Reservin täydennyskoulutus

Joo, varmaankin niin. Sotun pyysi ja sitten kertoi tän. Oiskohan ollu sitten että tehtävä just toi parion johto ja sijoitus sotilaspoliisi joukkue 🤔
 
Miten lie, onko ylennys ainoa motivaatio res-au:llä ja res-ups: lla?
Aika monella taitaa olla.
Olen törmännyt moneen natsoilla elvistelevään yksilöön. Jos arvosta on aikaa kuitenkin parikymmentä vuotta, niin eipä olis varaa vanhoilla opeilla enää elvistellä.
Jos au tai ups edelleen jalostaa taitojaan ja käy kertaamassa ylennyksen tavoitteena, niin mun mielestäni se on aika ok lopulta.
Kun se on tavoitteellinen harrastus, niin tuleehan siinä maanpuolustukseenkin hyötyä samalla.
.
 
Toki, toki, otin vaan kiinni noista au ja ups kun ne mainitsit.
Jos miehistön tasolta joku herää palveluksen jälkeen vasta kehittämään itseään, niin sellaiset natsat kaulaan vaan mitä opiskelu ja taidot kulloinkin osoittavat.
Jatkuvan oppimisen periaate on monella alalla joten miksei olisi myös PV:llä.
.
 
Kyllä kaikki natsojen perässä ovat vaikka muuta kehuvatkin.
Mutta on siellä paljon muutakin minkä perässä on hyvä olla. Varsinkin silloin kun oppii uutta ja mukavaa.
Natsoja on kaikkien hyvä saada lisää kun kurssien ja kertauksien jälkeen kehittyy riittävästi seuraavaan pykälään ja kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet , mutta näin ei ole.
Miehistölle ei ole rehellistä polkua yletä mihinkään ja monet AU ukot ovat varmasti parempia kun monet RUK ukot. Rehellistä oppimispolkua ei vaan tästä huonosta järjestelmästä löydy. Paitsi kaverin kaverille.
Ei niitä aktiiveja niin paljoa kuitenkaan ole etteikö näitä polkuja voisi järjestää.
 
Itselle tuli eilen viestiä, että olen päässyt miehistöstä aliupseeriksi kurssille. Aivan mahtavaa! 😄
Hei onneks olkoon! Ilo nähdä, että joku sinne pääsee :D. Sain itse tänään tiedon, että vielä ei tärpännyt. Kilpailu ollut taas kovaa ja pelkästään Uudeltamaalta haki melkein 150.

Noh, tässä on aika monta mahdollisuutta vielä yrittää :). Onnittelut kaikille, jotka kurssille pääsevät ja ne, jotka eivät, niin koitetaan ens kerralla taas. Yrittänyttä ei laiteta :)
 
Paljon tälläiselle kurssille on nyt väkeä hakennut?

Ei ole helppoa teidän päästä jos 5-10% hakijoista otetaan sisään.
 
Hei onneks olkoon! Ilo nähdä, että joku sinne pääsee :D. Sain itse tänään tiedon, että vielä ei tärpännyt. Kilpailu ollut taas kovaa ja pelkästään Uudeltamaalta haki melkein 150.

Noh, tässä on aika monta mahdollisuutta vielä yrittää :). Onnittelut kaikille, jotka kurssille pääsevät ja ne, jotka eivät, niin koitetaan ens kerralla taas. Yrittänyttä ei laiteta :)
Itsekin hain uudeltamaalta, saitko tiedon postitse?
 
Haaveet kaatuu -päivä oli täälläkin. Vuoden 2022 kurssille valittiin 35 henkilöä koko maasta, mikä on käsittämättömän pieni määrä. Aion kyllä hakea uudelleen!
Karu fakta taitaa olla, että PV tuottaa vuosittain aikamoisen määrän aliupseereja. Sekä miehistöstä on vaikeaa nousta tehtävään jossa AU-arvoa tarvittaisiin. Pitäisi päästä näyttämään taitonsa ja se riippuu ylemmistä.. Eiköhän tuonne suurin osa valita siten että kouluttajien esityksestä/ehdotuksesta määräytyy paljon, ja siellä merkkaa se käyttökelpoinen sijoitus..

Mutta on niitä miehistö alikersanttejakin olemassa, heiltä vain puuttuu se ryhmänjohtaja status..

Mutta onnea valituille, varmaan ansaitsitte sen ja osa ulkopuolelle jääneistä varmaan myös ansaitsisi päästä... aina ei mee tasan nallekarkit..
 
Back
Top