Sekalaista mussuttelua

Minulla on salainen pahe. Kesäisin teen pari kertaa tutulle järvelle pikku retken ja mukanani on c-nauhuri, josta veivaan muutaman tunnin wanhoja iskelmiä. En tiedä mikä piru tuossa perinteessä lienee. Yksin, suht hiljaista, lintuja, kaislikon suhinaa, itikoita, suomalaista iskelmää. Soitin hiljaisella ja ukko istumassa vanhan kivikehän vieressä tulilla.
Kuunteles Järviratioo (Saloran putkella tietenkin). Sieltä ei muuta tulekaan kuin wanhaa iskelmää ja tahatonta ironiaa. Ja totuus (ei se iivanan vessapaperi) tulee eläkeläisten suusta, eikä suinkaan lasten, kuten joskus väitetään.

Tänäänkin piti juontajan soittaa toimitusjohtajalle, että uskaltaako soittaa toivebiisin - ja uskaltihan sen.


Viime vuonna sai Julkean sanan Sowjetilta nootin eräästä Vexi Salmen sanoittamasta rimpsusta, tai paremminkin toivekappaleen terviisisanoista.

-70-lukulaisittain sisustettu tai sisustamaton suomalaisbaari oli kyllä koruttomuudessaan pistämätön. Kasarin alussa kotipitäjän baari oli juuri sellainen. Kaljamukissa oli ripa, josta pideltiin kiinni samalla kun porina kävi tasaisena, tupakansavu peitti näkyvyyden ja 50-pennin pajatso helisi, markalla soi jukeboksi ja ukoilla oli hatut päässä.
Koska 90-luvulle tultaessa nämä eivät vielä olleet hävinneet, niin lama sai sen aikaan, että eivät uudisaikaistuneet ennen vuosituhannen alkua.
On se vaan sanottava, että ei oo enää baaritunnelmaa ja kyllä savuttomuus ja hirveä taustamusiikki on sen paljolti vieneet. Ja tietysti se, että Isot Miehetkin näpläävät jatkuvasti älylelujaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aamupalan ääreltä pähkäilyä ja harmittelua.
Katselin tuossa että Patrian lentokoulutukseen olisi tänään vielä haku auki Norralle lentäjäksi ja mietin että kokeilisko kepillä jäätä ja hakis.
Päätin etten hae. Istun viimistä viikkoa isyyslomalla kotona, lapsi on vuoden ikäinen ja kovasti haikaillaan jo seuraavan perään.
Koulutus kestäis 20kk ja olis Pirkkalassa joista 4kk Espanjassa. Pirkkalaan on meiltä sen verran matkaa ettei siellä käy päiväseltään vaan pitäisi muuttaa paikkakunnalle asumaan, ei mitenkään tulis mieleen olla erossa perheestä nyt kun perhe-elämän makuun on päässyt.
Miehän tosiaan rakennan omakotitaloa toiselle paikkakunnalle ja koulutus myös maksaisi sen 124k€ eli seki laina pitäisi ottaa nykyisten jo aika reilujen lainojen lisäksi.
Unelma-ammattihan se mulle olis, mutta kuten laulussa sanotaan "haaveet kaatuu, niitä nousemaan en saa"
 
Paracordrannekkeesta. Mitä etua on kantaa paracord rannekkeena eikä tiukkana keränä taskussa? Selittäkää te jotka tiedätte koska minä en ymmärrä.
Ymmärrän hyödyn miksi kantaa mukana narua.
 
Paracordrannekkeesta. Mitä etua on kantaa paracord rannekkeena eikä tiukkana keränä taskussa? Selittäkää te jotka tiedätte koska minä en ymmärrä.
Ymmärrän hyödyn miksi kantaa mukana narua.

Tosimies sitoo sen narun päähän hammasharjan ja vetää pitkänä perässään.

Jos joku kysyy siitä hammasharjasta niin toteaa vaan, että se on mun isäntä joka ei suostu päästämään mua enää vapaaksi etten mä taas purisi ihmisiä.
 
