Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Uskon vilpittömästi, että Sanna oli oikeassa kun hän vakuutti että tämä elpymispaketti on kertaluontoinen. Sitä seuraa uusi paketti, joka onkin jo ilmotusluontoinen ja sekin on kertaluontoinen, koska sen jälkeen velka onkin yhteistä eikä mitään paketteja enää tarvita.

Oispa edes Jutta ja Jutan takuudet :rolleyes:

Lisätään nyt vielä Annika taivastelemassa


Nämä keskustalaiset kyllä jaksavat olla leveällä rintamalla ja jatkuvasti huolissaan päätöksistä, joita ovat itse leimaamassa. Puhuvat välillä kuin oppositiosta käsin.

”Tämä on kyllä todella huolestuttavaa ja näin ei missään nimessä saisi tapahtua :eek:” >> Painaa JAA.
 
Kummasti Uberit yms. ovat käytössä laajalti Suomen ulkopuolella Euroopan ja USA:n banaanitasavalloissa. Hintaa ei tarvitse arvuutella, koska sovellus kertoo sen suoraan reitin, auton ja kuljettajan tietojen lisäksi - ennen kyydin hyväksymistä. Kannattaa joskus kokeilla, niin ei tarvitse ihmetellä sitä lisäarvoa. Paljon suurempaa arvailua saa harrastaa tolpalla (tolpalla voi myös osallistua turpakäräjiin) tai puhelinpalvelussa ellei sitten ole luottokuskia, jolle aina soitetaan.

Suomessa on ollut lakimuutoksen jälkeen kolmisen vuotta aikaa kehittää markkinoita, mutta edelleen notkutaan tolpilla ja odotetaan asiakkaita, joita ei ole. Taksialan etulobbaajatkin keskittyvät vain voivottelemaan ja lain avulla kilpailun rajoittamiseen esim. yhteisen tilausrajapinnan kehittämisen sijaan, jolla saataisiin alalle uusia yrittäjiä. Sitten ihmetellään ja voivotellaan lisää, kun tulot valuvat ulkomaalaisille osaajille (Uber, Yango jne.) tai aggressiivisille nurkanvaltaajille.

Tietysti ovat, koska noissa banaanimaissa ei ollut mitään toimivaa systeemiä, vaan sait aina mitä satuit saamaan kun taksin otit ja sinua voitiin kusettaa mennen tullen ellet ollut tarkkana tai tiennyt, mitä firmaa käyttää. Uber on tosiaan parannus noissa maissa. Suomessa homma toimi kuin junan vessa ennen nykyistä lakia.

Ennen minun ei tarvinnut katsoa hintaa. Se kun oli aina sama riippumatta siitä, kuka paikalle saapui. Sama laadun suhteen. Laatu oli aina tasaista, koska järjestelmä pakotti tarjoajan huolehtimaan tietystä laadun tasosta. Nyt tosiaan olet täysin arvauksen varassa. ja ainoa keino saada tietoa on etsiä sitä näistä apseista. Joiden "tieto" sitten voi olla mitä vain. Ja mites jos homma menee pieleen? Ennen sait paikalle tarkastajan ja asiaa voitiin selvittää. Eipä taida Uber tai Yango paljon kantaa vastuuta välittämiensä tietojen oikeellisuudesta tai palvelun laadusta.

Ei minua kiinnosta pätkääkään alan kilpailu,uudet yrittäjät tai markkinoiden kehitys. Minä haluan yksinkertaisesti a:sta b:hen. Mahdollisimman helposti ja huolettomasti. Ei minua kiinnosta alkaa "kilpailuttamaan" tuota tarvettani saadakseni mahdollisesti parin euron hyödyn.

Ehkä sinulle uusi systeemi on parempi. Jos on, niin hyvä sinulle. Minulle ja väitän että suurelle osalle muista taksien normikäyttäjistä tämä muutos on ollut heikennys. Hinnat ovat keskimäärin nousseet, saatavuus on muuttunut täysin epävarmaksi ja aikasidonnaiseksi ja laatu on muuttunut epätasaiseksi.

