veffeade kirjoitti:juhapar kirjoitti:veffeade kirjoitti:juhapar kirjoitti:skärdis kirjoitti:On toki tullut mieleen!
Luepa puheenvuoroni hieman tarkemmin, niin huomaat minun esittäneen vain ja ainoastaan kaltaisteni varusmiestehtävien tiukkaa karsintaa ja resurssien kohdentamista oikeisiin sotilaisiin.
Eikö se olisi hyvä kehityssuunta?
Ei olisi. Jos ajattelet vähän tarkemmin, niin huomaat kyllä, miksi.
Mielesta Skärdis on jo ajatellut asiaa ja tehnyt mun mielesta ihan jarkevat johtopaatokset. Sita paitsi hanhan postasi vain omia kokemuksiaan ja vertaili niita PV:n tavoitetasoon.
Lainaus:
"Kokemuksena ihan jees, eikä traumojakaan jäänyt, mutta kyllä se täysin tarpeetonta näppäilyä oli. Siis tarpeetonta niin miehelle kuin yhteiskunnallekin. Ruoka oli hyvää, kavereita riitti ja saunottuakin tuli enemmän kuin koskaan. Toki sitä silloin parikymppisenä jantterina oli tyytyväinen kun ei tarvinnut ryynätä maastossa ja itse olin tehtävääni vapaaehtoisesti hakeutunut, mutta kyllä se tekamättömyyskin alkoi käydä perhanan tylsäksi.
Jos varusmiespalveluksen tarkoituksena oli kouluttaa meistä sotilaita, niin olihan sen toteutus alle kaiken arvostelun. Jos olisimme taistelukentälle joutuneet, niin heikosti olisi käynyt.
Nyt pian parikymmentä vuotta varttuneempana on ryhtynyt miettimään taloudellista puolta eli sitä, miten karmeaa tuhlaamista meidänkin varusmiespalvelus oli. Miehet makaavat vuoden kasarmilla täysihoidossa, opinnot ja työt odottavat, mutta vastineeksi saatu sotilaskoulutuskin oli melkolailla olematonta. Kaltaisistani varusmiehistä tulisi päästä eroon täydellisesti ja tarjota pienemmille joukoille asianmukaista, vaativaa ja nousujohteista koulutusta ."
Kokeilkaapa miettiä asiaa uudestaan.
Ehka valaiset ajatustemme suuntaa?
Eiköhän se vielä valkene ihan omillakin ajatuksilla. Joskus.