Sekalaista mussuttelua

Tähän uhkaan voitaneen vastata neljänkarttaruudunpommilla ja edelleen kuudentoistakarttaruudunpommilla. Ne ovat suurvaltojen taktisia ja strategisia aseita joten niitä ei ole katsottu olevan realistista meille hankkia. Ekstraterrestriaaliteknologian avulla on arveltu olevan mahdollista rakentaa kolmenkymmenenkuudenkarttaruudunpommi. Kuudenkymmenenneljänkarttaruudunpommi on ajatuksenakin niin naurettava ettei sitä ole kukaan kehdannut ääneen lausua.

Edit

Ja lopuksi peukutan banaaninpelko persiissä ( kuulostipa pervolle ) Baikalin edellistä viestiä...


By the time the United States ended its Southeast Asian bombing campaigns, the total tonnage of ordnance dropped approximately tripled the totals for World War II. The Indochinese bombings amounted to 7,662,000 tons of explosives, compared to 2,150,000 tons in the world conflict.

planes-bombing-vietnam-660.jpg
ShellCraters03a.jpg
peter-alan-lloyd-BACK-novel-vietnam-war-backpackers-in-danger-missing-US-POWs-MIAs-dong-hoi-DMZ-war-remains-battle-of-dong-hoi-vietnam-war-battlefield-visit-bombing-destruction-of-dong-hoi-27.jpg
vietnam033-sjpg_950_2000_0_75_0_50_50.jpg
tumblr_mhaz9eVT1l1qivon6o1_1280.jpg
article-2558673-1B41E82800000578-113_964x832.jpg


 
Sota-aikana seksi oli ihmistoivon rakentamista – sankarihautajaiset puhkesivat orgioiksi
Sari Näre kokosi rintamamiesten panojutut kirjaksi. Naisista ja naimisesta puhuminen lähensi aseveljiä ja lujitti taistelutahtoa.

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1480042746465
Kiesus... Tätä voi jokainen naimisissa oleva pohtia. Jos itse potkaisee tyhjää niin aseveljet ja näiden vaimot varmaan porukalla lohduttavat leskeä... :rolleyes: Ehkäpä jokaisen sotilaan tulisi kirjoittaa kaiken varalta talteen vaimonmiellyttämisohjeet, eli mitä vaimolle pitää tehdä, mitä saa tehdä, ja mitä ei mielellään tehdä; Mistä kutitellaan, ja mihin läpsitään.
 
Kuka muka lukee käyttö-ohjeita? Eihän siinä ole mitään jännitystä sitten. Pitää saada ihan ite räpeltää.
 
Oletteko muuten miettineet sitä teoreettista kysymystä, missä vaiheessa nykyvenäläiselle jostakin tappiosta tulisi kunniakysymys?
Tätä voi peilata vaikka jatkosodan Leningradin motittamista vasten.

Eli pitäisikö Pjotr Veliki upottaa, jotta naapuri tuntee olevansa pakotettu painamaan "päätyyn asti"?
Vai riittääkö vähäisempikin laivanupotus?

Toki tämä ei tarkoita sitä, etteikö tilanteen tullen naksautettaisi.
Vain vaikutuksia pohdin.
 
Viimeksi muokattu:
Voisi herätä. Kyllä se nyt taitaa hejsan olla parempi että jätät tämän foorumin ja keskityt muihin palstoihin. Ajattelin jos olisi bannivuosien aikana touhu muuttunut, mutta ei ole näköjään.
Tiedän että mun suomi ja kirjoittaminen on huono, mitä mä sillen voi? Olin aamukampassa mutta sielläkin sai bannit koska mä kirjoitin huonosti, eli se mitä @veetee sano.
Oli 2-4 ihmisiä valittanut modeille että se oli rasittavaa lukea mun suomen kielen kirjoitukset.

On se vaikea tulla paremmaksi kirjoittamaan vaikka olisin 10 vuotta poissa niin samaa huono suomi olisi. En ole käynyt suomalaista luokkaa täällä vaikka oli mahdollisuudet, mutta äiti ei halunut että osan 2 kieltä huonosti. Vanhemmat puhuu suomea mulle mutta minä vastasin ruotsiksi. Oli mulla 2 tuntia viikossa äidinkielen opetusta eli suomea
mutta ei tullut paljon kirjoituksi. Pelaatiin pelejä ja puhuttiin.

Olen paljon kiinostunut sota asioista ja suomen puolustuksesta, ostot, kehittäminen y m ja mä haluan todella jäädä tänne. Te olette kun kavereita mulle, on aina hymy mulla kun oon täälä.
 
Oletteko muuten miettineet sitä teoreettista kysymystä, missä vaiheessa nykyvenäläiselle jostakin tappiosta tulisi kunniakysymys?
Tätä voi peilata vaikka jatkosodan Leningradin motittamista vasten.

Eli pitäisikö Pjotr Veliki upottaa, jotta naapuri tuntee olevansa pakotettu painamaan "päätyyn asti"?
Vai riittääkö vähäisempikin laivanupotus?

Toki tämä ei tarkoita sitä, etteikö tilanteen tullen naksautettaisi.
Vain vaikutuksia pohdin.


Turha miettiä, pitää tuhota kaikki mitä voi, eskaloituuko ytimiksi ei ole meistä kiinni valitettavasti.
 
Njet, nej, no, ei.

