Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Eipä ihme ettei halunnut kuitteja luovuttaa ku ois paljastanut ikävä totuus. Toivottavasti tästä koijjarista kaivetaan nyt kerralla kaikki kura esiin ja sen jälkeen viimeistään tajuaa jättää paikkansa. Syöny siis koko ajan meidän piikkiin eikä vain aamupalojaan. Toimittelija kirjoitti et summa on kaksin kertainen. Toihan on kolminkertaista lähempänä minun nopeilla laskuillani. Ehkä hän yritti vähän puolustella Sannaa. Tuosta kertyy kummiskii aika huomattava summa jos miettii et siitä ois pitänyt veroa maskaa. Saisi Sanna ansaita paljon lisää palkkaa et saisi noi ostokset suoritettua ihan itse mut ku ei kerkeä kaikilta kiireiltä saati et ois varaa ilmeisesti.
 
Lyön vasemman kivekseni vetoa että syön enemmän pääministeri marin, mutta en kyllä saa menee 300euroa ruokaan kokonaisuudessaan.
 
Lyön vasemman kivekseni vetoa että syön enemmän pääministeri marin, mutta en kyllä saa menee 300euroa ruokaan kokonaisuudessaan.
Kymppi päivässä 3-4 henkeen? Helposti jos jokainen ateria pitää kaupasta hakea eikä tehdä. Vispipuuro, karjalanpiirakka ja jotain juustoa + makkaraa päälle sekä joku valmissalaatti.
 
Kymppi päivässä 3-4 henkeen? Helposti jos jokainen ateria pitää kaupasta hakea eikä tehdä. Vispipuuro, karjalanpiirakka ja jotain juustoa + makkaraa päälle sekä joku valmissalaatti.
Itelle 300e MAX. Toki mahdollista se on. Ja saishan sen helposti menemään mut ei tuu kyllä itellä.
 
850 puhtaana käteen? Eihän se oo ku kymppitonni vuodessa. Mun pitäis saada helposti semmonen 1500€ palkankorotusta/kk päästäkseni samaan nettoansion lisäykseen.

Kyllähän tuolla rahalla makselee vaikka suhteellisen hulppean kesämökin lainanlyhennykset tai kustantaa Teslan pihaan. Sellaset aamupuurot.

Ja melkein uskaltaisin väittää, että lisää löytyy kun joku nyt penkoisi tuota tunkiota kunnolla.
Kyllä tuolla rahalla saa jo jonkinlaista aamupalaa. Tuo on monessa perheessä koko kuukauden ruokaraha mistä maksetaan kaikki sapuskat. Monella perheellä ei ole edes noin paljon varaa sijoittaa kuukaudessa ruokaan, saati aamupaloihin. En tiedä mitä Marin on aamuisin tottunut syömään mutta ei se ainakaan paahtoleipää, kananmunaa ja kaurapuuroa ole.
 
ETudzATXQAcvnoD.png
 
Kyllä tuolla rahalla saa jo jonkinlaista aamupalaa. Tuo on monessa perheessä koko kuukauden ruokaraha mistä maksetaan kaikki sapuskat. Monella perheellä ei ole edes noin paljon varaa sijoittaa kuukaudessa ruokaan, saati aamupaloihin. En tiedä mitä Marin on aamuisin tottunut syömään mutta ei se ainakaan paahtoleipää, kananmunaa ja kaurapuuroa ole.
Monella on ongelma osaamisen ja/tai ajan kanssa. Mitä enemmän itse tekee ja mitä vähemmän prosessoituja aineksia käyttää, niin sitä halvemmaksi tulee. Vaatii vain sen että osaa laittaa ruokaa muutenkin kuin säätämällä mikron ajastimen.

Mä olen muutaman kerran osallistunut facebookissa kavereiden "kuluta mahd. vähän ruokaasi"-viikkohaasteeseen. No kun lapset on lentäneet pesästä, ruttokolera estää pahimmat työmatkat ja vaimokin on päivät töissä niin aikaa jää ruoan laittoon. Ja mä siis tykkään laittaa ruokaa. No, voitin skaban kuluttaessani 23€/viikossa ruokailuun, mutta tein sitten itse pastat ja edellisen aterian tähteistä syntyi seuraava.

Joku siellä kommentoi että "kyllä susta vielä joku hyvän vaimon saa". Vastasin keskisormella ja hymiöllä..
 
Yleisesti kysyn, että moniko kieltäytyy siitä, että oma elintaso nousee ja esim. tulot kasvavat? Toki silloin kun talous on jo riittävässä kunnossa, niin fiksut osaavat myös tietyin paikoin näyttää "osallistumista talkoisiin". Sanna saa syödä kauan ruokiaan, että saadaan Kanervan synttärijuhlat kuitattua. Muistaakseni kalliit juhlat ja tietyt tahot maksoivat ja Ike vahvasti vaikuttamassa Suomen valintoihin. Yleisesti minusta on hyvä, että nämä kaivetaan esiin.
 
Back
Top