Pihatonttu
Respected Leader
1. Rinteen halu roikkua hommassa on kyllä jotain erikoista.
2., Onko kukaan muuten huomannut, että ovatko putilohvin trollit vaikuttaneet Suomen hallituskriisiin.
1. Mutta täysin ennustettavissa olevaa jos on tutustunut erääseen aihepiiriin johon kannattaisi tutustua jos seuraa politiikkaa.
- "Minua ei voi korvata."
- "Minä puhun aina totta." (Lue: "Minun sanojani ei saa epäillä.")
- Mikromanagerointi.
- Muiden syyllistäminen ja uhraaminen omien mokien seurauksena.
- "Minua ei eroteta/jätetä. Minä eroan/jätän."
- "Paitsi etten eroakaan/jätäkään."
- Mahdollisten kilpailijoiden ulos pelaaminen.
- Itsensä ympäröiminen heikoilla yksilöillä, joiden asema ja usein myös itsetunto on riippuvainen siitä mitä ympäröijä sanoo ja tekee.
- Ja näiden uhraaminen heti kun siihen on tarvetta.
- Vaikutelmatuotantoon keskittyvä itseilmaisu yhdistyneenä liukkaaseen tapaan käsitellä sisältöjä.
- Sellainen delegointi, jossa valta on delegoijalla ja vastuu toisella osapuolella. Omien inhokkien laittaminen tämmöisessä delegoinnissa sellaiseen asemaan, jossa ei voi selvitä.
- Rehellisyysneutraali pari/lähisuhdekäsitys.
jne. jne. jne.
2. Aina kun tapahtuu merkittäviä parlamentaarisen vallan siirtymiä ilman vaaleja, kannattaa pysähtyä pohtimaan tuota mahdollisuutta.
Täysin riippumatta siitä onko tuollaista tapahtunut vai ei, niin jo tuon mahdollisuuden olemassaolo on mielestäni riittävä syy sille, että uusi hallitus pitäisi muodostaa vaalien kautta. En hyväksy tilannetta, missä parlamentaarinen valta siirretään lähes kokonaan uusille toimijoille ilman että se tapahtuu ääniuurnien kautta.
On ihan liian aikaista sanoa edes puolivarmasti että onko noin tapahtunut vai ei. Oma varsin epävarma mielikuvani on se, että tietyn typeryksistä ja vajaamielisistä koostuvan provosoivan klowneriaosaston rinnalle on aika nopeasti aktivoitunut oikeasti ammattitaitoisista, älykkäistä ja asiantuntevista henkilöistä koostuvaa vaikuttamisviestintää. En kuitenkaan pysty esittämään mitään arviota siitä, onko kyse:
- Poliittisesti aktiivisten itsenäisten ihmisten aktivoitumisesta erikoisessa tilanteessa.
- Poliittisesti aktiivisten verkostojen aktivoitumisesta näille verkostoille tärkeiden asioiden ollessa kyseessä.
- Parlamentaarisia tahoja lähellä olevien palkattavissa olevien kaupallisten toimijoiden aktivoitumisesta. (Pr- ja mainetoimistot, lobbypajat, puolueiden omat tiedottajat...)
- Moskovan talutusnuorassa olevista toimijoista.
Ja muistuttaisin, että nuohan eivät poissulje toisiaan - päinvastoin.
Oma mielikuvani on se, että jollain osalla äkkiä aktivoituneista kirjoittajista on hyvin samanlainen mutta kehittyneempi ilmaisu, logiikka ja tapa käyttää kieltä kuin mitä on nähty silloin kun Vihreitä lähellä olevat/palvelevat toimijat ovat aktivoituneet erittäin voimakkaasti erilaisten vaalien ja Vihreitä koskettaneiden kohujen yhteydessä.
Välillä tulee sellainen tunne kuin eteneminen tapahtuisi aika sofistikoituneen maineenhallintakässärin mukaan. Asian purkaminen aloitetaan etäältä ja ratkaisevista kohdista, mutta jos niiden kautta ei saada solmua auki, niin aihe vaihtuu salamana.
Nämä kaikki kakkosllauseen vastaukseen kuuluvat ovat kuitenkin enemmän mielikuvia kuin mitään varmaa ja luotettavaa tietoa.
Ehkä aika näyttää.