Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Juu, eiköhän se siitä, kun vaan hyvää tahtoa riittää. Olen vaan joskus miettinyt tämän Iiriksen ulostuloja lukiessa, että minulla ja hänellä on paljon yhteistä: kiidämme universumissa tällä hassulla pallolla aivan hävittömän lujaa ja kovaa. Tosin muuta yhteistä ei olekaan.
Niin, sitä on itsekkin joskus tullut sanottua joistain ihmisistä, että hengitämme samaa ilmaa, mikä minua kovasti harmittaa, että olisitko hyvä ja kohtelias ja lopettaisit sen...
 
Sanna saanut uusia ohjeita ytimistä? VMP.


Hihamerkit ois paremmat ni ihmiset tajuaisi kiertää kauempaa mahdollisen tarjuttajan ! ;) Noh eiköhä Sanna ehdota niitä kun eihän ny tositen pankkikorteille ja muille voi käydä. Mut hihamerkki ei haittaa . Eikä tiedä vaikka Sannalle tulee joku nuoruuden kesäleiri mieleen ku osalla on hihamerkit. Toivotaan et nähdään ne. Siinä vaiheessa voisin veikata et Sanna tulisi kohtaamaan kovaa vastustusta eikä merkkei paljon näkyisi. Toki aina on lampaita jotka ei tiedä historiasta mitään. Ja mistäs sitä tietää millaista historiaan siel nykyään opetetaan ku ei oo itsellä tietoa et mitä vaikka ala- ja ylä-aste tarjoaa. Ehk siel on tehty trendikkäitä niistä valmiiksi. Nyt ku saadaan kerta piikitkin 12-15v oliko se ?

Minä kyl olisin tutkinut hieman pidempään. Sitä ku todetaan koht et se aiheuttaa lapspettamuutta. "hups tarvitsemme lisää työntekijöitä" Onneksi itse kerkesin tehdä ja piikkikii minkä otin oli vettä Terv. Sanna
 
Hihamerkit ois paremmat ni ihmiset tajuaisi kiertää kauempaa mahdollisen tarjuttajan ! ;) Noh eiköhä Sanna ehdota niitä kun eihän ny tositen pankkikorteille ja muille voi käydä. Mut hihamerkki ei haittaa . Eikä tiedä vaikka Sannalle tulee joku nuoruuden kesäleiri mieleen ku osalla on hihamerkit. Toivotaan et nähdään ne. Siinä vaiheessa voisin veikata et Sanna tulisi kohtaamaan kovaa vastustusta eikä merkkei paljon näkyisi. Toki aina on lampaita jotka ei tiedä historiasta mitään. Ja mistäs sitä tietää millaista historiaan siel nykyään opetetaan ku ei oo itsellä tietoa et mitä vaikka ala- ja ylä-aste tarjoaa. Ehk siel on tehty trendikkäitä niistä valmiiksi. Nyt ku saadaan kerta piikitkin 12-15v oliko se ?

Minä kyl olisin tutkinut hieman pidempään. Sitä ku todetaan koht et se aiheuttaa lapspettamuutta. "hups tarvitsemme lisää työntekijöitä" Onneksi itse kerkesin tehdä ja piikkikii minkä otin oli vettä Terv. Sanna
Olen jäänyt jotenkin paitsioon tässä rokotepassi asiassa.
Mikä tässä on se joka herättää vastustusta?
 
Olen jäänyt jotenkin paitsioon tässä rokotepassi asiassa.
Mikä tässä on se joka herättää vastustusta?

Laittomat maleksijat ym muu vastaava porukka tulee syrjityksi jos aletaan tällaisia sisäisiä passeja vaatimaan. Näin mä luulen.
 