Ukrainan asevoimien mädäntäneisyys Yanukin aikana oli yleisesti tiedossa. On spekuloitu että hänen toiminansa oli tahallista.
Yhdysvallat voitti kaikki taistelut Vietnamissa ja tappoi moninkertaisesti vastustajia sotilasoperaatioissaan. Amerikkalaisia sotilaita kuoli noin 50k, pohjoisvienamilaisia sotilaita vajaat puoli miljoona, etelävietnamilaisia sotilaita +200k. Siviilejä sitten moninkertaisesti. Avoin demokraattinen yhteiskunta ei kuitenkaan sietänyt tappioitaan, varsinkin kun asevelvolliset taistelivat mätien sotilasjunttien puolesta. Amerikkalaiset olisivat kyllä voineet voittaa sotilaallisesti, mutta kun ei ollut kysymys Venäjästä, Yhdysvaltain sodalle laittoi pääroisto Nixon lopun 1973. Pohjoisvietnam rikkoi sitten rauhansopimuksen ja hyökkäsi Etelävietnamiin ja valloitti sen 1975. USA:n kongressi ei sallinut USA:n sotatoimia hyökkäyksen torjumiseksi.

Eli pidetään erossa asevoimien taistelukyky ja poliittinen realiteetti.

Jos jenkit olisivat toimineet samoin kuin Neuvostoliitto Afghoissa, Talibania, Al-Quaidaa tai IS:ää ei siellä olisi. Olisi sitten taas 20v kuluttua kun isättömät skidit olisivat vihaisia nuoria miehiä.

Tämä on kuitenkin hieman off topic.

Kvantiteetti on sinänsä kvaliteetti, eli jos teknoarmeijalta loppuu paukut, miehet, kalusto tai miesten valveillaoloaika niin WWII armeijalla voidaan ajaa sen yli. Tätä ei kyllä jenkeille ole vielä tapahtunut. Sotavoimansa alas ajaneille eurooppalaisille valtioille tämä olisi jopa todennäköistä.



Täysin uutta tietoa.

Olen aina luullut että on aivan sama, hävitäänkö sota poliitikkojen vai kenraalien takia.

Ero on vain ruumiiden määrässä.
 
Enpä olisi osannut odottaa, että saksalainen WW2 teräskypärä olisi näin kehno.


Kaveri ammuskelee suomalaista alkuperää olevaa teutoonipottaa erilaisilla käsiaseilla ja erilaisilla patruunoilla. Jälki on sen verran pahannäköistä, ettei suoja-arvo kovin hääviltä vaikuta.
 
Enpä olisi osannut odottaa, että saksalainen WW2 teräskypärä olisi näin kehno.


Kaveri ammuskelee suomalaista alkuperää olevaa teutoonipottaa erilaisilla käsiaseilla ja erilaisilla patruunoilla. Jälki on sen verran pahannäköistä, ettei suoja-arvo kovin hääviltä vaikuta.
Eikös noiden pääasiallinen tarkoitus ollut srapnellien pysäytys, eikä niinkään käsiaseista ammuttujen laakien pysäytys? Näin olen ainakin itse kuullut.
 
Eikös noiden pääasiallinen tarkoitus ollut srapnellien pysäytys, eikä niinkään käsiaseista ammuttujen laakien pysäytys? Näin olen ainakin itse kuullut.

Vasta lueskelin saksalaisista kypäristä ensimmäisessä maailmansodassa. Teräskypärä, joka korvasi nahkasta tehdyn piikkikypärän, vähensi päävammoista johtuvia kuolemia 70% wikipedian mukaan.

Kiväärin luotia vastaan terästä saisi olla melko tolkusti kypärässä. Ensimmäisessä maailmansodassa Saksalaisilla oli kypärään liitettävä lisälevy, jonka oli tarkoitus suojata kiväärinluodeilta. Kuva lisäpanssaroinnista löytyy spoilerin takaa.
675017d1397338712-m16-w-stirnpanzer-et-66-a-img_8947.jpg
 
Noita lisäpanssareita tehtiin tai jaettiin käyttöön vähän, yhdellä sivulla väitettiin luvuksi 50 000. KK ampujat ja tarkka-ampujat mainitaan ainakin yleisimmin sen käyttäjiksi, lisäksi vangin kaappaus partiot tai muut pienet iskuosastot.
 
Tämä ex-Hejsan / nykyinen Soldierblue alkaa olla sen verran rasittava (esittää hoonosoomiumpityperää ja porukka lähtee kiitolaukalle) joka ikisessä ketjussa, että voisikohan moderaattori herätä?:mad:

Ok nyt katsotaan, olet liitynyt vuonna 2010 tähän foorumille, ja vain kirjoittanut 358 viestejä kuudessa vuodessa! Huikea saldo sulla on? Ok 3 ensimmäiset vuojet oli Hejsan joka sua esti? ja sain bannin 3 vuotta, jos me lasketaan siitä vuodelta 2013-2016 niin 358 viestejä? about 1 viesti viikossa? tai 1 viesti 2 viikon? Ja nyt sä syytät minua?

Älä kiertele. Huono suomi ei ole ongelma vaan joko yleinen toopeus tai sen harvinaisen uskottava esittäminen.
Kaikenlaisia krh-putken kuljetussuuntia yms. hömppää.

@magitsu menee sinä Singaporiin ja kysyy niiltä miksi niiden KRHputki on eteenpäin ja ei taakse päin kun meillä? Varmasti olisit saanut samaa vastauksen mitä sä sanot mulle mutta ne oli sanonut sen sulle.

Anteeksi @TomTom toivon että en saa ikibannin tästä, halusin vaan vastata tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Milläs saataisiin tuo @Soldierblue vielä ymmärtämään? :) Voihan se kiinteän heittimen asennussuunta olla kiinni jopa lavan pohjan mekaanisesta rakenteesta.
No, tämä on tässä threadissa ot.
 
Back
Top