Se muu varustus, makuupussit, patjat jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baikal
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Suositeltavia makuupusseja, joilla pärjäisi talvellakin, mutta joka menisi "hieman pienempään" tilaan kuin PV:n versio?
Untuvapussit menevät pieneen tilaan. Mulla käytössä sekä se PVn pussi että vanha Carinthia Tunturisusi Down 1800 ja molemmilla pärjää talvella.

Tunturisuden talvimalleja ei näköjään saa enää. En osaa sanoa nyt kaupassa myytävistä muuta kuin että kalliita ovat.

Kommentoidaan nyt vaikka tässä ketjussa.
Sotatalouspäälliköllä oli runsaasti mielenkiintoista asiaa ja useimpia on jo kommentoitukin.
Kohdasta 26:02 eteenpäin, niin minua ei niinkään yllättänyt lausuma, että joku porukka saisi M62:t maastopuvukseen.
Mutta se yllätti, että kaveri mainitsi vähimmäisjakovarusteena sadelahkeet!! Voiko tosiaan olla, että tämä umpisurkea ja maastoissa aina nilkkoihin pudonnut varusesine on vielä edes olemassa? Saatikka että sitä LKP:ssa jaettaisiin jollekin jakojäännösporukalle.
Tosin hän puhui myös sadetakista, mutta oletan, että kyse on sadeviitasta.
Sadelahkeesta eivät varmasti nuoremmat ole edes kuulleet.

Sotatalouspäälliköllä oli runsaasti mielenkiintoista asiaa ja useimpia on jo kommentoitukin.
Kohdasta 26:02 eteenpäin, niin minua ei niinkään yllättänyt lausuma, että joku porukka saisi M62:t maastopuvukseen.
Mutta se yllätti, että kaveri mainitsi vähimmäisjakovarusteena sadelahkeet!! Voiko tosiaan olla, että tämä umpisurkea ja maastoissa aina nilkkoihin pudonnut varusesine on vielä edes olemassa? Saatikka että sitä LKP:ssa jaettaisiin jollekin jakojäännösporukalle.
Muistan erään sotilasopetuslaitoksen erään iltavahvuuslaskennan käsketyn varustuksen: päällystövyö ja sadelahkeet.

Itse en tulkinnut tuota talouspäällikön lausetta ihan noin kirjaimellisesti, vaan että spektrin toisessa päässä on kaveri jolla on vimosen päälle ja toisessa päässä kaveri jonka voi tunnistaa jotenkin sotilaaksi. Onko sillä sadepäivänä päällään lahkeet, viitta vai joku muu lienee detaljee joka voi vaihdella ja johon voi olla vaikea sanoa mitään tarkkaa ennen kuin se päivä koittaa..

-86 jaettiin lahkeet jotka tosiaan valuivat aina, kun olivat sellaisella pienellä verhonipsulla kiinni vyölenkeissä. Olisihan niistä ihan puukolla ja narulla tehnyt paremmat, mutta eihän nyt varusesinettä ruvettu modaamaan.

Sitten tositoimissa voidaan iltapuhteina ommella lahkeisiin lenkkejä yms ja vaikka taiteilla teräspotan suojaan tussilla kasipalloja, pataässiä ja borntokill-sloganeita kaikessa rauhassa... Voihan niistä lahkeista leikata vedenpitävät polvi- ja perspaikat. Omat Origoprot pysyvät kyllä ylhäällä mutta en olekaan ryöminyt niillä.

Hyvä jakso tuo kyllä oli.

Itse ajattelin "Sadelahkeilla" viitattavan niihin lahkeisiin, jotka ovat toisissaan kiinni ja joihin on ommeltu olkaimet.
Mutta varmasti niitä irtolahkeitakin jokunen tuhat paria löytyy.😈

Itse ajattelin "Sadelahkeilla" viitattavan niihin lahkeisiin, jotka ovat toisissaan kiinni ja joihin on ommeltu olkaimet.
Mutta varmasti niitä irtolahkeitakin jokunen tuhat paria löytyy.😈
Jaa että tuollaisiakin on. No sehän on sitten jo eteenpäin kehitetty ja huomattavasti fiksumman kuuloinen kampe.
Ysärin alussa jaetut irtolahkeet voisivat soveltua noihin materiaaliksi.

Back