Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Kaipa täällä Suomessa jokunen ihan kunnon natsi on. Tiedän minäkin muutaman jotka pitävät hakaristilippua seinällä ja ovat Odineissa ja/tai Suomen Sisussa mukana.
Kansallissosialismin kanssa on helppoa sikäli, että mikäli et ole saksalainen kansalaistoveri, et voi (tai siis voinut) sellainen olla.

Se että joku väittää olevansa jotakin, ei tee siitä totta. Minäkin olen väittänyt joskus olevani pääomasijoittaja; kuuluvani siniveriseen sukuun; juoneeni juuri kolme litraa pirtua vartin sisään; olevani melkoinen naistenmies ja vaikka mitä muuta, vaikka totta ei ole yksikään asia.

Kansallismielisyys kun ei sitten yrittämälläkään kuulosta niin pahalta, pitää keksiä jotain muuta ja sen täyttää rasisti, natsi ja muut.

Se miksi esim. Suomen vapaussotaa nimitetään kansalaissodan sijasta 'sisälliseksi sodaksi' nykyisin asiasta ääntä pitävien punaisten sosiologien ja Suomen historian päälle kusevien puolesta on sen ikävämpi sävy, vaikka se kertoo sodan luonteesta vähemmän. Kyllä, Ylikankaan taaja termin viljely on myös vaikuttanut uudempiin hutkija- ja ehkä tutkijapolviinkin, vaikka termi esiintyi suomenkielisessäkin lehdistössä jo sodan aikana.

Kyllä minullakin on jos jonkinlaista esinettä missä hakaristi esiintyy ja myös runsaasti kolmannen valtakunnan aikana valmistettuja esineitä (enimmäksi porsliinia), mutta en minä itseäni ikäpäivänä kansallissosialistiksi väittäisi tai suostuisi siksi nimitettäväksi kasvokkain, koska a) en ole saksalainen, b) en aseta juutalaisia alemmas tai ylemmäs muita kansoja ja esim. suomenjuutalaisia pidän just yhtä suomalaisina kuin muitakin ja c) en sittenkään, olisi miten kansallismielinen tahansa, unelmoi yksipuoluejärjestelmästä tai demokratian kuoppaamisesta (siirtymisestä enemmän suoraan demokratiaan kylläkin).
 
Kun sanoo julkisesti että Suomessa maahanmuuttajat syyllistyvät (virallisten rikostilastojen mukaan) raiskauksiin moninkertaisesti verrattuna ns. kantasuomalaisiin niin kyseessä on vihapuhe ja natsien propagandaa.. Ohisalo ei pelkää tälläista puhetta tai kirjoittelua. Sekin on varmaa ettei hän tule tekemään mitään asian korjaamiseksi. Paitsi ehkä sen että kielletään tällaisten rikostietojen tilastointi ja julkistaminen.

Hallituksen tavoitteena on saada työllisyys nousemaan 75% tasolle. Suomessa on jo liki 30 vuotta asunut somaleita (ja alkuperältään somaleita) joiden kohdalla työttömyys on säilynyt sukupolvesta toiseen 70-80 % tasolla. Ei ole nähtävisskään mitään muutosta heidän työllistymisestään.
- tämänkin epäkohdan esiinnostaminen kirjoittelussa tai puheessa lienee natsien vihapuhetta.. Siitäkin huolimatta että referoidaan vain tilastoja..

Suomessa ei ole olemassakaan natseja.. Jos joku häiriintynyt yksilö tai ryhmä haluaa herättää huomiota hakaristi- tai sirppivasara-lipun kanssa ei kenenkään ole tarpeen provosoitua..
Paljos suurempi uhka suomalaiselle yhteiskunnalla tulee kaikenlaisista ääri-islamilaisista terroristien tuki-/koulutusryhmistä, äärivasemmistolaisista, eläin- ja ilmastoanarkisteista kuin käytännössä olemattomista natseista.
 
Suomesta ei varmaan löydy edes 50 natsia ? Minkä takia näin pieni porukka saa järjettömän paljon julkisuutta. Sen sijaan islamistit joita täällä on aika helvetin paljon enemmän tuntuvat jäävän kokonaan ilman huomiota. Islamistien pitää markkinoida itseään paremmin, ovat selvästi epäonnistuneet työssään.
 
Kun sanoo julkisesti että Suomessa maahanmuuttajat syyllistyvät (virallisten rikostilastojen mukaan) raiskauksiin moninkertaisesti verrattuna ns. kantasuomalaisiin niin kyseessä on vihapuhe ja natsien propagandaa..
Ei, ei ole. Se on fakta. Siitä voidaan ja pitäisi keskustella, mutta kun siitä välittömästi sitten aletaan tehdä mitä mielenkiintoisimpia johtopäätöksiä, keskustelua ei voida käydä. Ja sitten kun öyhöttäjät saavat keskustelun poikki, he väittävät että se alkuperäinen aihe on kielletty.
Suomessa ei ole olemassakaan natseja..
Kiitoksia, tämä riittikin.
 
