Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole mitään syytä antaa pisteitä tälle hallitukselle ennen kuin oikeasti nähdään että HX vedettiin loppuun asti PV:n suorituskykyarvion mukaan. Hallituspuolueista löytyy runsaasti kantoja joissa politiikkaa ja ilmastoa laitetaan edelle.Toivon kyllä kovaa, että kunhan HX-hankkeen hankintasopimus on allekirjoitettu, että tämä Viherhulluja täynnä oleva hallitus kaadetaan KePun ja RKP:n toimesta.
Ilmasto menee kaiken yli. Se on uskonto. Ethän vaan nyt kyseenalaista mitään? Ne kuuluu tilata ilmastotiedostavista maista kuten Kiinasta tai Venäjältä. Koska se olisi jo aivan älytöntä niin kompromissina suosittelemme Ruotsia.Ei ole mitään syytä antaa pisteitä tälle hallitukselle ennen kuin oikeasti nähdään että HX vedettiin loppuun asti PV:n suorituskykyarvion mukaan. Hallituspuolueista löytyy runsaasti kantoja joissa politiikkaa ja ilmastoa laitetaan edelle.
Päästövähennyksistä. Vähennetään hallituksesta vihreät niin vähenisivätkö typerimmät päästötSuora lähetys juuri nyt: Vihreät syyttävät keskustaa neuvotteluista kesken poistumisesta – budjettineuvottelut pahasti solmussa
Neuvottelut keskeytyivät eilisiltana kiistaan päästövähennyksistä.
is
Timo Haapalan ja muiden valtamediaa edustavien "politiikan erikoistoimittajien" sepustuksia lukiessa tai kuunnellessa kannattaa muistaa kuitenkin se, että he ovat umpikokoomuslaisia, ja juttunsa sen mukaisia.
Vihreillä on kova paine saada aikaan tuloksia, joita heidän kannattajansa vaativat. Elokapinoitsijat ja muut ilmastohumppaajat syyttävät heitä jo nyt petturuudesta ja saamattomuudesta. Keskustalla sama juttu omalla tahollaan: Kannatus on sulanut ja syytöksiä sataa vihreiden edessä pokkuroimisesta, joten jämäkkyyttä pitäisi kovasti nyt osoittaa.Suora lähetys juuri nyt: Vihreät syyttävät keskustaa neuvotteluista kesken poistumisesta – budjettineuvottelut pahasti solmussa
Neuvottelut keskeytyivät eilisiltana kiistaan päästövähennyksistä.
is
Aikasäästöt lienee laskettu samalla tavalla kuin muissakin liikennehankkeissa. Eli yhden liikkujan ajansäästölle annetaan tietty laskennallinen rahallinen arvo ja sen pohjalta sitten saadaan luku paljonko hanke "tuottaa" ja tätä tuottoa verrataan sitten rakentamiskustannuksiin. Todellista rahaa tuo tietysti ei ole, mutta jotenkin aikasäästö on silti arvotettava arvioidessa hankkeiden kannattavuuksia. Riippumatta siitä onko kyseessä vaikkapa 5 miljoonan pyöräilybaana vai 50 miljoonan eritasoliittymä moottoritielle.Helsingin pyöräilyn kehittämishanke.
Tavoitteet eivät ole toteutuneet edes puoliksi kymmenen vuoden aikana, mutta silti panostuksia jatketaan. 75 miljoonaa euroa laitettu pyäräilyn kehittämishankkeeseen ja infran rakentamiseen
10 vuodessa. Ja suhteellinen kulkutapaosuus on jopa laskenut. Ja koko vuosikymmenen sahannut 9-11% tuntumassa.
Näiden tulosten perusteella tälläinen hanke pitäisi lopettaa välittömästi. Hulluus ei edes lopu tähän. Seuraavalle 10 vuodelle on budjetoitu 200 miljoonaa lisää.
Vihreä siirtymä ja ihmisyys velvoittaa! Kättä taskuun olkaa hyvä!
Miten ”aikasäästöistä” saadaan luvuksi 523 miljoonaa?? Asiaa ei sen enempää avata. Huvittava raportti.
Laki sallii ajamisen ajoradalla jos pyörätie on ajokelvottomassa kunnossa.Voi jesus nyt kun tulvahti mieleen niitä kaikkein vittumaisimpia kelejä viime talvelta. Pyörätie auraamatta, paksusti lunta maassa ja kova lumipyry. Välillä oli kinostunut niin ettei eteenpäin päässyt muuta kuin taluttamalla pyörä. Ei se talvipyräily herkkua ole. Aina. Onneksi tuollaiset kelit on aika harvassa kuitenkin.
Olen joskus miettinyt niitä kauhuskenarioita, joita kahden tytön isälle voi päähän tulla. "Wallahi ma kunioitan sun tutar" on yksi, Afrikasta saapunut perus-Jambo toinen (näiden tilastollinen- sekä omin silmin nähty onnistumis% on aika pieni) ja kolmas on sitten tuo Jopo. Ok, joku silkkikravattinen kokoomusnuori ehkä myös.Oletan ettei kulkuneuvosi ole mikään 127-vaihteinen maantieohjus, vaan pikemminkin joku tuttu ja turvallinen Tunturi tai Helkama, ehkä jopa Cresent. Jalkajarrulla tietty.
Jopoja kannattaa varoa, ne ovat vihervasemmiston ansoja. Sellaisen ajamisesta ei ole kuin pieni loikka siihen että annat tukan kasvaa, pukeudut poolopaitaan ja kauhtuneeseen villapaitaan. Ehkäpä jopa maihariin jossa vieläkin näkyy ne 70-luvun rauhanmerkit. Seuraavaksi laitat baskerin päähän, punkkupullon kankaiseen olkalaukkuun ja liityt kylätoimikuntaan pohtimaan syrjiikö kunnan uimarannan vain miehille/naisille varatut pukukopit jotain ryhmää...
![]()
Olen välillä sitä harjoittanutkin. Varsinkin liukkailla. Kevättalvella pyörätie saattaa välillä olla kuin luistelurata ja ajorata lähes paljas asvaltti.Laki sallii ajamisen ajoradalla jos pyörätie on ajokelvottomassa kunnossa.
Vihreillä on kova paine saada aikaan tuloksia, joita heidän kannattajansa vaativat. Elokapinoitsijat ja muut ilmastohumppaajat syyttävät heitä jo nyt petturuudesta ja saamattomuudesta. Keskustalla sama juttu omalla tahollaan: Kannatus on sulanut ja syytöksiä sataa vihreiden edessä pokkuroimisesta, joten jämäkkyyttä pitäisi kovasti nyt osoittaa.
Täytyy vain huomioida, ettei sora ja oletetut päällystevauriot vielä tee tien osasta ajokelvotonta. Tämä mielipide perustuu oikeuden tekemiin päätöksiin.Laki sallii ajamisen ajoradalla jos pyörätie on ajokelvottomassa kunnossa.
Joku spandeksipelle valittanut? Siltä se ainakin vaikuttaa. Tiellä tappajasoraa ja kuoppia. Eihän semmoinen käy oman elämänsä Lääns Aarmstrongille.Tämä mielipide perustuu oikeuden tekemiin päätöksiin.
@Herman30 Oletko koskaan nähnyt minua pyöräleimässä? Kokeile sinäkin joskus niitä spandekseja!