Sähkökiuas

Onko joku järkevä selitys miksi saunassa "pitää" olla lasiovet? Tai miksei läpinäkymättömät ns maitolasia?
En halua läpinäkymättömät, eikä harmaita, eikä bronssia, yök. Haluan kirkasta lasista ja klassinen nuppi.

Tykkään mäntystä ja kuusesta, enkä välitä mistään pihkasta, terväkeppä näyttää silmissäni liian täydelliseltä. Muovilta.
 
Voitko selittää miksi? Jos itselläni olisi sauna niin varmaan ottaisin läpinäkymättömän oven.
Siis kokonaan puisen, tai maitolasisen?
"Yök" oli tarkoiettu värilliseen lasiin. En osa sanoa miksi. Saunaovessa jos lasia, niin sen pitää olla kirkas.
 
Viimeksi muokattu:
Siis kokonaan puisen, tai maitolasisen?
"Yök" oli tarkoiettu värilleseen lasiin. En osa sanoa miksi. Saunaovessa jos lasia, niin sen pitää olla kirkas.
Niin haluauisin kuulla että miksi sinä haluat läpinäkyvän oven saunaan. Kun en itse oikein ymmärrä läpinäkyvän oven ideaa.
 
Jos haluaisin lasioven, tulisi sen olla tummaksi (harmaa/ruskea) sävytetty - ei kirkas. Ei edes mattakirkas.
 
Niin haluauisin kuulla että miksi sinä haluat läpinäkyvän oven saunaan. Kun en itse oikein ymmärrä läpinäkyvän oven ideaa.
Sauna on itsessään kaunis paikka, puuta..miksi sitä pitää piilottaa tummennettujen lasien taakse?
Se on kai syy.
Kun saunoi, niin näen jotain kylppärissä, sitä osuu valoa saunaan, kun siellä hämärähkö. Olisin onnellinen jos minulla oli ikkunakin siellä. Kesäisin joskus käyn saaressa Espossa, yhden ihmisen työpaikan mökkien paikassa, sieltä saunan ikkunasta näkyy meri, ja kirkkaan lasisen oven kautta näkyy terassille, jossa myös näkyy merelle.
Se on huikeata.

Ehkä siitä lapsuuden savusaunasta ja NL yleisö banjasta on huonot muistot. Mielummin avaruutta. Vaikka näkyisi peili/pesuallas ja vessanpönttö.
 
Niin haluauisin kuulla että miksi sinä haluat läpinäkyvän oven saunaan. Kun en itse oikein ymmärrä läpinäkyvän oven ideaa.
Tuo valtavasti lisää tilan tuntua saunaan. Ja meillä kun ei ole saunassa ikkunaa, voin kesäisin pitää kylppärin ovea auki ja saada sitä kautta auringonvaloa saunaan.
 
Ehkä siitä lapsuuden savusaunasta ja NL yleisö banjasta on huonot muistot. Mielummin avaruutta. Vaikka näkyisi peili/pesuallas ja vessanpönttö.
En muuten ole saunaihmisiä mutta minulle ihannesauna on tumma ja vähävaloinen paikka. Varmaan nauttisin savusaunasta jos joskus pääsisi. Pesuhuone saa sitten olla valoisa että näkee kunnolla.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
En muuten ole saunaihmisiä mutta minulle ihannesauna on tumma ja vähävaloinen paikka. Varmaan nauttisin savusaunasta jos joskus pääsisi. Pesuhuone saa sitten olla valoisa että näkee kunnolla.
Pesuhuonevalaistuksen kanssa nyt ongelmia. Nyt mulla seinässä valaisin, josta tule hyvä valo, ja kun lisäksi pesutilassa on ikkuna, se on erinomainen kokonaisuus.
remonttien aikana jollekin tuli kaappit, jossa ledit, ne valaisevat onnettomasti. Asukkaat koki tämän niin pahaksi, että asensivat myöhemmin katolle valaisimet, pitkin kattopaneelia, nyt kulkee muovinen johtoa peittävä levy, näky hirvittävä. Ja se plafondikin valaisee onnettomalla tavalla.

Minä en pidä myöskää halogeneistä yllä, ne häikkäse. Mun silmät ei tykkä niistä. Aina tulee mieleen joku tavaratalo.

Pidän Ifön valaisimista.

Täytyy käydä katsomassa miltä näyttävät liikeessä.
 
Taidan minä jäädä ilman saunaremonttia. Pettymyksia alkoi tulla, kaakelia piikateessa tuli kaksi reikä ja halkeämä seinään käytävän puolella, harmitta, koska seinä oli kainisti maalattu, ovilistat uusia.
Vaurioitui myös ovi sisäpuolella, lupasi olla varovainen..minä kysyin kyllä pitääkö ovea suojata, ei tarvitse, vastasi.
Kenenkään ovea ei kolhittu. Seinät vauruoituneet yläkerran asukkaalla.
Seinän hän lupasi korjata. Ovesta ei vastanut mitään. Tämä on asiatonta.

En ymmärrä miksi hän sanoi että laudet ovat huonosti saatavilla. Onhan näitä valmiits saunalauteita, niitä on myynnissä.

Saunaoveksi otan Vihdan kirkkaan lasisen oven puunupilla. Saunassa on muutenkin hämärä. Voin rempata saunan myöhemminkin, nyt laitan vain uuden kiukan. Ja korjaan raitisilmaventtilin.
 
Jos haluaisin lasioven, tulisi sen olla tummaksi (harmaa/ruskea) sävytetty - ei kirkas. Ei edes mattakirkas.
Olen katsonut kirkasta ovea kuvista, silikoni tiiviste näkyy.

Värillisen lasin kautta ei näy! Ajemmin Swedoorin ovissa oli siistit huomattomat muovi/tai kumi/tai silikoni napit. Nyt ne veti ruman silikoni nauhan, muka puuvärinä. Samantapaisen kun ikkunatiivisteissä.

Nyt kallistun harmaan. Kun kylpärin väritys on valkoinen/harma. Ja kattopaneelit puuta.
Itse asiassa, yhtäkkiä rupesin tykkämään värillisiä, perutan "yök" :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Kun sahatavaran ja muidenkin rakennustarvikkeiden hinnat ovat tällä hetkellä ennätyskorkealla, ei remontteja kannata tehdä pelkästään huvin vuoksi.
 
Back
Top