Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moro. Minäkään en ole tätä kantanut,vain kokeillut muutaman kymmenen km. Itsellä käytössä edellisen sukupolven Rajapartioreppu, hyvä kantaa. Tässä jääkärirepussa paremmin huomioittu modulaarisuus, molle-kiinnikkeisiin voi melkein mihin vaan ja miten vaan liittää lisätaskuja. Myöskin kantojärjestelmää on kehitetty paremmaksi. Molemmissa sama runkorakenne. Molemmissa rp/rj tilavuus on n.60 litraa, mutta jääkärissä helpommin laajennettavissa. Tuo 60l. riittää minulla viikon vaellukselle. Molemmat Savotan taattua kotimaassa tehtyä laatua, tosin Rajapartiossa soljet metallia, Rajajääkärissä muovia. No, kyllä ne nykymuovit varmaan kestää. Tuosta veli Vääpelin kommentista, ettei saa M05 kuviossa, loppupeleissä kantolaitteen maastokuvio on mielestäni aika irrelevantti.Itse en ole kantanut. Mutta tyttö kantoi sitä viikon vaellusrippikoulussa. Hyvin mahtu viikon vaatteet, ruuat yms.
Ainut miinusta taitaa olla, ettei saa vielä M05 kuviossa
http://finn-savotta.fi/tuotteet/rajajaakari/
Ainahan voi hommata Lekalta 05-kuviollisen sadesuojan repulle.
https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-repun-rinkan-naamio-sadesuoja-m05-metsakuvio/53418
Joo suojukset oli tiedossa ja lekalla kai keskikokoiset loppu
Sori kanssa, mutta nyt meni tangentin suuntaan yli hilserajan.Sori ot, mutta aina vetää suun virneeseen tuo sanan Savotta "vaihtoehtoinen" merkitys. Savotta eli ilman Savoa.
Savo, ilman Savoa eli Savotta. Aukesiko?Sori kanssa, mutta nyt meni tangentin suuntaan yli hilserajan.
Taidat olla kotoisin Suonenjoelta, eli ns. sudeettisavolainen, Ei minulla heitäkään kohtaan ole mitään pahempaa. Pitää vain olla tarkkana kun kuuntelee ja sitten suodattaa kuulemansa omaan käsityskykyyn ja lopussa huomaa, että tuo vastapeluri vedätti aivan täysin.Savo, ilman Savoa eli Savotta. Aukesiko?
(Pönttövuoren tunneli olisi tukittava! l
Taidat olla kotoisin Suonenjoelta, eli ns. sudeettisavolainen, Ei minulla heitäkään kohtaan ole mitään pahempaa. Pitää vain olla tarkkana kun kuuntelee ja sitten suodattaa kuulemansa omaan käsityskykyyn ja lopussa huomaa, että tuo vastapeluri vedätti aivan täysin.
Ei, minä olen hämäläinen. Syntyjäni Jämsästä ja sittemmin Tampereelta.
Ruotsin kuningas taas on aikoinaan lähettänyt Jämsään määräyksen, ettei savolaisia saa kiusata. Hämäläiset jämsäläiset pitivät Savon metsiä omina turkismetsinään. Ja nyt sinne oli kuninkaan tuella asettunut asukkaita! Meidän turkismetsiimme!Kappas. Naapurikylän poikia, vaikka suku onkin Etelä-Pohjalaista, niin syntynyt siinä suhtkoht lähellä.
Meidän kylässä tosin jämsäläiset sai turpaan
Ruotsin kuningas taas on aikoinaan lähettänyt Jämsään määräyksen, ettei savolaisia saa kiusata. Hämäläiset jämsäläiset pitivät Savon metsiä omina turkismetsinään. Ja nyt sinne oli kuninkaan tuella asettunut asukkaita! Meidän turkismetsiimme!
Sehän kuuluu alkuperäiseen Suur-Jämsään, joka oli Hämettä. Muuramekin kuului. Vasta Jyväskylä oli Vaasan läänissä.Oma pitäjä on Korpilahti.
OLIOma pitäjä on Korpilahti.