Minkä takia näin pieni porukka saa järjettömän paljon julkisuutta.

Pitää olla jokin poppoo minkä tyrannialta valtio ja yms koneisto on suojelemassa väestöä. Jos valtiolla ei ole vihollista esittää väestölle niin silloin valtion rooli, etenkin nykyisessä muodossa, on erittäin kyseenalainen. Jos Vastarintaliike ja kumpp. menevät maan alle niin lööpeissä ulistaan vaikka ilmastoa kuin itse saatanana kun lämpe... eikun siis muuttuu niin kovvoo vauhtii.
 
Tähänkin vitjaan kirjoittelee nimimerkit, joidenka mielestä Li Anderson ei ole kommunisti, vaikka tämä suoraan sanoo olevansa marxisti - jotka pyrkivät kommunismiin -, mutta 'natseja' ilman muuta on ja perusteeksi riittää milloin mikäkin epäselvästi määritelty toiminta. Ja sitten 'keskustelu' päättyy johonkin 'eiköhän tämä ollut tässä' -tyyppiseen sutjaukseen, koska ei ole antaa perusteluja.
 
Noinkohan to Anderssoni on, vaikka itse väittääkin niin.

– Kyllä, minä olen marxilainen! Ainakin jos lähdetään pääoman ja omistamisen, työn ja vapauden analyysista. Se konflikti määrittelee yhä nykypäivän työmarkkinoita, Li Andersson sanoi Hbl:ssa.


Andersson totesi asian tulevan ”yhä enemmän ajankohtaiseksi tulevaisuudessa”, jos yhteiskunnassa työt ja työntekijät vähenevät, ja pääoma ja voimavarat keskittyvät yhä voimakkaammin yksityisille.


– Jos me nyt menemme yhteiskuntamalliin jossa palkkatyö vähenee, on meidän mietittävä muita tapoja jakaa voittoja ja hyvinvointia. Meidän on verotettava yrityksiä ja pääomaa enemmän. Jää nähtäväksi, jaetaanko se kansalaispalkalla vai jollain muilla tavoin.
Näillä kriteereillä taidan sitten minäkin olla marxilainen.
 
Noinkohan to Anderssoni on, vaikka itse väittääkin niin.
Sille ei ole ainakaan mitään teoreettista, aattellista tai rodullista estettä. 'Omistavaan luokkaan' kuuluminen ei ole ennenkään haitannut mitään, olihan Uljanovikin perintöaatelinen, eikä Marx pitänyt työmiehen mekkoa yllään.

Sen sijaan suomalaiselle (ellei ole suomensaksalainen) on kaikki esteet olla kansallissosialisti. Tietysti Hitler toimi epäjohdonmukaisesti ja teki joitakin 'kunnia-arjalaisen' nimityksiä, mutta ne olivat harva poikkeus.
 
Näillä kriteereillä taidan sitten minäkin olla marxilainen.
Jos mielestäsi on tuollainen 'konflikti' olemassa, niin kyllä, näin voi olla. Tosin ehkä Andersonikaan ei tunne aatetta, koska sen käytännön keskeiset ja näkyvin toiminta on luokkataistelu ja väkivaltainen vallankumous tai -kaappaus.

Miksi korkeakoulutettu ja sivistynyt Li vastaa tuolla tavalla, jos tarkoittaakin tosiasiassa marxismista irtautunutta sosiaalidemokratiaa? En minäkään vastaisi, että 'kyllä, minä olen kansallissosialisti. Ainakin jos lähdetään luokkataistelun haitallisuuden analyysistä. Sen olemattoman taistelun halutaan edelleen määrittävän työmarkkinoita kansainvälisten sosialistien toimesta'.
 
Viimeksi muokattu:
Sen sijaan suomalaiselle (ellei ole suomensaksalainen) on kaikki esteet olla kansallissosialisti. Tietysti Hitler toimi epäjohdonmukaisesti ja teki joitakin 'kunnia-arjalaisen' nimityksiä, mutta ne olivat harva poikkeus.
Pienenä lapsi usein sanoi, ettei koskenut/tönäissyt/jne siskoaan, vain tämän paitaa tms. Ei mennyt silloinkaan läpi.

Suosittelen lämpimästi lukemaan automaattisesti kaikkialla "natsi" => "natsiaatetta ja/tai natsien ajatusmaailman tapaisia asioita kannattava henkilö, vaikka joka ikinen yksityiskohta ei menisi yksi yhteen" tms, niin pääset samaan keskusteluun muiden kanssa.
Ja sitten 'keskustelu' päättyy johonkin 'eiköhän tämä ollut tässä' -tyyppiseen sutjaukseen, koska ei ole antaa perusteluja.
Tällä tarkoitin sitä, että minulla ei ollut enää tarvetta jatkaa kyseisen henkilön kanssa keskustelua natseista, koska luulin hänen katsantokantansa tulleen selväksi. Tunnustan suoraan, etten ollut sinun lähestymistapaasi tullut ajatelleeksi mahdolliseksi, joten olin ehkä hätäinen.

