Ruotsi Naton jäseneksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja runtik
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Hyvä jos edes Ruotsin. Suomea ei kumpikaan.

Tuohan siinä Niinistön liikkumisvaran ylläpidon ainaisessa maksimoinnissa oli hintana. Suosiotakin sai kivasti kun ei suututtanut ketään. Ei ollut vahvasti mitään mieltä mistään.
Halonen osasi olla jotain mieltä ja maksaa siitä edelleen hintaa.

Hyvä jos edes Ruotsin. Suomea ei kumpikaan.

Tuohan siinä Niinistön liikkumisvaran ylläpidon ainaisessa maksimoinnissa oli hintana. Suosiotakin sai kivasti kun ei suututtanut ketään. Ei ollut vahvasti mitään mieltä mistään.
Halonen osasi olla jotain mieltä ja maksaa siitä edelleen hintaa.
No tämä. Vastusti itse NATO-jäsenyyttä, mutta ei tuonut sen ilmi kuin puolivillaisesti. "Suomalaiset vastustavat NATOa, ja minä olen suomalainen". Paitsi että suomalaiset eivät vastustaneet yksioikoisesti NATOa.

Mustasukkaisesti varjeli sarkaansa, Presidentti johtaa, tauko, yhdessä valtioneuvoston kanssa. Paitsi ei johtanut, julkisesti ainakaan. Kulisseissä ärähteli ja vaati ihmisiä olemaan hiljaa.

Kansalaiset hoitivat sitten Suomen NATO:on. Ei ollut enää liikkumavaraa jääröillä tehdä "selvityksiä" tai pelata muuta ajanpeluuta.

Mutta tässä tapauksessa ei siis myöskään johtanut. Vaan lymyili "kansalaismielipiteen" takana.
Kyllä, valitettavasti näin se meni. Ennen valintaansa oli kyllä NATO-jäsenyydelle myönteinen mutta presidenttinä ollessa tuli mietittyä että "mitähän kompromaattia siellä on takana kun ei uskallusta johtaa löydy sitten millään". Ehkä tuo nyt oli turhan rumasti ajateltu mutta näin itse tuon asian "vanhana natohaukkana" koin. :)

Mutta tässä tapauksessa ei siis myöskään johtanut. Vaan lymyili "kansalaismielipiteen" takana.
Juu, oli vaan pakko korjata tuo usein väärin lainattu pykälä.

Ja kaikkihan ne lymyilivät, kunnes muistivat että jo vuosia sitten kannattivat. Noh, lopulta kaikki meni onneksi meidän osalta suunnilleen niin hyvin kuin ikinä olisi voinut toivoa, isoin kiitos kuuluu tietysti Ukrainalle :salut:

Kyllä, valitettavasti näin se meni. Ennen valintaansa oli kyllä NATO-jäsenyydelle myönteinen mutta presidenttinä ollessa tuli mietittyä että "mitähän kompromaattia siellä on takana kun ei uskallusta johtaa löydy sitten millään". Ehkä tuo nyt oli turhan rumasti ajateltu mutta näin itse tuon asian "vanhana natohaukkana" koin. :)
Itse ajattelin, että siinä on nyt hubris päässyt vallalle. "Vain minun henkilökohtainen hyvä suhteeni Putinin kanssa suojelee Suomea." Vähän kuin urkki aikanaan. Olihan siitä mediassa juttua, miten Tuomioja erityisesti oli hänen luottosparraajansa idän asioissa. En siis tarkoita mitään UKK-tason suomettumista, vaan tätä hatut vastaan myssyt jatkumoa muoks ja Venäjän ymmärtämistä ja hiljaisuuden vaatimista kaikesta negatiivisesta puheesta, artikkeleista, skenaarioista Venäjän suuntaan.

Viimeksi muokattu:
Back