Sardaukarin elämä....

Monellekin tulee mieleen meikäläisen postauksista kokemuksistaan ja elämästä, että onkohan ne tottakaan.

Voin vakuuttaa että valitettavasti ovat... Ja ihan kaikkea en ole vielä kertonutkaan.
 
Kenties olisi aika kirjoittaa muistelmat? Palkkaa vaikkapa Pihatonttu haamukirjoittajaksi.

Sopisi mulle loistavasti.

Mutta kun Sardu on suurelle yleisölle tuntematon, niin aineiston ja haastateltavan pitäisi olla tarpeeksi raflaavia. Lisäksi tarvittaisiin sopiva etukäteinen puffipöhinä. Siihen voisi ottaa pienessä määrin oppia siitä kuinka Riku Immonen ja Marko Lönnqvist hoitivat sen puolen + pari pikkukikkaa muualta.

Teoksen tyylilajiksi (genre) ottaisin jotain sellaista mikä menee Riku Immosen HD-miehen seikkailujen, Kyösti ja Petri Pietiläisen Legioonalainen Peters, Harri Nykäsen Likaisen Harrin ja Scott Adamsin How to Fail in Allmost Everything and Still Win Big -teoksen rajaamaan neliöön.

Tekstin tyylilajiksi ottaisin aika lähelle Carl Hiaasen, Tom Sharpe, Edgar Wallace, Giovanni Guareschi, Donald Westlake, Douglas Adams & Terry Pratchett -henkistä yksinkertaisten lauseiden ja suoran ilmaisun mutta reaalitodellisuuden absurdiuden varaan keskittyvää huumorihakuisuutta.

Juoni... Noh... Sardun nyt vain pitäisi sopeutua siihen mitä minä päätän hänen elämästään ja koittaa muuttaa elämänsä kulku jälkikäteen juoneen sopivaksi. Eli juoni olisi henkisen kasvun tarina ilman henkistä kasvua yhdistettynä syvään tyytyväisyyteen siitä että moinen häiritsevä elementti pysyy poissa elämän mielenkiintoisuutta häiritsemästä.

Rahaan liittyvistä yksityiskohdista voidaan sopia yksityisemmin. Tärkeintä on että mä saan rahat ja Sardu mainetta.

Matskun kerääminen muutamana pitkänä nauhoitettuna haastatteluna + sähköpostitarkentamisena. Sardiini saa itse maksaa haastattelujensa viinat. Mä häivyn heti kun sen känni rupeaa rasittamaan.

Ensimmäiselle vedokselle tavoitteeksi tuhannen sanan päiväkeskiarvo. Noin 200 - 210 sanaa on keskimäärin kirjan sivun verran. Eli 200-sivuinen ekavedos veisi noin kolme kuukautta. Se olisi ensimmäinen vaihe, missä Sardu saisi lukea että mitä mä siitä ja sen elämästä valehtelen. (Joku lainaa sitten luotiliivit mulle siinä kohtaa.)

Ton tyyppiselle tarinalle voisi olla tilausta.

Mun nimen voi jättää pois kannesta ja kirjoittajan kohdalta, mutta se maksaa ekstraa.
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää siltä, että Sardaukar ei tarttunut tuohon mun tarjoukseen.

Olisi saattanut olla hyvinkin kiinnostava keikka.

Tarjous ei ole enää sellaisenaan voimassa. Tämmöiset tarjoukset happanevat viikossa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos lähtisin avautumaan asioista suuremmin, voisi ruveta ahdistamaan.

Plus kerron ihan ilmaiseksi ;)

Noin muutoin, Newton oli oikeassa....voimalla on vastavoima. Nimimerkillä 2x 100 kg äijät törmäävät toisiinsa. Sardaukarilta poksahti kylkiluu voimankäyttöjutuissa.
 
@Fremen

Miten mulle tulee jotenkin mieleen tämä...

 
"There is no normal around you" ;)
 
@Fremen

Miten mulle tulee jotenkin mieleen tämä...

