Sardaukarin elämä....

Hmmm...olen ajatellut kokeilla politiikkaa wanhoilla päivillä...

Mitenkähän se onnistuisi kun ei ole mitään poliittista taustaa...

Riippuu siitä, mitä haluat saada aikaan ja missä.

Jos haluat vain rivijäseneksi juttelemaan, niin se on helppoa lähes puolueessa kuin puolueessa. Orjatyötä tarvitsevat kaikki.

Jos haluat edustajaksi, niin homma on vaikeampaa. "Perinteisissä" puolueissa on pitkä rivi kavereita haluamassa ehdokkaaksi ja monilla on takanaan vuosien rivimiehenä työskentely ja suhteet paikallisiin "noblesseihin", jotka päättävät kunnallisvaaliehdokkaat ja esittävät kansanedustajaehdokkaita puolueen pampuille, jotka tekevät vaalilistat. Silloin mukaan pääseminen nopeasti vaatii joko rahaa, tunnetun nimen tai suhteita paikallisiin päättäjiin. Toisaalta pienemmissä puolueissa homma onnistuu helpommin.

Persuissa voi vielä päästä kunnallisehdokkaaksi ensi vuonna melko helposti monilla paikkakunnilla. Kaikkein helpointa ehdokkuus olisi Liike Nyt:issä, joka nyt muuttui puolueeksi. Jos siihen lähdet mukaan, pääset lähes varmasti kunnallisvaaliehdokkaaksi ensi vuonna jos lähdet hommaan nyt.

Toki Januksen tai Wittin tai Sinisten mukana pääset varmasti ehdokkaaksi. Haluatko, on sitten oma valinta:).

Sitten jos ehdokkuus aukeaa, niin homma riippuu siitä, missä olet kirjoilla, paljonko pistät paalua peliin ja paljonko olet valmis hikoilemaan.

Katselin viime vaaleissa (eduskunta) muutamien ehdokkaiden touhua ja täytyy sanoa, että kyllä valituksi tuleminen on mahdollista aika pienistäkin lähtökohdista. Täysin nimetön ja vain vähän rahaa kiinni laittava voi pärjätä, jos toimii fiksusti. Toisaalta hölmö voi upottaa tolkuttomasti paalua eikä pääse minnekään.

Kunnallisvaaleihin lähteminen ei vaadi paljoa rahaa, mutta sitten pitää kiertää toreilla juttelemassa ja jakaa läpysköjä postilaatikoihin niin maan perhanasti. Ja lakanoita teiden varsille. Mutta rahaa ei mene paljoa. Ja sitten paikallislehden nettipalstalle vain juttelemaan. Nimimerkit voi sitten unohtaa saman tien:). Ja varautua kuuntelemaan kaikenlaista. Taktiikka riippuu myös siitä, millä paikkakunnalla olet. Ja onko siellä nimiehdokasta. Jos on, homma on helpompaa.

En ole itse missään puolueessa, enkä ole koskaan ollut ehdokkaana, mutta ei se homma mitenkään mahdottomalta näytä. Joskus jopa ihan hauskaa ja fiksumpi voi saada aikaan jopa pientä bisnestä esimerkiksi järjestämällä seminaareja jostain kiinnostavasta aiheesta. Sinä esimerkiksi voisit saada helposti pystyyn seminaareja vaikka itsepuolustuksesta, bisneksen pyörittämisestä ulkomailla tai vaikka mistä. Luovuutta saa käyttää!

Eli lyhyesti: Ainoa, mikä estää on oma mieli ja tahto.
 
Olen kirjoilla Raumalla ja hommasin sieltä juuri uuden (vuokra)kämpän. Voi kyllä olla, että kokopäiväduunarille ei riitä aika moiseen. Nytkin menee nettihommiin ihan tarpeeksi aikaa, saati sitten kokopäiväisessä toimistoduunissa.

Persut tai kokkarit on puolueena meikälle suhtkoht ainoa vaihtoehto...olin aikoinaan hieman "oikeistodemari"..mutta en enää SDP:n kannattajaksi voi sisäistää itseäni.
 
Kysyt vaan Teuvo Hakkaraiselta neuvoa niin kaikki menee hyvin!

Nainen kielsi liittymästä PerSuihin, kun eivät kuulemma tykkää heistä rantaruåttalaisista.

