Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Eräs ystäväni jo ammoin totesi, että Jumalanpilkka pitäisi muuttaa asianomistarikokseksi.
Ja eikös se juurikin ole "jumalanpilkkaa", jos oikein juridisesti epäilee "jumalansa" kykyä korjata mahdollinen vääryys?

Minä olen kanssa vähän samaa esittänyt näiden samaa sukupuolta olleiden avioliiton vastustajien kohdalla... Jos olisin kaikkivaltias enkä hyväksyisi moista menoa, niin kaipa parilla salamalla ja pienellä määrällä tulta ja tulikiveä saisi tehtyä kantansa selväksi.. ainakin ettei Minun herranhuoneessa olohuoneessamoista elostelua suvaittaisi...
 
Se on vaan niin hellyttävää, kun äkkiä ollaankin kovasti huolissaan ihmisten uskonnollisista tunteista ja julistetaan pyhien arvojen loukkaamattomuutta, vaikka äsken oltiin riekkumassa niiden kustannuksella ja juhlittiin näitä aiemmin mainittuja sananvapauden sankareita. Sattumalta tämä muutos tapahtui juuri, kun loukkaus alkoi kohdistua islamiin.

Niin maallistuneessa maailmassa on menty pitkälle siihen tilanteeseen että uskontojen ja uskovien haukkuminen on sallitumpaa, eikä järjestelmän suojelemaa toiminta

Höpö höpö, nehän ovat vallankäyttäjien kannalta erinomaisia, kun sattuvat olemaan lähes täysin mielivaltaisia... Ongelmallisia ne voivat olla hallintoalamaisten kannalta mutta se tuskin lainsäätäjiä ja tulkitsijoita haittaaa....

Monet lait ohjaavat yhteiskunnan toimintaa ja moraalia. Toki osa ohjaamisesta on aika helppoa, kuten esimerkiksi tappaminen, raiskaaminen jne on kiellettyjä. 90-luvun alussa ihmeteltiin miten parisuhteen sisäiset raiskaukset voidaan kriminalisoida.
 
Yesterday at 7:15 PM
baikal said:
Onkohan Rinteen lausunnon takana se eräs unilukkari? Niin minä vähän epäilen. Ylipäällikkö veti menettelytapojen vuoksi hernettä nenään männä vuosina. T
Ei. Hän pitää itse kehityskeskustelunsa ja oli tp-utvassa määrääjänä, kun päättivät muutama vuosi sitten harjoituksista.


Tänään Unilukkari kyllä totesi -ymmärtävänsä- Rinteen viestin. :cool:
 
Tänään Unilukkari kyllä totesi -ymmärtävänsä- Rinteen viestin. :cool:

Takuulla ymmärtää. Kansainväliset harjoitukset ja niiden suuri määrä on tp-utvan poliittisesti johtamaa toimintaa. En missään vaiheessa ole uskonut, että sotilaat puhuisivat uupumisesta ja resurssipulasta ja haluaisi vähän himmata, jos kyse olisi yksin PV:n tarpeista lähtevästä harjoittelusta.
 
Hesarikin intoutuu kritisoimaan Rinteen typerää kommenttia PV:n komentajalle. Lehti näkee juurisyynä Rinteen turpo-kokemuksen olemattomuuden ja toisaalta heittää esille sen mahdollisuuden että Rinne kuuntelee Örkki Tuomiojaa. Örkkihän tunnetusti ei tykkää liian läheisestä sotilaallisesta yhteistyöstä USA:n ja NATO:n kanssa.

 
Jäi tuosta Rinteen kommentista sellainenkin vaikutelma, että ehkä häntä harmitti, kun ei päässyt keräilemään omalla ulostulollaan pisteitä joukoissaan vähentyneelle harjoitustoiminnalle. PVKOM ehti tuoda tämän ensin esille.
 
Ehkäpä Rinne tiedostaa kokemattomuutensa turpo-asioissa, ja on siksi turvautunut vanhan Erkin kokeneisuuteen. Melkoista törppöyttä ja tilannetajun puutetta tuo Rinteen julkinen öläytys joka tapauksessa osoittaa.
 
Hallitus näytti vihreää valoa Suomen talousalueen tutkimukseen - venäläinen yhtiö rakentaa kaapeliyhteyttä Kaliningradiin

Tämmönenkin tuli vastaan.. Venäjä toimii varmasti puhtaasti taloudellisesta mielenkiinnosta.
 
Totta kai. Jotta voisi viheltää ensi paukahduksesta pilliin, että peli on samantien poikki ja aseet tippuvat.
En ole Halosen fani, mutta pikkulinnut ovat kertoilleet, että Halonen suhtautui ylipäällikön vastuisiin ja velvollisuuksiin pedantisti ja olisi ollut ilmeisen valmis myös kantamaan vastuun.
 
Back
Top