Savotta Rajajääkärireppu

Itse en ole kantanut. Mutta tyttö kantoi sitä viikon vaellusrippikoulussa. Hyvin mahtu viikon vaatteet, ruuat yms.
Ainut miinusta taitaa olla, ettei saa vielä M05 kuviossa :)
http://finn-savotta.fi/tuotteet/rajajaakari/
Moro. Minäkään en ole tätä kantanut,vain kokeillut muutaman kymmenen km. Itsellä käytössä edellisen sukupolven Rajapartioreppu, hyvä kantaa. Tässä jääkärirepussa paremmin huomioittu modulaarisuus, molle-kiinnikkeisiin voi melkein mihin vaan ja miten vaan liittää lisätaskuja. Myöskin kantojärjestelmää on kehitetty paremmaksi. Molemmissa sama runkorakenne. Molemmissa rp/rj tilavuus on n.60 litraa, mutta jääkärissä helpommin laajennettavissa. Tuo 60l. riittää minulla viikon vaellukselle. Molemmat Savotan taattua kotimaassa tehtyä laatua, tosin Rajapartiossa soljet metallia, Rajajääkärissä muovia. No, kyllä ne nykymuovit varmaan kestää. Tuosta veli Vääpelin kommentista, ettei saa M05 kuviossa, loppupeleissä kantolaitteen maastokuvio on mielestäni aika irrelevantti.
Jos siis ostat:
+ saat taattua Suomalaista laatua, takuu myös pelaa
+ voit hyödyntää mahdollisia sa-lisätaskuja lähes rajattomasti
+ jos et jostain syystä tykkäisi, joku sen kuitenkin ostaa lähes samaan hintaan
+ valmius juomarepun käyttöön
+ tehty tosiaan Suomessa, ei vinku-intiassa

- nuo muovisoljet vieläkin askarruttaa
- tyhjän repun paino, yli 2kg

Jos ostat, olet varmaankin tyytyväinen.
 
Savo, ilman Savoa eli Savotta. Aukesiko?
(Pönttövuoren tunneli olisi tukittava! :) l
Taidat olla kotoisin Suonenjoelta, eli ns. sudeettisavolainen, Ei minulla heitäkään kohtaan ole mitään pahempaa. Pitää vain olla tarkkana kun kuuntelee ja sitten suodattaa kuulemansa omaan käsityskykyyn ja lopussa huomaa, että tuo vastapeluri vedätti aivan täysin.
 
Taidat olla kotoisin Suonenjoelta, eli ns. sudeettisavolainen, Ei minulla heitäkään kohtaan ole mitään pahempaa. Pitää vain olla tarkkana kun kuuntelee ja sitten suodattaa kuulemansa omaan käsityskykyyn ja lopussa huomaa, että tuo vastapeluri vedätti aivan täysin.
:)
Ei, minä olen hämäläinen. Syntyjäni Jämsästä ja sittemmin Tampereelta.
 
:)
Ei, minä olen hämäläinen. Syntyjäni Jämsästä ja sittemmin Tampereelta.

Kappas. Naapurikylän poikia, vaikka suku onkin Etelä-Pohjalaista, niin syntynyt siinä suhtkoht lähellä.

Meidän kylässä tosin jämsäläiset sai turpaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Kappas. Naapurikylän poikia, vaikka suku onkin Etelä-Pohjalaista, niin syntynyt siinä suhtkoht lähellä.

Meidän kylässä tosin jämsäläiset sai turpaan :D
Ruotsin kuningas taas on aikoinaan lähettänyt Jämsään määräyksen, ettei savolaisia saa kiusata. Hämäläiset jämsäläiset pitivät Savon metsiä omina turkismetsinään. Ja nyt sinne oli kuninkaan tuella asettunut asukkaita! Meidän turkismetsiimme! :)
 
Ruotsin kuningas taas on aikoinaan lähettänyt Jämsään määräyksen, ettei savolaisia saa kiusata. Hämäläiset jämsäläiset pitivät Savon metsiä omina turkismetsinään. Ja nyt sinne oli kuninkaan tuella asettunut asukkaita! Meidän turkismetsiimme! :)

Oma pitäjä on Korpilahti. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Back
Top