Oma ilme siihen:

UFSBPrh.jpg
 
Ja:

LU2cjZP.jpg
 
Ei Persuilla ole mitään rantaruottalaisia vastaan, ainoastaan pakkoruotsia vastustavat. Sano se sille sun morsmaikulle ja kerro myös että minä ole rantaruottalainen ja äänestin ja tulen äänestämään Persuja. Ankkalammikon ärrkoopeeläiset on ihan vihoviimeinen instannsi mitä minä äänestäisin. Mielummin sitten vaikkapa Ristuksen Remokraatit.
 
Ei Persuilla ole mitään rantaruottalaisia vastaan, ainoastaan pakkoruotsia vastustavat. Sano se sille sun morsmaikulle ja kerro myös että minä ole rantaruottalainen ja äänestin ja tulen äänestämään Persuja. Ankkalammikon ärrkoopeeläiset on ihan vihoviimeinen instannsi mitä minä äänestäisin. Mielummin sitten vaikkapa Ristuksen Remokraatit.

Milloinkas maailmassa on parisuhteessa naisen mielipiteen vaihto onnistunut...muutoin kuin että menee naisen luo oman mielipiteen kanssa ja poistuu naisen mielipiteen kanssa... :p
 
Milloinkas maailmassa on parisuhteessa naisen mielipiteen vaihto onnistunut...muutoin kuin että menee naisen luo oman mielipiteen kanssa ja poistuu naisen mielipiteen kanssa... :p

Olen pelännyt että tuo sama laki pätee kaikkialla maailmassa. Sinulla kun tuota kokemusta maailmalta on, niin ilmeisesti pelkoni on aiheellinen:cry:.
 
Löyhästi liittyen naisten ajatusmaailmaan: Nuoruuden tyttöystäväni, joka oli hyvin kiltti ja mutkaton ihminen, kysyi minulta tykkäänkö huonoa jos hän lähtee tyttöporukassa risteilylle. En todellakaan ole suhteissa mikään kontrolloiva despootti eikä minulta olisi tarvinnut kysyä mitään "lupaa", joten piruuttani päätin vastata ettei tietenkään käy, kyllä sellaiset tyttöjen risteilyt tiedetään...

Tyttöystävän vastaus: Miten niin, käythän sinäkin usein kavereiden kanssa risteilyillä!

Yritin vetäytyä provosoinnistani, ja totesin että vitsi, vitsi, totta kai voit lähteä, ei siihen tarvitse kysyä minulta lupaa...

Vastaus: Mitä, sinä et tykkää minusta, kun sinulle on aivan sama mitä teen!

Nostin kädet pystyyn, ja päätin että enää en sano sanaakaan...

 
Viimeksi muokattu:
Nonnii...6 kk täynnä ilman alkoholia ja käyn 3x viikossa salilla. Olo on melko mainio.

Turvallisuusalan perusopinnot käynnissä, kun perhana tarvittee sen kortin alalla duunatakseen Suomessa. On semmoinen ollut aikaisemminkin, mutta nyt opintoja tarvii sen 120h lakisääteistä ja sit muu puuhastelu päälle. Noh..aikaa riittää. Huvittaa kun luokkakaverina on WTC-salalittoihin hurahtanut ja sitten muutama läski mamma tms. Varmasti on sitten ihmisillä turvallinen olo... Pari ihan alalle sopivaakin kyllä.

Sillä tavalla "hurahtanut" lisäravinteisiin, että syön päivittäin lisänä sinkkiä, magnesiumia, gefilus-maitohappoa, omega-3 valmistetta jossa on myös mustikan luonnollista väriainetta (ilmeisesti ehkäisee syöpää tms.) ja ABCDE+mitälie kaikkee-monivitamiinia. Välillä rauta+C-vitamiini.

Tässä tavoite 60v. iässä:

 
Ja koska olen hieman Timothy Olyphantin näköinen, tämä sarja ja ajausmaailma on lähellä sydäntä:

 
Samoin (historiallinen Seth Bullock muuten heitti Wyat Earpin veljekset ulos Deadwoodista ja oli Theodore Rooseveltin kanssa parhaita ystäviä ):

 
Sama ollut nyt yli 6kk. :D
 
Isäksi tulossa?

Olisin helvetisti hämmästynyt...52/50v. pariskunta joista toisella on kierukka tekisi ehken Guinnesin ennätystenkirjaa sivuavan jutun jos nainen paukahtaisi paksuksi.

Ei näillä kilometreillä enään siittiötkään varmaan kauheasti vipellä.

Velipoikien lapsissa ja naisen kahdessa teinissä on ihan tarpeeksi wanhalle sedälle.
 
Back
Top