Olen jäänyt jotenkin paitsioon tässä rokotepassi asiassa.
Mikä tässä on se joka herättää vastustusta?
Olisko vaikka se, että siinä ei kauaa mene kun se onkin jo pakollinen päivittäisasioiden hoitoon. Sitten menee hetki ja se ei enää olekkaan maksuton terveyskeskuksesta saatava todistus ja se pitääkin hakea yksityisiltä toimijoilta rahaa vastaan ihan ilman kelakorvauksia. Ja kun se ei ole ikuinen vaan se pitää uusiakin. Sitten ollaan tilanteessa jossa kaikilla ei ole varaa siihen ja toisilla on. Saahan sen kastijaon tuollakin tavalla...köyhien tarvitsekaan asioida kunnon kansalaisten seassa...

Toinen asia on että miksi se pitää saada? Jos rokotteet toimivat niin kohta kaikilla on vastustuskyky ja koronapassia ei tarvita. Jos taas rokotteet eivät toimi niin hyvin kuin luvataan, niin taaskin se passi on turha.
 
Olisko vaikka se, että siinä ei kauaa mene kun se onkin jo pakollinen päivittäisasioiden hoitoon. Sitten menee hetki ja se ei enää olekkaan maksuton terveyskeskuksesta saatava todistus ja se pitääkin hakea yksityisiltä toimijoilta rahaa vastaan ihan ilman kelakorvauksia. Ja kun se ei ole ikuinen vaan se pitää uusiakin. Sitten ollaan tilanteessa jossa kaikilla ei ole varaa siihen ja toisilla on. Saahan sen kastijaon tuollakin tavalla...köyhien tarvitsekaan asioida kunnon kansalaisten seassa...

Toinen asia on että miksi se pitää saada? Jos rokotteet toimivat niin kohta kaikilla on vastustuskyky ja koronapassia ei tarvita. Jos taas rokotteet eivät toimi niin hyvin kuin luvataan, niin taaskin se passi on turha.
Olisin joskus pitänyt sinua foliohattuna, mutta en enää

Mielestäni Koronapassi ei saisi olla ehtona mihinkään pakolliseen, mutta ns hauskan pitoon se voisi olla ehto. Onhan meillä kaikenlaista maksullista mikä ei ole pakko, kuten ajokortti, tai passi, jopa henkilöllisyystodistus taitaa olla maksullinen.
 
Olisin joskus pitänyt sinua foliohattuna, mutta en enää

Mielestäni Koronapassi ei saisi olla ehtona mihinkään pakolliseen, mutta ns hauskan pitoon se voisi olla ehto. Onhan meillä kaikenlaista maksullista mikä ei ole pakko, kuten ajokortti, tai passi, jopa henkilöllisyystodistus taitaa olla maksullinen.
Juu, pakko ei ole henkkareita hankkia, mutta sitten ei tarvitse pankissa asioida ja nuoremmilta on joskus sellaista kyselty baarin ovellakin...
Eikös ne baarinpitäjät tms. voisi sitä todistusta vaatia ihan nyt jo ehtona osallistumiseen/sisäänpääsyyn, niinhän noissa isommissa kisoissakin toimitaan. Ainakin Ranskassa se vaaditaan ravintolaan, pidempään juna-/bussimatkaan tai kirjastoon mennessä, Italiassa taitaa olla vähän sama tai ainakin tulossa.

Siellähän se on kännykkä appsi tai A4-tuloste. Kuulemma ihan rahanarvoista kaupankäyntitavaraa kun rokotetut myyvät koronapassinsa toiselle, siinä kun ei nimeä ole...
 
Voisitteko valaista mikä merkitys tällä passilla on? Jos on rokotettu niin kuulemma voi silti levittää virusta ja saada tartunnan. Jos ei ole rokotettu niin voi levittää ja saada tartunnan

Kunhan halutaan öyhkätä, "sulla ei ole rokotusta, olet B-luokan ihminen jos ihminen ollenkaan". Taas tätä saatanan "tiedostavien juttua", ollaan parempia kuin NE... :D

ps. minut on rokotettu
 
Juu, pakko ei ole henkkareita hankkia, mutta sitten ei tarvitse pankissa asioida ja nuoremmilta on joskus sellaista kyselty baarin ovellakin...
Eikös ne baarinpitäjät tms. voisi sitä todistusta vaatia ihan nyt jo ehtona osallistumiseen/sisäänpääsyyn, niinhän noissa isommissa kisoissakin toimitaan. Ainakin Ranskassa se vaaditaan ravintolaan, pidempään juna-/bussimatkaan tai kirjastoon mennessä, Italiassa taitaa olla vähän sama tai ainakin tulossa.