Tutkimusten mukaan tyytyväisyys taksipalveluihin on pudonnut rajusti muutoksen jälkeen. Samoin tyytyväisyys saatavuuteen on pudonnut. Luonnollisesti haja-asutusalueilla saatavuus on heikentynyt eniten, mutta jopa pääkaupunkiseudulla tulokset ovat heikentyneet.

 
Jos jotain myönteistä taksiuudistuksella on ollut, niin eivät enää ajele yhtä paljon tuhatta ja sataa, eikä tarvi olla selvännäkijä vasemmalta tulevan taksin varalta. Sen sijaan nykyisille suhareille kaistaviivat ovat viittellisiä ja sivupeilikin voi olla juuri sokean pisteen kohdalla. Joten jos ennen tulivat kylkeen nokka edellä, niin nyt tulevat kylki edellä. Yangdoot varsinkin.
 
Huh huh... onneksi on taas kassassa mitä sutata.. !
On taas vasureille ja vihreille hommia et noista päästään eroon, mutta eiköhän nuo saa ne hassattua -vaikka jollekin gepardihatulle...


Jakovaraa löytyi! Kaikki kaukalolle!
 
Jos jotain myönteistä taksiuudistuksella on ollut, niin eivät enää ajele yhtä paljon tuhatta ja sataa, eikä tarvi olla selvännäkijä vasemmalta tulevan taksin varalta. Sen sijaan nykyisille suhareille kaistaviivat ovat viittellisiä ja sivupeilikin voi olla juuri sokean pisteen kohdalla. Joten jos ennen tulivat kylkeen nokka edellä, niin nyt tulevat kylki edellä. Yangdoot varsinkin.
Lisäksi on huomattu, että takseja voi löytää nykyään hyvinkin ihmeellisistä paikoista kuten jalankulkuportaista, joesta tai jonkun keskikorokkeen päältä.. Ei ollut ennen tämmöistä.
 
Viimeksi muokattu:
Sipilän hallituksen jäljiltä löytyy kaikkea jännää. Kuten että VTV:n toiminnan uudelleen suuntaaminen kiva-konsultiksi ja pieleen menneiden uudistusten arviointien sensuroimiset. Miksi kukaan toimittaja ei kysy Sipilältä oliko hallitus kommunikoinut virastoille tahtotilan peitellä, salata, häivyttää kriittiset tarkastustulokset? Sipilä oli olevinaan Vanhastakin kovempi talousmies, mutta mitä olivat Sipilän omistajaohjaukset sensuroimattomat tulokset?
 
Some-sukupolvi on anastanut vallan. Marin otti liudan avustajia maineenhallintaan ja sen jälkeen kaikki mitä Marin tai hallituksensa tekee on erinomaista tai vielä parempaa. Kritiikki on kielletty. Sopeutumattomille aletaan perustaa rangaistussiirtoloita. Kohta on taas se aika kun kaikille väestöryhmille luvataan vappusataset. Vappusatanen on halpa syötti äänestäjille, se kun ei maksa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Katso liite: 49102
Tuskinpa vaan joutuu mihinkään vastuuseen...Ei se maailma niin toimi että tämmösistä pikku jutuista tulisi seuraamuksia.

Tässä vielä alkuperäinen uutinen:
Turtiainen taitaa puhua kansanjoukkojen suorittamasta lynkkauksesta. Ukolla käy kierrokset kovana ja kuvittelee Suomen olevan maa, jossa kansa suorittaa säännöllisiä puhdistuksia.
 
Alkaa paljastumaan osa VTV:n käskyttäjistä

OSA tarkastajista moittii VTV:n raportteja hampaattomiksi. Yksi tarkastaja nostaa esiin viraston tuoreen selvityksen ammatillisen koulutuksen uudistamisesta. Raportti valmisteltiin Pasasen alaisuudessa.

