Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Euroopassa annettava runsas rahallinen avustus. Veikkaan. Katsopas baltian maita jossa avustus 100-200 euroa, ei pakolaiset siellä viihdy.
Olipa syy mikä tahansa, Euroopan ja Suomen kyvyttömyys kotouttaa maahanmuuttajansa on häpeätahra. Aivan liian moni Eurooppaan muuttava päätyy monikulttuuriseen ongelmalähiöön. Osa muuttajista purkaa pettymyksiään väkivalta- tai seksuaalirikoksin. Työttömyyden tuomaa taloudellista ahdinkoa saatetaan lievittää huumekaupalla tai ryöstöin. Mikä ikävintä, monesti huono sopeutuminen jatkuu toisessa maahanmuuttajapolvessa, kuten Ruotsista tiedämme. Euroopan olisi syytä keksiä ratkaisuja asiaan.

Minua kovempaa rajat auki aktivistia ei löytyisi, mikäli Eurooppa kykenisi kotouttamaan maahanmuuttajansa yhtä hyvin kuin Yhdysvallat tai Singapore. Valitettavasti tosiasiat pakottavat minut toteamaan ettei Eurooppa ole siihen kyennyt. Hyvää on kuitenkin se, että tiedot Euroopan kyvyttömyydestä leviävät ympäri maailmaa. Tämä on tuiki tarpeellista, jotta potentiaaliset muuttajat osaisivat muodostaa päätöksensä faktojen pohjilta.
 
Minusta se on väärä lähtökohta että maan pitää kotouttaa. Se on tulijoiden joiden pitää haluta kotoutua. Jos eivät halua eivät he ikinä kotoudu.
Siinä se juuri on että USA;an muuttavat hakuat tulla amerikkalaisiksi. Kuinka moni Suomeen muuttava muslimi haluaa tulla suomalaiseksi...? Missä muslimi siellä ongelma.
 
Minusta se on väärä lähtökohta että maan pitää kotouttaa. Se on tulijoiden joiden pitää haluta kotoutua. Jos eivät halua eivät he ikinä kotoudu.
Siinä se juuri on että USA;an muuttavat hakuat tulla amerikkalaisiksi. Kuinka moni Suomeen muuttava muslimi haluaa tulla suomalaiseksi...?
Näin voi ajatella, ja minun tuntemani maahanmuuttajat ovat kotoutuneet hienosti ilman mitään kummallisempia kotoutustoimia. Valitettavasti minun tuntemani Euroopassa asuvat maahanmuuttajat eivät ole edustava otos kaikista Eurooppaan muuttavista, sillä kaikki eivät kotoudu yhtä hyvin.
 

Ymmärrän kyllä "lentohäpeän" olemassaolon siltä kulmalta, että eihän kukaan henkilökohtaisesti halua paskoa maapalloa, mutta lentämisen päästöt vain ovat sellaiset että paskaa tulee. Se saattaa hävettää.
Tästä ollaan varmaan samaa mieltä kaikki. Tiedeyhteisökin tukee käsitystä lentämisen merkittävistä ympäristöpäästöistä.

Kun Vihreät sen sijaan kertovat suosivansa junaratayhteyttä Ruotsin kautta, ymmärrän sen tarkoittavan sitä, että vaihtoehdon kannattavuus saavutetaan sillä kun matkustus-lentämisen mahdollisuutta supistetaan joko taloudellisella keinolla tai kieltämisen keinolla. Kannattavuus tässä ei varmaan niinkään tarkoita rahallista kannattavuutta vaan sitä, että suomalaiset viheraktiivit voivat käyttää tällaista mahdollisuutta yhteiskunnan kustantamana. Tietysti jos lentokoneita ei enää lentäisi entiseen tapaan niin hyppää sen Haaparannan junan kyytiin moni muukin kuin viheraktiivi.

