Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Eikä se muutenkaan menisi läpi millään sisältää lihaa perusteella. Koska tasa-arvo. Jos vegeravintola saa pitää kylttiä niin silloin saa pihvinpaistajatkin.

Jos taas puututaan ulkomainontaan yleisesti, niin sitten se on kaupungin oma päätös. Siltikin ei kaupungin omistamat kiinteistöt saavat mainostaa lihaa vapaasti siinä kuin porkkanoitakin.

Tietty voidaan sitä kieltää mutta se kielto sitten koeponnistetaan eriasteisissa oikeuslaitoksissa ml. EU. Mutta mikäs sitä on toisten rahoilla pyöriskellä ja odottaa päätöstä...
 
Joskus tulee mieleen että kuinka moni noista ehdotuksista on silkkaa trollausta - ja kuinka moni trollausta johon on tarttunut hienoinen mahorkan haju...

Koska noihinhan tartutaan. Itsekin olen jo varmaan kohta vaatimassa aloitteentekijöitä jonnekin Kuusamoon uudelleenkoulutusleireille :D

Ei saa mainostaa "väärin" ja lumenauraukset on toteutettava "sukupuolineutraalisti" :D
 
Kyllä ne ihan mainontaa on, mutta nyt on kyseessä Helsingin Kaupungin eri kautta myymät mainostilat. Jos kaupungissa näet JCDecauxin laitteen, niin aika pitkälti suurinta osaa tällaisista tarkoittaen, sillä ne ovat sopimussuhteessa kaupunkiin tavalla tai toisella. Kaupunki vuokraa mainostilan näille. Ilmeisesti se ei kuitenkaan tarkoita yksityisten omia luvanvaraisia mainosplakaateja mm. julkisivuissa.
Tiukan tulkinnan mukaanhan autokorjaamoiden ja liikkeiden kyltit pitäisi poistaa, nii myös vaikka takkafirmojen lihansavustamoiden, onhan näitä kun alkaa kelaamaan. Etsipä sitten haluamaasi tuotetta, palvelua, veikkaan että me tienataan tällä :cool:
 
Joskus tulee mieleen että kuinka moni noista ehdotuksista on silkkaa trollausta - ja kuinka moni trollausta johon on tarttunut hienoinen mahorkan haju...

Koska noihinhan tartutaan. Itsekin olen jo varmaan kohta vaatimassa aloitteentekijöitä jonnekin Kuusamoon uudelleenkoulutusleireille :D

Ei saa mainostaa "väärin" ja lumenauraukset on toteutettava "sukupuolineutraalisti" :D
Feministisen aurauksen sitten suorittaa joku femakko kökkö, öh sähkötraktorilla vai kuinka
 
Suomen pääministeri Sanna Marin (sd) on ollut eurobondeista vaitonainen. Asia kuitattiin valtioneuvoston kanslian tiedotteessa (26.3.) videokokouksessa toteamalla, että ”eurohuippukokous totesi julkilausumassaan kannattavansa euron kansainvälisen aseman vahvistamista. Näin voitaisiin edistää avointa strategista riippumattomuutta talous- ja rahoitusasioissa, lisätä maailmanlaajuisen rahoitusjärjestelmän vakautta sekä tukea yrityksiä ja kotitalouksia unionin alueella”.

Sanna unohti mainita lapset, ajatelkaa edes lapsia!
 
Minä kun ehdin jo toivoa, että Suomessa taksit muuttuisivat pikkuhiljaa nykyaikaisiksi, mutta ei:

Eli mittaria ja kylttiä pitää taas olla. Mikä siinä on niin vaikea siirtyä Uberin, Boltin jne kaltaiseen toimintaan, jossa ei ole mitään epäselvyyksiä matkan hinnassa, kuljettajan laadusssa tai edes verotuksessa. Ja kaikki hoituu älypuhelimella naurettavan helposti.
 
Mikä siinä on niin vaikea siirtyä Uberin, Boltin jne kaltaiseen toimintaan, Ja kaikki hoituu älypuhelimella naurettavan helposti.
Se, että nykyään paljon taksin tarvitsijoita on yli 60 vuotiaat sinne hamaan 90 ikävuoteen ja he eivät käytä mainittuja sovelluksia ja kyseisen mallista puhelinta.
Jos mentäisiin täysin älyratkaisuun, niin toisella tapaan pitäisi sitten rakentaa kuljetuspalvelu ikäihmisille ..... huom. joiden määrä lisääntyy koko ajan.

.
 
Se, että nykyään paljon taksin tarvitsijoita on yli 60 vuotiaat sinne hamaan 90 ikävuoteen ja he eivät käytä mainittuja sovelluksia ja kyseisen mallista puhelinta.
Jos mentäisiin täysin älyratkaisuun, niin toisella tapaan pitäisi sitten rakentaa kuljetuspalvelu ikäihmisille ..... huom. joiden määrä lisääntyy koko ajan.

.
Nopeiden kyytipalveluiden kasvumarkkinat ovat aivan muissa ikäluokissa. Miksi lakiin kirjataan tällaisia älyttömyyksiä, kun tekniikka on ajanut tarpeiden ohi jo yli 10v sitten? Mikään ei toki estä tarjoamasta retropalveluita (kutsutaan näitä vaikkapa takseiksi) vanhemmalle väestölle.
 
