Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Minä en puhu firmasta vaan henkilökohtaisesta omaisuudesta. Samoin pitäisi leikata korkeimmat eläkkeet. Valtiolta saatava eläkkeen raja voisi olla siinä 2000/ kuukausi. Jos joka haluaa enenmmän maksakoot itse tuloistaan.
Leikataanko eläkemaksut sitten tuolle tasolle?

No mutta mitä sitä tuohon jättämään. Kyllä yhdelle ihmiselle riittää asunnoksi yksiö ja pariskunnalle kaksio. Nekin voisivat olla ihan hyvin valden omistamia ja perhekoon muuttuessa muuttolappu kouraan. Uusi työpaikkakin löytyy valtion osoittamasta paikasta ja ruokaa saa kaupasta valden antamalla lupalapulla, joten palkkakin voisi olla sen suuruinen että sillä saisi ostettua joitain mukavuuksia, ei kuitenkaan autoa sillä paremmassa hyötykäytössä nekin on valden hoivissa ja yhteiskäytössä...

Muutoinkin kaikenlainen innovointi ja kehitys kannattaa jättää suosiolla valtiolle, mitä sitä yksilö turhaan pohtii isoja asioita. Niistähän ei ole koskaan seurannut mitään hyvää...
 
Minä en puhu firmasta vaan henkilökohtaisesta omaisuudesta. Samoin pitäisi leikata korkeimmat eläkkeet. Valtiolta saatava eläkkeen raja voisi olla siinä 2000/ kuukausi. Jos joka haluaa enenmmän maksakoot itse tuloistaan.
Ne firmat ovat jonkun henkilökohtaista omaisuutta, samoin maatilat. Nokian omistaa loppupeleissä joku, omistus on jakautunut pieniin osiin, mutta silti. Pienikin firma/maatila on paperilla hyvin arvokas. Näkyy sukupolvenvaihdoksen ongelmina.

Mitä taas tulee eläkkeisiin, eläkemaksut ovat suhteessa palkkapussiisi, mitä ennemmän tienaat, sitä enemmän maksat.
Siksi moni lyhytnäköinen maajussi, tai yrittäjä saa pientä eläkettä kun on kikkailtu eläkemaksujen kanssa.
 
Mykkänen arvioi Suomi Areenan keskustelussa, että Suomi pystyy vähentämään 5–10 vuoden sisällä venäläisen raaka-aineen osuuden energiajärjestelmässä jo niin pieneksi, että "tulemme vielä näkemään ajan, jolloin lämmitys, sähkö ja liikkuminen on halvempaa kuin mihin ollaan tällä vuosisadalla totuttu".
 
Vaikken kommariksi itseäni miellä, en silti kyllä ymmärrä miksi jollakin pitäisi olla enemmän rahaa, kuin mitä pystyisi koko elinaikanaan käyttämään vaikka kuinka tuhlaisi. Joutaisi kyllä parempaankin käyttöön.
Tulisiko tuo (verotuksella?) poistettava epäkohta/"epäkohta", millä tavalla täytäntöön? Jo nykyisellään progressiosta suomalaisessa verotuksessa johtuen, kovakin bruttopalkka. Kummasti netossa kutistuu.
 
Minä en puhu firmasta vaan henkilökohtaisesta omaisuudesta. Samoin pitäisi leikata korkeimmat eläkkeet. Valtiolta saatava eläkkeen raja voisi olla siinä 2000/ kuukausi. Jos joka haluaa enenmmän maksakoot itse tuloistaan.
Vahvasti syntymävuoteen sidotusti ja vaikuttaen (eläkeuudistuksen kautta), se tuotto-panos-suhde millä eläkemaksuja takaisinpäin virtaa vaikuttaa. Tuossa korkeimmassa tulodesiilissä, myöskin tuloverojen progressio huolta kohtuullisuudesta on pitänyt?

En oikein näe minkäänlaiseksi ongelmaksi Suomessa, työtulojen kautta saatavaa materiaalista hyötyä eläkkeissä.
 
  • Tykkää
Reactions: zlm
:ROFLMAO:Valtio ei ole missään tapauksessa osapuoli tuossa kaasuputkihankkeessa, eikä Suomi oikeastaan mitenkään, koska kaasuputki menee ihan muualle kuin Suomeen, Sipilä sanoo.
Ei tietenkään ole. Kuten omistusosuus 51%:n painolla Fortumista. Ei mitenkään asiaan liity. Ja jos liittyykin, niin sitkeästi tämän ohittamalla, voimme ainakin liittymättömyyttä imitoida.

Jos tässä oikein mehukkaasti käy. Saamme Uniperin omistuksesta Fortumin kautta, lahjaksemme Saksan energiapolitiikasta. Joidenkin miljardien laskun. Laskun Saksan energiapolitiikasta, kuittaa toki Suomen valtio. Sinä ja minä loppukädessä. Kuinka muutenkaan. Uusia verotusmuotoja odotellessa...
 
Tämä historian kaivelu tuntuu lipsuvan hieman offtopicin puolelle, eli palataan aiheeseen.


Katso liite: 63364
Melko onnetonta tuo sinun jatkuva Marinin dissaaminen. Älykkyydestä kertoo kyky muuttaa mielipidettään ympäristön muuttuessa.

 
Vuodelta 2017. Tämä vanheni hyvin.

Katso liite: 63359

Hesari kaiveli esiin poliitikkojen kommentteja.


Ville Niinistö: "On naiivia väittää, että tällaisen yhtiön ostaminen ei lisäisi suomalaisen valtionyhtiön Fortumin riskiä suhteessa Venäjään."

Mika Lintilä: "Näemme, että tämä ilman muuta vahvistaa ja tukevoittaa Fortumia, mikäli tämä toteutuu. Ainahan liiketoimintaan riskejä sisältyy, mutta ei tässä mitään erityistä ole. Niiden briiffausten mukaan mitä olen saanut asiasta, mitään sellaista ei ole."

Elina Lepomäki: "Jos Suomi ei näe Nord Stream 2:ssa turvallisuuspoliittista ulottuvuutta, hyvä niin. Mutta me olemme tässä eri linjoilla kuin kumppanimaamme. Jos Suomi haluaa tehdä tietoisesti erilaisen valinnan, se on asia, joka pitää perustella."

Anders Adlercreutz: "Uniper-kauppa herättää kysymyksiä, koska yhtiö sijoittaa hankkeeseen, jolla on vahvat kytkökset toiseen valtioon [Venäjään] ja joka on Euroopan parlamentin mukaan energiaunionin periaatteiden vastainen."
 
Kaivaisivat vielä esiin sen neropatin joka päätti tehdä sopimuksen mikä ei mahdollista kaasun myyntihinnan nostoa jos ostohinta nousee...

Tuppurainen voisi ottaa vaikka Scholtzilta poskeen jos sillä Saksa suostuisi julistamaan sen hätätilan mikä mahdollistaisi hinnan noston...
 
Back
Top