Rahdin kanssa tuolla ei tosiaan ole mitään tekemistä. Rahtikolli itse ei päätä mitään vaan yrityksissä olevat ihmiset päättävät edelleen tavaroiden liikkuvan kontilla, laivalla ja trailerissa niin kuin yritykset asettavat kilpailukykynsä tueksi logistiikan.

Ulkomaille ei ihmisen ole tosiaan pakko päästä lentämällä. Lentämistä voi hyvin rajoittaa sillä osin että koneita liikkuu vähemmän ja ne maksaa sitten joiden on ihan pakko päästä kauas ja nopeasti.
Kyllä se ilman paskominen jossain kohdin alkaa hävettääkin.
.
 
Suomessa osaongelma voi olla se, etteivät suomalaiset itsekään pidä suomalaisuutta oikein minään. Suomalaiset tulevat muuta maailmaa ja maahanmuuttajia vastaan. Ikäänkuin vähän salaa hävetään sitä mitä ollaan ja pyritään tekemään tulijoiden olot mahdollisimman vaivattomiksi ja kotoisiksi. Maahanmuuttajille tarjotaan palveluita heidän omilla kielillään sekä tulkkausapua, ja tietotekniikka ja kasvavat maahanmuuttajayhteisöt tekevät alkuperäiskulttuurien, kielten ja tapojen jne. käyttämisestä ja toteuttamisesta helpompaa ja kontakteista yhteiskunnan ja suomalaisten kanssa vaivattomampia ja vähemmän tarpeellisia. Töitäkään ei välttämättä tarvitse tehdä, ja kotoutumiskoulutuksetkin voi aloittaa ja keskeyttää n:nnen kerran sairauteen, kotimaan matkaan tai äitiyslomaan.
 
Puhuinko positiivisesta uutisoinnista? En..

Kun nyt ylipäätään jotakin kuuluisi, mutta persut ovat kadonneet kokonaan mediasta.
Itse olen tyytyväinen ettei persut ole nyt olleet liikaa huutelemassa. Osoittaa että tiukassa paikassa ei heiluteta venettä. Kohta kyllä toivottavasti koittaa aika jolloin pitää pistää vene taas keinumaan. Jotenkin tuntuu oudolta että osalle kannattajista pitäisi olla koko ajan valittamassa jostain pakolaisongelmasta. On sitä muutakin elämää.
 
Puhuinko positiivisesta uutisoinnista? En..

Kun nyt ylipäätään jotakin kuuluisi, mutta persut ovat kadonneet kokonaan mediasta.

Joo siis otsikoista, blogejahan ne kirjoittaa nykyään... vähän ristiriitaisista aiheista tosin.

Mutta uutisvirrasta medioista ovat kadonneet. Jaa-a, oliskohan joku jossain oppinut jotain siitä, että uutisointi kasvattaa kannatusta... ei kai, eihän medialla ole Suomessa mitään agendaa... /s
 
Jos kokoomus olisikin keskustan sijaan hallituksessa, niin keskusta olisi varmaan tehnyt saman kuin kok.
 
Itse olen tyytyväinen ettei persut ole nyt olleet liikaa huutelemassa. Osoittaa että tiukassa paikassa ei heiluteta venettä.

Tämmöisellä koko kansaa kohdanneella kriisiajalla ei sovi keikuttaa venettä oppositiosa.

Ei kai se veneen keikuttamista ole, jos puolue kertoo näkemyksensä miten tästä noustaan. Parempi ottaa tilanne haltuun ja kertoa mitä puolue ajaa, ettei tarvitse olla vain se oppositiossa räksyttävä ajokoira.

Nyt kuulemma ollaan pohjalla ja tästä suunta on ylöspäin, mutta olisi hyvä kuulla millä eväillä opposition johtava puolue siihen lähtisi.

Opposition apupuolue Kokoomus julkaisi omat linjansa tänään. https://yle.fi/uutiset/3-11359299
 
Back
Top