VTV:n tarkastuksen perusteella ”reformin tavoitteiden toteutuminen näyttää kehittyvän hyvin”. Samassa yhteydessä julkistettiin opetus- ja kulttuuriministeriön Owal Group -konsulttiyhtiöltä tilaama selvitys samasta aiheesta, jossa päädyttiin myös siihen, että ”reformin toimeenpano on edennyt kaikilla tavoitetasoilla toivottuun suuntaan”.

– Onhan tämä kuvio kummallinen, kun ajattelee, mikä VTV:n tehtävä on, ja kun tiedetään, että reformi ei ole tuottanut parhaita mahdollisia tuloksia ja ongelmia on, VTV:n tarkastaja kommentoi.

Tarkastusta tekemässä ollut VTV:n johtava tuloksellisuustarkastaja Sami Vuorinen ei jaa sitä käsitystä, että rehtorikyselynä toteutettu selvitys olisi ollut vain positiivinen.

– Siihen on nostettu kolme kysymystä, joihin täytyy löytyä systeemitason ratkaisu. Jos työpaikat vetävät tukensa koulutusjärjestelmältä, koko järjestelmä kriisiytyy. Tämä on hyvin painava viesti.

Vuorinen kertoo, että VTV sai konsulttitoimiston tulokset nähtäväksi noin viikkoa ennen julkistusta ja konsulttitoimistolla oli vastaavasti VTV:n tulokset käytettävissä, kun he viimeistelivät raporttiaan.

Eikö kuvio näytä erikoiselta VTV:n riippumattomuuden näkökulmasta?

– Kokosimme aineistomme tammi-helmikuussa 2020. Konsulttitoimisto kokosi samantyyppisen aineiston marraskuussa. Kun ministeriö pyysi aineistoamme, jotta selvityksessä ehkä voitaisiin tehdä aineistojen vertailua koronan vaikutuksista ammatilliseen koulutukseen, päädyimme antamaan aineiston anonymisoituna ministeriölle. Teimme harkinnan riippumattomuuden huomioiden, Vuorinen vastaa.

Ehdotus yhteisjulkistukseen tuli Vuorisen mukaan ministeriöstä.

– Tämä on asia, jota ei oltu koskaan aiemmin tehty, mutta suhtauduin siihen myönteisesti, ja myös johdolta tuli vihreää valoa. Pelkästään se, että annamme tarkastuskohteille raportin käteen, ei useinkaan ole tehokas tapa.
 
Viimeksi muokattu:
Kertaluontoinen sopimus kuulemma. Ketkä sitten uskoo.


Se voi olla kertaluontoinen Tälle hallitukselle, seuraava hallitus sitten päättää toimikaudellaan uudesta sopimuksesta.. Tuon paperin viimeiset rahat jaetaan 2023 ja meilläkin eduskuntavaalit sinä vuonna viimeistään. Mitäs sitä nyt uutta sopimusta kun vanha on vielä voimassa... ja vielä vaalivuonna...
 
Miten Urpilaisen Kreikka-miljoonat takuineen, ollaanko vielä saamassa takaisin, vai onko jo anteeksiannettu? Urpilainen pääsi tavoittelemalleen hillotolpalle ja voi jättäytyä eläkkeelle toimikautensa päätyttyä. Ahnehan se on joka työssä rahan takia käy.
Siellähän ne ~900M€ on sulkutilillä tuottamassa hyvää investointipankille joka niitä hallinnnoi. Jotain ~1,5meuroa ovat saaneet siitä hyvästä että pitävät rahoja jotka tuottavat ~1% tappiota. Joku sai neronleimauksen että ne pitää sijoittaa hyvän luottoluokituksen omaavien euromaiden joukkolainoihin. No nyt niiden korot ovat olleet vakaasti pakkasella jo piiiitkään... vakautta sekin toisin on...
 
Back
Top