Siellähän se on kännykkä appsi tai A4-tuloste. Kuulemma ihan rahanarvoista kaupankäyntitavaraa kun rokotetut myyvät koronapassinsa toiselle, siinä kun ei nimeä ole...
Varmasti ravintolat voisivat kysellä,mutta kuka sellaisen todistuksen sitten myöntäisi?
Ja olisiko se syrjintää?

Pelisäännöt olisi hyvä luoda.
Muuten mennään lain puitteissa ja sehän ei nyt näytä toimivan.
Olen käsittänyt, että koronapassia halutaan vauhdittamaan nuorten aikuisten hakeutumista rikotukseen. Siis sen osan joka haluaa käydä fesreilla ja baareissa.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Voisitteko valaista mikä merkitys tällä passilla on? Jos on rokotettu niin kuulemma voi silti levittää virusta ja saada tartunnan. Jos ei ole rokotettu niin voi levittää ja saada tartunnan

Kunhan halutaan öyhkätä, "sulla ei ole rokotusta, olet B-luokan ihminen jos ihminen ollenkaan". Taas tätä saatanan "tiedostavien juttua", ollaan parempia kuin NE... :D

ps. minut on rokotettu
1. rokotettu kokonaisuudessaan levittää huomattavasti vähemmän virusta, ja ylipäänsä paljon epätodennäköisemmin kuin rokottamaton, 2. oireet ovat huomattavasti lievemmät

Kyllä, mielestäni rokotevastaisten tulisi olla B-luokan ihmisiä - kyse on valinnasta. Heitä ei missään vaiheessa pakoteta olemaan B-luokan ihmisiä. Kyse on ihmisten terveyden ja elämän suojelemisesta. Rokotevastaiset antavat paljon enemmän tilaa uusille virusvarianteille, mikä puolestaan aiheuttaa asioita, joita useat rokotevastaiset kritisoivat. He ovat monesti näitä syypäitä kritisoimilleen rajoituksille ja uusien varianttien leviämistahdille. Fakta on, että jokainen tulee sairastamaan koronaviruksen ennen pitkää. B-luokan ihmisten tulisi kantaa vastuu edes ottamuksistaan, jotka ovat omalla valinnallaan aiheuttaneet.
 
1. rokotettu kokonaisuudessaan levittää huomattavasti vähemmän virusta, ja ylipäänsä paljon epätodennäköisemmin kuin rokottamaton, 2. oireet ovat huomattavasti lievemmät

Kyllä, mielestäni rokotevastaisten tulisi olla B-luokan ihmisiä - kyse on valinnasta. Heitä ei missään vaiheessa pakoteta olemaan B-luokan ihmisiä. Kyse on ihmisten terveyden ja elämän suojelemisesta. Rokotevastaiset antavat paljon enemmän tilaa uusille virusvarianteille, mikä puolestaan aiheuttaa asioita, joita useat rokotevastaiset kritisoivat. He ovat monesti näitä syypäitä kritisoimilleen rajoituksille ja uusien varianttien leviämistahdille. Fakta on, että jokainen tulee sairastamaan koronaviruksen ennen pitkää. B-luokan ihmisten tulisi kantaa vastuu edes ottamuksistaan, jotka ovat omalla valinnallaan aiheuttaneet.
Huhhuh, täällä jaetaan jo B-luokan kansalaisuuksia! Aatesuunta alkaa olemaan jo aatun tasoa. Nyt on hyvä aika katsoa peiliin ja miettiä asioita uudelleen, ei taputella omalle olkapäälle.
 
