliktin alkamista.
 
No, vähemmän yllättäen sijoitus, tai sen puute, ei ole muuttunut. Ihan loogista, ne täällä joilla on muuttunut tilanne yhteydenotolla ovat aktiivireserviläisiä ja johtajakoulutettuja ja/tai jossain erikoisessa hommassa. Minä olin 6kk:n mies tuikitavallisissa hommissa, kertausharjoituspäiviä siunaantunut Halosen sekä Kääriäisen/Wallinin/Häkämiehen vetovuorossa pyöreät 0. Tuskin itsekään sijoittaisin itseäni jos ja kun on uudempia saapumiseriä enemmän kuin relevantteja aseita (81mm).

Mutta onpahan nyt yritetty ainakin. Työ isänmaan eteen jatkuu siviilihommissa ja uusien taistelijoiden ja lottien kasvatuksessa. Ja Jussi Niinistön rynnärilegiooniinkin voin aina mennä jos tilanne menee joskus niin pahaksi että sinnekin toivotaan vapaaehtoisia tuomaan kuraa perustamispaikan lattialle, toivottavasti ei.
 
Veikkauksia omasta kohtalostani:
- Ammutaan havainnolta tai havaintoepäilyltä. Viimeinen näkyni on Wanted-juliste, jossa komeilee huonosti piirretty naamani.
- Laitetaan kiillottamaan (kumi)saappaita.
- Ympärivuorokautista spadepalvelua, keittäen makkarakeittoa ikuisesti kuten jossain Danten helvetin bonuslevelissä.
- Vanhushuoltoa. Ravinnonsyöttöä, välien pyyhkimistä. Saahan vanhuksen huuhtoa puutarhaletkulla?
- Selliin 6 päiväksi viikossa. Yhtenä iltana viikossa otetaan ulos lavaesiintymisiä varten, halusin sitä tai en. Yleisön riittävät aplodit = ruokaa & juomaa viikoksi.
- Seuraava sota tuleekin vasta kun olen itse ikäloppu. Tuskin jaksan odottaa koneitse annettavia puutarhaletkusuihkuja täysautomatisoidussa vanhainkodissa, sähköjen katketessa juuri kesken suihkuprosessin, jättäen ruttuisen kroppani pesulinjalle roikkumaan ja kähisemään.
 
Back
Top