Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

EpsfH41XIAAK8W2
Tuo Tuomisen viestihän on kuin suoraan jostain ei-niin-kehittyneestä ja ei-demokraattisesta valtiosta. Vähän tyyliin: ”Kai haluat vielä viettää aikaa perheesi kanssa terveenä ja hyväkuntoisena? Älä siis sano tai kirjoita asioita joita me totalitaristit emme halua sanottavan.”

Käsittämätöntä sakkia tuo puolue kyllä vetää. Ja on vielä Helsingin suosituin...

Niin,

Tästä eteenpäin, näitä tehdään virkamiespäätöksinä.

"Ulkoministeriön erityisedustaja kertoi vastanneensa itse päätöksestä hakea al-Holin naiset Suomeen: ”Ei ole olemassa maailmaa, jossa vain lasten kotiuttaminen olisi mahdollista”

Eduskunta on työnsä tehnyt ja asian siunannut. Se on turha opposition määkiä twitterissä tästä enää mitään. Tilaisuus oli ja meni ja nyt yritetään kusettaa kansaa etteikö oppositio tästä olisi tiennyt.

Simpauttaja
Minua ei kiinnosta Orpon tai muiden poliitikkojen määkimiset sinänsä.

Itse asia kuitenkin, joka minua kyllä kiinnostaa, on täysi pohjanoteeraus niiltä ministereiltä ja muilta päättäjiltä, jotka homman junaili. Täysin ymmärrettävää ja suotavaakin, että tätä tuodaan esille eikä lakaista maton alle vain siksi koska Orpo ja persut ”määkii”.

Minua ei kiinnosta Orpon tai muiden poliitikkojen määkimiset sinänsä.

Itse asia kuitenkin, joka minua kyllä kiinnostaa, on täysi pohjanoteeraus niiltä ministereiltä ja muilta päättäjiltä, jotka homman junaili. Täysin ymmärrettävää ja suotavaakin, että tätä tuodaan esille eikä lakaista maton alle vain siksi koska Orpo ja persut ”määkii”.

Tämä juttu on ollut täysi pohjanoteeraus vuosia, olen täysin samaa mieltä. Ongelma tehtiin 2014 vuonna ja sen jälkeen kaikki ovat yrittäneet välttää, kuka joutuu likapyykin hoitamaan. Viimeinen mahdollisuus olisi ollut todeta tuossa Haaviston materiaalissa, että Suomella ei ole velvoitetta aktiivisesti kelkkoa ketään takaisin, mutta sitä ei tehty.

Simpauttaja

Viimeinen mahdollisuus olisi ollut todeta tuossa Haaviston materiaalissa, että Suomella ei ole velvoitetta aktiivisesti kelkkoa ketään takaisin, mutta sitä ei tehty.

Ehkei, mutta laki ja kv-sopimukset on Suomessa yleensä otettu vakavasti. Käsittääkseni kukaan lainoppinut ei ole väittänyt, että suomalaislasten etuja ei pitäisi ajaa? Niitä ajaa rumputetaan joka päivä, huostaanottoja ja väliintuloja on niin paljon kuin sosiaali-ihmiset ikinä ehtivät tehdä.

Mammoja huolella harjaamalla saadaan ainakin tietoa ja voidaan ennakoida siten tulevia. Ei tämä jää tähän.

Kommentti: Haavistolle kotiutukset ovat mannaa konsulipäällikkökohun jälkeen – ulkoministeriö osaa valikoivan tiedottamisen
Ulkoministeriö tiedotti sunnuntaina uusimmasta al-Hol-kotiutuksesta.
Ulkoministeriö tiedotti sunnuntaina uusimmasta al-Hol-kotiutuksesta.

Ulkoministeriöstä vakuutettiin vielä perjantaina, että al-Holin kotiutuksiin liittyen ei ole päivitettävää. Todellisuudessa käynnissä oli tuorein kotiutusoperaatio suomalaisten tuomiseksi.​

JUSSI ORELL
Lännen Media
16:09

Ulkoministeri Pekka Haavistolle (vihr) tuoreet kotiutukset al-Holin leiriltä ovat jättipotti konsulipäällikkökohun jälkeen.

Haavisto kertoi perustuslakivaliokunnan moitteiden jälkeisessä tiedotustilaisuudessaan aiemmin joulukuussa, että leiriltä on saatu turvaan 15 suomalaislasta.
Haavisto jätti korostamatta, että näistä valtaosa oli ensin paennut leiriltä äiteineen ja päässyt suomalaisen viranomaisavun piiriin Turkissa, missä heille konsulipalvelulain mukaisesti muun muassa kirjoitettiin vaadittavat matkustusasiakirjat. Suoraan leiriltä oli ennen sunnuntaina tiedotettua kotiutusta haettu kaksi orpolasta vuosi sitten joulukuussa.

Ulkoministeriö taitaa valikoivan tiedottamisen laajemminkin.

Lännen Media teki tähän viikonvaihteeseen juttua kotiutusten tilanteesta. Toimittaja varmisti perjantaina ulkoministeriön viestinnältä, onko tilanne kotiutusten osalta ennallaan siten, että leiriltä on palannut suomalaisia kolme kertaa ja onko palanneiden määrä yhä sama kuin julkisuuteen on aiemmin kerrottu. Ministeriöstä vakuutettiin, että päivitettävää ei ole.
...

Tämä on melkein ylimielisyyden huipentuma..

"Ulkoministeri Haaviston esikunnasta kerrotaan Ylelle, että ministeri ei kommentoi asiaa, vaan viranomaiset hoitavat tiedottamisen. Myöskään pääministeri Sanna Marin (sd.) tai sisäministeri Maria Ohisalo (vihr.) eivät halua kommentoida asiaa".

Jos olisi allekirjoittaneella yhteen enempää poliittista kristallipalloa niin näkisin että seuraavissa vaaleissa PS (suurimpana, mutta ei ota pääministerin salkkua, mutta kaikki muut hyvät) ja kokoomus (josta pääministeri koska salonkikelpoinen) sekä RKP+kristityt tekee hallituksen. Persut tekee maahanmuutto-hommansa, kokoomus isojen firmojen raha-hommat ja hommat jatkaa yhä alamäkeen menoa. Senverta lahjakkaasti hommat menee. Ja Salekin joku korvaa.

Saas nähä koska vedetään kansallisesti pää puskasta ja haistetaan kahvi.

Tiesittehän, että Kalle Kekomäki on poliisikoulun käynyt virkamies. Siellä Herwoodin akatemiassa on varmasti korkeampaa lainoppia hänelle tarjoiltu.

Hyvin ainakin kaveri ymmärtää faktojen ja fiktion erot=

Viimeksi muokattu:
Back