Joten, onko mielestäsi Suomessa natsiaatetta ja/tai natsien ajatusmaailman tapaisia asioita kannattavia henkilöitä?
 
Joten, onko mielestäsi Suomessa natsiaatetta ja/tai natsien ajatusmaailman tapaisia asioita kannattavia henkilöitä?
Kansallissosialismiin kuului erottamattomasti kansallismielisyys, luokkataistelun lopettaminen, työelämän järjestäminen kansalliselta pohjalta, joten näillä perusteilla totta helvetissä on ja minäkin olen sellainen. Jos näillä perusteilla tulee luokitelluksi 'natsiksi' tai 'natsiaatetta' kannattavaksi, niin hyvä on, ollaan sitten.

Vaikka olenkin mielestäni kansallismielinen vasemmistolainen (olisiko kansallissosiaalidemokraatti mitään?), niin jos uskon toimittelijoita. olen kuitenkin 'oikeistolaisen' tai jopa 'äärioikeistolaisen' puolueen kannattaja, vaikka tämän puolueen talouspolitiikka ei kannata siirtymistä markkinatalousvetoisesta sekataloudesta täysin hallitsemattomaan vapaaseen markkinatalouteen.

Tässä on kyse siitä, että itseään korkeammasta moraalista ja inhimillisyydestä selkään taputtelevat ihmiset haluavat löysästi määritellyn termin, jolla voi iskeä poliittista vastustajaa. Sitten kun se käsite on kokenut arvonmenetyksen liijallisen viljelyn johdosta, pitää löytää uusi termi.

Se että julkisuudessa on käytetty niinkin typerää käsitettä kuin 'ikärasismi' eli ikärotusyrjintä, kertoo rasismin jo kokeneen tämän inflaation ja käsitteen merkityksen hautautuneen sitä epäjohdonmukaisesti käyttäneiden takia.
 
Viimeksi muokattu:
Ruotsin hallituksessa oli niitäkin, jotka katsoivat, että Ruotsin tulisi liittyä sotaan Saksan ja Suomen kanssa Neuvostoliittoa vastaan

Ruotsissakin voitaisiin jo myöntää, että Saksan kanta määritteli de facto sen intensiteetin, jolla Ruotsi osallistui Suomen auttamiseen.
 
Loistava idea, maastapoistumisvero :rolleyes:

Ehtotan, että sitä täytennetään maahantuloverolla jotta yrityksille ei jäisi epäselvyyttä maamme verotuspolitiikan nerokkuutesta.

[

Ehdotuksen mukaan varojen realisoitumaton arvonnousu katsottaisiin veronalaiseksi tuloksi, jos Suomella ei siirron vuoksi olisi enää verotusoikeutta siirtyneisiin varoihin.
/QUOTE]
 
Kansallissosialismiin kuului erottamattomasti kansallismielisyys, luokkataistelun lopettaminen, työelämän järjestäminen kansalliselta pohjalta, joten näillä perusteilla totta helvetissä on ja minäkin olen sellainen. Jos näillä perusteilla tulee luokitelluksi 'natsiksi' tai 'natsiaatetta' kannattavaksi, niin hyvä on, ollaan sitten.
Onko samalla tavalla ajattelevien ihmisten määrä Suomessa mielestäsi kasvamassa vai vähenemässä?
 
UutisetPolitiikka
IL-selvitys: Uusi eduskunta pani heti haisemaan 46 000 eurolla - lyhyin taksimatka 200 metriä: ”Olen tullut Helsinkiin tekemään töitä enkä kävelemään”

Tänään klo 7:40

Mitähän (sokea) Greettakin nyt tuumaa, kun hiilidioksidi nousee taksin pakoputkesta ja meidän nilkit vain ajelee parinsadan metrin kiekauksia.
 
Ja jäihän hävittäjätoimintakin pyörimään Kokoomuslaisen pääministerin omaan kotikuntaan jostakin syystä, vaikka Tampereella olisi ollut parempi ylläpitää sitä, koska Tampere on kauempana rajasta ja iso kaupunki, johon on varmasti helpompi rekrytäkin kuin johonkin Pikku-Siilinjärvelle.

No se Rissala on nimeltään Kuopion lentoasema. Käytännössä lähempänä Kuopiota, kuin Siilinjärven kirkonkylää. Ja ei ole tainnut olla rekryongelmia. ;)
 
Kutsun vasemmistoliittolaisia kommareiksi ja PVL:n tyyppejä natseiksi. Simppeli luokitus, ei kaikilla tavoilla pidä paikkaansa mutta mitä sitten? Yhä uusien määritelmien tivaaminen menee trollaamisen/derailaamisen puolelle.
 
Back
Top