Eka seasoni oli fucking mustard... toi toka oli jotenkin convoluted. Tsekkaa muuten torrentseista Avenue 5, uusi scifi-komedia jossa Hugh Laurie. Itse diggasin, Imdb melko täynnä vihaa... which is good :)

Take it easy bro. Toivottavasti saat sen sairaalan duunihomman, kuulostaa päiväkahveilta ja tuoksuu pullalta ja piparilta tänne asti :cool:

You cheeky sod!
 
Eka seasoni oli fucking mustard... toi toka oli jotenkin convoluted. Tsekkaa muuten torrentseista Avenue 5, uusi scifi-komedia jossa Hugh Laurie. Itse diggasin, Imdb melko täynnä vihaa... which is good :)

Take it easy bro. Toivottavasti saat sen sairaalan duunihomman, kuulostaa päiväkahveilta ja tuoksuu pullalta ja piparilta tänne asti :cool:

You cheeky sod!

Hugh Lauriesta puheenollen, Night Manager on loistava.


Noille onnettomille, jotka eivät ole nähneet.

Hassusti monikaan forumilla tuskin tietää mitä tarkoittaa "fucking mustard" ;)

Kattokaas myös tämä:

 
Hugh Lauriesta puheenollen, Night Manager on loistava.


Noille onnettomille, jotka eivät ole nähneet.

Hassusti monikaan forumilla tuskin tietää mitä tarkoittaa "fucking mustard" ;)

Kattokaas myös tämä:

Samaa mieltä Night Manageristä, siitähän povattiin jo Thorin veljestä Lokista seuraavaa James Bondia.

Olisi ehkä toiminutkin, tanskalainen ohjaaja Lars von Trierhän kehitteli pitkään omaa Bond- elokuvaansa:
caddy, careful dresser, alcoholic, misogynist, promisquous... James Bond is a classic predatory homosexual.

Filmi-franchise ei varsinaisesti innostunut tästä, mutta kun katsoo varsinkn Roger Mooren vanhoja Bond-leffoja niin WTF??

Denmark was right!
 
Hassusti monikaan forumilla tuskin tietää mitä tarkoittaa "fucking mustard" ;)
Vedä tuubi tätä naamaan niin tiedät sinäkin mitä tarkoittaa fucking mustard. :LOL:
4740029047018-P%C3%B5ltsamaa-sinep-kange-65g-550x650.jpg
 
Samaa mieltä Night Manageristä, siitähän povattiin jo Thorin veljestä Lokista seuraavaa James Bondia.

Olisi ehkä toiminutkin, tanskalainen ohjaaja Lars von Trierhän kehitteli pitkään omaa Bond- elokuvaansa:
caddy, careful dresser, alcoholic, misogynist, promisquous... James Bond is a classic predatory homosexual.

Filmi-franchise ei varsinaisesti innostunut tästä, mutta kun katsoo varsinkn Roger Mooren vanhoja Bond-leffoja niin WTF??

Denmark was right!

Tykkään Daniel Craigistä James Bondina. Klassinen sosiopaatti.

Mitä se kertoo meikäläisestä, sen määrittää ympäristö, ei subjekti itse :D
 
Aivan ehdottomasti paras Bond on Craig. Hän on lähimpänä roolia kuten Fleming sen kirjoitti.
Ei Bond ole mikään yläluokan hassutteleva humoristi kuten Moore sen esitti.

Sean Connery pääsi vähän asian ytimeen:


Flemingin Bond oli perhanan salamurhaaja, ei mikään vakooja.

 
Bond-sarja on hassua parodiaa, kevyttä draamaa ja vielä kevyempää seksismiä. :cool: Oletan, että Connery rintakarvoineen on todella toksismaskuliininen.
 
Sardan perjantai:

Nainen: "oot hyvä mies..."
Sarda: "minä en ole mikään hyvä mies vaan teidän komppanianpäällikkönne..."
Nainen: "lieneekö herra Lammio huomannut, että tuolla olkkarissa voi nukkua myös sohvalla?"

Et silleen :D
 
Back
Top