Paracordrannekkeesta. Mitä etua on kantaa paracord rannekkeena eikä tiukkana keränä taskussa? Selittäkää te jotka tiedätte koska minä en ymmärrä.
Ymmärrän hyödyn miksi kantaa mukana narua.

Moni tykkää kantaa jonkinlaista rannekorua muutenkin, tuo vaan on koruksi (potentiaalisesti) hyödyllinen. Ja ihan tyylikkään näköinenkin minusta. Taskuuni taas en tahtoisi jotain satunnaista narukerää pyörimään.
 
Viimeksi muokattu:
TÄNÄÄN AJOIN LUMIPYRYSSÄ 200 HEVOSVOIMAISELLA TRAKTORILLA JA NÄIN, ETTÄ POLIISIEN MAIJA OLI KITTILÄNTIEN P-PAIKALLA!
PYSÄHDYIN JA KYSYIN TILANNERAPORTTIA! KUULEMA ETSIVÄT TIETÄ POLIISIASEMALLE!
KARJAISIN "JAWOHL" JA "YÖPERHONEN ON KOTELOITUNUT!" JA TEIN VIISVAILLEYKSTOISTA-TERVEHDYKSEN!
POLIISIT TUNNISTI KOODIN JA LAITTOIVAT MAIJAN MEGAFONEISTA SOIMAAN VALKYRIOIDEN RATSASTUKSEN!
AJOIMME SINETÄN SEOLLE SAATTUEENA, JOSTA LÄHDIN JATKAMAAN KOTIINPÄIN - KOHTI HULLUUTTANI JA KUNNIAANI, SINIVUOKKOJEN ITKIESSÄ VUOLAASTI!
ME OLIMME NIIN KAUNIITA! NIIN KOVIN KAUNIITA!
Ai niin, sarkasmi++++
:):):)
 
Viimeksi muokattu:
TÄNÄÄN AJOIN LUMIPYRYSSÄ 200 HEVOSVOIMAISELLA TRAKTORILLA JA NÄIN, ETTÄ POLIISIEN MAIJA OLI KITTILÄNTIEN P-PAIKALLA!
PYSÄHDYIN JA KYSYIN TILANNERAPORTTIA! KUULEMA ETSIVÄT TIETÄ POLIISIASEMALLE!
KARJAISIN "JAWOHL" JA "YÖPERHONEN ON KOTELOITUNUT!" JA TEIN VIISVAILLEYKSTOISTA-TERVEHDYKSEN!
POLIISIT TUNNISTI KOODIN JA LAITTOIVAT MAIJAN MEGAFONEISTA SOIMAAN VALKYRIOIDEN RATSASTUKSEN!
AJOIMME SINETÄN SEOLLE SAATTUEENA, JOSTA LÄHDIN JATKAMAAN KOTIINPÄIN - KOHTI HULLUUTTANI JA KUNNIAANI, SINIVUOKKOJEN ITKIESSÄ VUOLAASTI!
ME OLIMME NIIN KAUNIITA! NIIN KOVIN KAUNIITA!
Ai niin, sarkasmi++++
:):):)
Tuli sitten otettua perjantai illan kunniaksi vähän hapanta.(y):)
 
6c10dba58161309d3e39e9447edcede1.jpg
mycollages.jpg
4b4e7b25e4bd8a38de7414b287e224d4.jpg
c5fb457a18453e55f77463c673281769.jpg

1_c92f55a2200f3c483c3468cbf5b75b27.jpg


"
"Hei, rakas äiti. <...> Äiti, kirjoita minulle, kiitos, saitko rahaa, 1900 ruplaa, jonka lähetin sinulle edestä ", kirje sanoo.




Etulinjassa ei koskaan mennyt Ryskulovin kylään, Talgarin kaupunkiin, Alma-Ata -alueelle. Mutta sodan jälkeen kirjeen kirjoittaja palasi kotiin. Muuten säiliöaluksen veljenpoika Nikolai Malkov asuu nyt samassa osoitteessa. On mahdollista, että 77 vuoden kuluttua uutiset lopulta menevät osoitteeseen."







Ps.
Kiinnostava tarina.


dfkh3yw9bds.jpg

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top