Pihatonttu
Respected Leader
Ja hallitus se vain jaksaa antaa ja antaa:
Mystinen operaatio: Pekka Haavisto yritti junailla ”Isis-lapset” salaa Suomeen – kiistää painostaneensa virkamiestä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328005.html
Tunnen hyvin tuon kuvion, missä tietynlainen ihminen yrittää sekä manipuloida muita toimimaan oman tahtonsa mukaan että varmistaa että asiasta ei jää kirjallista häneen asti johtavaa todistetta ja vielä niin että manipuloitu olisi muka itse päättänyt toimia niin kuin manipulaattori haluaa.
Jos joutuu kyseisen ihmistyypin kanssa tekemisiin, niin koko loppuelämän kannalta on parasta saada potkut, irrottautua, erota, lähteä menemään, ottaa etäisyyttä... Jos on muita vastuita jotka estävät sen, niin tilanne mutkistuu.
Tuommoisten kanssa ihan kaikki asiat pitää sopia kirjallisesti ja pitää pitää huoli siitä että itsellä on tallesssa dokumentaatiot ihan kaikesta kirjallisesti sovitusta tai määrätystä.
Asian tuominen julkisuuteen on loistava asia. Tämmöiset tapaukset onnistuvat myrkyttämään minkä tahansa sosiaalisen tai toiminnallisen ympäristön todella nopeasti.
Konsulipäällikkö Tuomiselle syrjäyttäminen ja potkut ovat varmasti olleet raskas kuvio, mutta silti paljon kevyempi kuin Pekka Haaviston alaiseksi jääminen ja totteleminen myöhempine seurauksineen.
Ohisalon tapa johtaa näyttää myös tuon "tee itse se päätös jonka haluan sinun tekevän ja kanna myöhemmin siitä kaikki vastuu sillä välin kun minä pesen käsiäni" -kaavan mukaiselta.