Mitä se Kärnä nyt selittää ruokintapaikoista, niitähän on vaikka kuinka paljon. Ne on nimeltään koirapuistoja...
Kyylllä kyllä, antaa vaan suden valita vapaasti. Eihän susi mikään tyhmä eläin ole, ihan elääkseen se vaan ruokaa hakee.
Mutta olen pessimisti nyt tässä ja vaan odottelen uutista miten susi piti lopettaa kun "puhalsi väärän talon nurin" kuten sadussa.
 
Nopeiden kyytipalveluiden kasvumarkkinat ovat aivan muissa ikäluokissa. Miksi lakiin kirjataan tällaisia älyttömyyksiä, kun tekniikka on ajanut tarpeiden ohi jo yli 10v sitten? Mikään ei toki estä tarjoamasta retropalveluita (kutsutaan näitä vaikkapa takseiksi) vanhemmalle väestölle.

Jos minä haluan taksin, minä haluan paikasta a paikkaan b. Siinä kaikki.

Olen käyttänyt taksia reilun 30 vuotta. En ole mikään päivittäinen käyttäjä todellakaan. Aina on riittänyt 1 puhelu ja auto on tullut haluttuun paikkaan. Hinta on ollut tiedossa ja kuski on ollut aina enemmän tai vähemmän asiansa osaava. Aina olen päässyt sinne, minne halusin eikä ongelmia ole tullut koskaan.

Mitä lisäarvoa nämä Uuberit ja Huuberit ovat tuohon tarpeeseen tuoneet? Sen että saan näpelöidä jotain appia ja arvuutella päivän basaarihintaa? Ja sitä, osaako paikalle saapuva kamelikuski hommansa ilman, että minun pitää tavata netistä etukäteen hänen (mahdollisesti feikatut) asiakaspalautteensa?

Nämä uuberit sopivat banaanimaihin, joissa ei ollut keskitettyä ja toimivaa systeemiä vaan kyyttiläisen jatkuvaa kusetusta. Suomessa niistä ei ole kuin haittaa.

Varmaan nuorempi sukupolvi saa suurta iloa tästä nettisysteemistä. Minun näkökulmastani tuhottiin toimiva ja luotettava systeemi eikä vastineeksi saatu kuin hankalampi ja kalliimpi systeemi.

Jippii ja eläköön tekninen kehitys!
 
Juu ei tarvita mitään äppiä, sitä varten se puhelin on olemassa että sillä soitetaan taksi paikalle.
Ja taksi jossa on siististi pukeutunut kuski joka osaa alueensa ulkoa eikä tarvitse näpräillä navigaattoria. Sekä toimiva taksamittari.
 
Uskon vilpittömästi, että Sanna oli oikeassa kun hän vakuutti että tämä elpymispaketti on kertaluontoinen. Sitä seuraa uusi paketti, joka onkin jo ilmotusluontoinen ja sekin on kertaluontoinen, koska sen jälkeen velka onkin yhteistä eikä mitään paketteja enää tarvita.

Oispa edes Jutta ja Jutan takuudet :rolleyes:

Lisätään nyt vielä Annika taivastelemassa

 
Viimeksi muokattu:
Mitä lisäarvoa nämä Uuberit ja Huuberit ovat tuohon tarpeeseen tuoneet? Sen että saan näpelöidä jotain appia ja arvuutella päivän basaarihintaa? Ja sitä, osaako paikalle saapuva kamelikuski hommansa ilman, että minun pitää tavata netistä etukäteen hänen (mahdollisesti feikatut) asiakaspalautteensa?

Nämä uuberit sopivat banaanimaihin, joissa ei ollut keskitettyä ja toimivaa systeemiä vaan kyyttiläisen jatkuvaa kusetusta. Suomessa niistä ei ole kuin haittaa.

Varmaan nuorempi sukupolvi saa suurta iloa tästä nettisysteemistä. Minun näkökulmastani tuhottiin toimiva ja luotettava systeemi eikä vastineeksi saatu kuin hankalampi ja kalliimpi systeemi.

Jippii ja eläköön tekninen kehitys!
Kummasti Uberit yms. ovat käytössä laajalti Suomen ulkopuolella Euroopan ja USA:n banaanitasavalloissa. Hintaa ei tarvitse arvuutella, koska sovellus kertoo sen suoraan reitin, auton ja kuljettajan tietojen lisäksi - ennen kyydin hyväksymistä. Kannattaa joskus kokeilla, niin ei tarvitse ihmetellä sitä lisäarvoa. Paljon suurempaa arvailua saa harrastaa tolpalla (tolpalla voi myös osallistua turpakäräjiin) tai puhelinpalvelussa ellei sitten ole luottokuskia, jolle aina soitetaan.

Suomessa on ollut lakimuutoksen jälkeen kolmisen vuotta aikaa kehittää markkinoita, mutta edelleen notkutaan tolpilla ja odotetaan asiakkaita, joita ei ole. Taksialan etulobbaajatkin keskittyvät vain voivottelemaan ja lain avulla kilpailun rajoittamiseen esim. yhteisen tilausrajapinnan kehittämisen sijaan, jolla saataisiin alalle uusia yrittäjiä. Sitten ihmetellään ja voivotellaan lisää, kun tulot valuvat ulkomaalaisille osaajille (Uber, Yango jne.) tai aggressiivisille nurkanvaltaajille.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top