Rokotevastaiset antavat paljon enemmän tilaa uusille virusvarianteille, mikä puolestaan aiheuttaa asioita, joita useat rokotevastaiset kritisoivat. He ovat monesti näitä syypäitä kritisoimilleen rajoituksille ja uusien varianttien leviämistahdille. Fakta on, että jokainen tulee sairastamaan koronaviruksen ennen pitkää. B-luokan ihmisten tulisi kantaa vastuu edes ottamuksistaan, jotka ovat omalla valinnallaan aiheuttaneet.
Olen ollut käsityksessä että variantteja tulee myös rokotettujen keskuudessa vaikkakin vähemmän. Samaa mieltä olen ollut siitä että jokaisen yli 40v kannattaa rokote ottaa mutta nuorille tämä tauti ei ole isorokko ja vaikkakin rokote saatiin käyttöön hyvin nopeasti se on oikeasti edelleen kunnolla testaamatta (ja sitä asiaa ihmisille ei haluta kertoa suoraan). Pakkorokotetukset heikosti testatulla rokotteella ovat sellainen ongelma että jos ilmaantuu haittavaikutuksia niin niistä rysähtää sellainen rokotevastaisuus ja vastarinta että ette ole sellaista nähneetkään. Hyvät on tarkoitukset "mutta entä jos". Nyt osoitellaan joukolla nuoria, olette B-luokan otuksia jos ette ota rokotetta. Mitähän sellaisella asenteella kylvetäänkään? Miten hyvin pakko ja vääntäminen toimii nuoriin?

Rokottamatta taitaa olla noin 6 miljardia ihmistä. Paljonko arvelette niiden keskuudessa tulevan variantteja? Seuraavien 2-3 vuoden aikana?

Kaikesta alkaa älytön mediapuskeminen, pakolaiset, maahantulijat, sää, ilmasto, virukset. Aivan kaikesta. Suurin ongelma on että medialle tuottaa suuria vaikeuksia pysyä totuudessa. Ylisuuri överiksi menevä puskeminen ja saako sanoa propaganda, se on toinen ongelma. Trump valehteli monessa asiassa mutta niin on valehdeltu parempien ihmisten ja "paremman median" toimesta "pakolaisista", säästä ja ilmastosta, virus sekä laumasuoja, viruksen alkuperästä (se jatkuu vielä vuosia), maskien hyödyttömyydestä, maskien pakollisuudesta . Kolmas ongelma on suoranainen sensuuri jota somessa harrastetaan. Eihän siellä nähtävästi anneta keskustella yhtikäs mistään rokotteiden haittavaikutuksista (joten jotkut alkavat kysellä miksi sensuuri ja mitä sillä peitellään? PAKKO OLLA SALALIITTOJA :D )

Mediapellet ja B-luokan tähdet poseerasivat "pakolaisten kanssa", sitten ne poseerasivat milloin missäkin Unelma-konsertissa, sitten Hullu-Gretan kanssa ja nyt ne ottaa joukolla rokotteita. Ollaanko varmoja että se auttaa vai onko haitaksi? :D

ps. käyttävätkös kaikki ne kiltisti maskia jotka vaikersivat siitä tälläkin palstalla viime kesänä? Minulle yksi selitti että "on tullut tietoa". Hahah, tietoa on ollut heti kun Suomeen tuli että aerosolina leviää. Se tieto vaan pidettiin pimennossa, peitettiin tarinalla että "maskeista ei ole hyötyä" :D

Tarinankertojien vuosikymmenet. Maat ja kansakunnat menevät niistä sekaisin, niin sekaisin että hulluimmat alkavat kuskata kesähelteillä jäälohkareita torille sulatettavaksi. Talvet lämmittävät toria jäästä sulaksi ja kesällä yrittävät jäädyttää. Hahah näitä aikoja, aikalaishullut ovat vallassa :D
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top