Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan kirjoitti:Eurosportin ruotsalais kommentaatorit sanoo että Robert Helenius on ruotsalainen mutta asuu Suomessa....
Radar kirjoitti:Robert Helenius (s. 2. tammikuuta 1984 Tukholma) on suomalainen raskaansarjan nyrkkeilijä, jolla on myös Ruotsin kansalaisuus.
Helenius on kotoisin Porvoosta ja amatöörinä hän edusti Porvoon Nyrkkeilyseuraa. Hänen valmentajaan ja managerinaan toimi isä Karl Helenius.
noska kirjoitti:---- "höpöä" ----
Minä tunnen useammankin. Ilmeisesti on sangen alueellisesti jakautunut tekijä. Tunnen muuten suomenkielisiäkin, jotka kannattavat Ruotsia maaottelusiisa Suomen ja Ruotsin välillä. Urheilijoiden kannatus ei kuitenkaan ole mulle mikään merkittävä tekijä.adam7 kirjoitti:en kyllä tunne ketään ruotsikielistä suomessa joka kannattaisia ruotsia suomen ja ruotsin urheilukisoissa.
sitä vastoin olen usein kuullut suomenkielisen henkilön kannattavan ruotsin vastustajaa, kun on ruotsin skaba jotain maata vastaan. tuo on minulle mysteeri ja kauhistus. jos suomi ei oo skabassa, kannatan tietysti muita pohjoismaita ja etelänaapuria.
osin suomenkielisellä puolella ei ilmeisesti ymmärretä Suomen historiallista taustaa ja mistä tämä MEIDÄN yhteiskunta on rakentunut.
Kerron vaikka usemmankin. Entiset kolleegani Benny, "Limppu" ja Roope. Entiset koulukaverini Jösse, Antero, Per, Johan, Mikael ja Jonny.adam7 kirjoitti:ok, kerro kolme niistä tyypeistä
blaa blaa blaa blaa
Radar kirjoitti:Helenius edusti Ruotsia koska hänen isänsä oli riidoissa suomen nyrkkeilyliiton johtohenkilöiden kanssa. ja on vieläkin jos keskustelupalstoja seuraa
noska kirjoitti:Kerron vaikka usemmankin. Entiset kolleegani Benny, "Limppu" ja Roope. Entiset koulukaverini Jösse, Antero, Per, Johan, Mikael ja Jonny.
Tuota samaa kielipoliittista jaskanpauhantaa on käyty vähintään itsenäistymisestä asti ja se, että löydät jonkun yksilötapauksen jostain verovirastosta Helsingistä ei kai kuitenkaan kata koko maata. Minä olen kohdannut huonoa asiakaspalvelua sekä suomen- että ruotsinkielellä, mutten laita sitä kielen tai kulttuurin piiriin.
Anyway, ei ois pitänyt tätäkään keskustelua taas koskaan edes aloittaa.