Sekalaista mussuttelua

Avasin telkkarin ja ensimmäisenä tuli Loiri laulamassa. Ja tuli mieleen että olenko ainoa joka ei erityisesti pidä kyseisestä artistista. En laulajana enkä näyttelijänä vaikka onhan hänellä jokunen hyvä rooli ollut. Kuten se missä sotilaana vankilassa Suomenlinnassa.
 
Avasin telkkarin ja ensimmäisenä tuli Loiri laulamassa. Ja tuli mieleen että olenko ainoa joka ei erityisesti pidä kyseisestä artistista. En laulajana enkä näyttelijänä vaikka onhan hänellä jokunen hyvä rooli ollut. Kuten se missä sotilaana vankilassa Suomenlinnassa.
Samoilla linjoilla. Ei ole kovin erikoinen näyttelijä - Uuno oli lähinnä venytetty alter egomainen sketsihahmo. Lauluääni ei koskaan ollut kovin kummoinen ja loppuaikojen levytykset ovat raskaahkoa kähinää. Tekniset seikat päättyvät tähän.

Mutta piru vie, mikä merkitys tuolla miehellä on ollut suomalaiseen kulttuuriin. Uunon hahmo myi kuin häkä ja Speden kanssa suorastaan vtuilivat Elokuvasäätiölle ja sen tukia nauttiville taide-elokuville jäätyään itse ilman.

Lauluääni on raskas, mutta perkele että mies tulkitsi äänelleen sopivat laulut. Teki aina mitä lystäsi ja pärjäsi sillä, kohensi elämäntapojaan jotta jaksoi vielä keikkailla, koska oli Viihdyttäjä henkeen ja vereen.

En ole vaivautunut katsomaan kokonaisia Uunoja vuosiin, enkä jaksa kuunnella kuin yhtä ainoaa Loirin levyä, 4+20. Ei osu mulle oikein yhtään, mutta ymmärrän miksi toisille kolahtaa. Mun kunnioituksen ja arvostuksen mies on silti ansainnut, lakki - päästä.
 
Avasin telkkarin ja ensimmäisenä tuli Loiri laulamassa. Ja tuli mieleen että olenko ainoa joka ei erityisesti pidä kyseisestä artistista. En laulajana enkä näyttelijänä vaikka onhan hänellä jokunen hyvä rooli ollut. Kuten se missä sotilaana vankilassa Suomenlinnassa.
1) Miehellä oli hyvä ääni, ...
2)... mutten pitänyt hänen tavastaan käyttää sitä (mm. ylenmääräiset fraseeraukset)...
3)... vaan kaikkein pahin oli hänen asenteensa "Minä näytän, kuinka tuo oikeasti kuuluu laulaa!" Vain laulun tekijä voi asennoitua noin, cover-artisti tekee vain oman versionsa.
 
Avasin telkkarin ja ensimmäisenä tuli Loiri laulamassa. Ja tuli mieleen että olenko ainoa joka ei erityisesti pidä kyseisestä artistista. En laulajana enkä näyttelijänä vaikka onhan hänellä jokunen hyvä rooli ollut. Kuten se missä sotilaana vankilassa Suomenlinnassa.
Ja näyttelemisessä hänellä oli yksi rooli, jota hän varioi:
- Juoppo
 
Loiro oli monilahjakkuus, muusikko, laulaja, näyttelijä, pelasi bilistä, jalkapalloa ja nyrkkeili, kaikkia keskimääräistä paremmin. Samanlainen kuin Tapio Rautalapio, lauloi, esiintyi elokuvissa, viskasi keppiä ja ampui jousella olympiatasoisesti. Sopii koittaa.
Itse en pitänyt Loiron näyttelemisestä, muutama vakava rooli poislukien.
Taitoa kohellukseen kyllä riitti.
Syvä respect.
 
olenko ainoa joka ei erityisesti pidä kyseisestä artistista. En laulajana enkä näyttelijänä vaikka onhan hänellä jokunen hyvä rooli ollut.
Olen kovasti pitänyt Loirin sketsihahmoista ja tavasta vetää överiksi elokuvissa. En tiedä kuka häntä pyysi laulamaan, mutta en pysty kuuntelemaan.
Arvostan yleensä laulajia laulutaidon perusteella, en sen perusteella mitä tekstit kertoo. Sijaan voin lukea kirjan.
.
 
En mä Loirista niin muuten tykännyt mutta ne Turhapuroelokuvat, IHAN MAHTAVIA!
Niistä löytyy ihan omaa elämää vastaavia tilanteita, sellaisia joihin on helppo samaistua. Kelläpä ei olisi joskus esim. ollut tilannetta sellaisesta hölösuusta kun, vaimon suonikohjulääkkeet putosi parvekkeelta jne. Niitä vastaavia tilanteita paaaljon, no käsikirjoituskin oli hyvä mutta Vesa-Matti veti ne taidolla.
 
"EU:N tilastojen mukaan (EU Weekly Oil Bulletin, 7. helmikuuta 2022) 95-oktaanisen bensiinin hinta oli helmikuun alussa Suomessa keskimäärin 1,906 euroa ja dieselin 1,829 euroa litralta.

Vuotta aiemmin hinnat olivat 1,521 ja 1,411 euroa litralta."

Lainaus ennen sotaa Ukrainassa oleva hintataso ja silloin öljyn hinta samalla tasolla kuin nyt ja kuitenkaan ne bensan ja dieselin hinnat eivät ole samalla tasolla nyt vaikka siihen jakeluvelvoitteeseenkin tuli helpotus. Miten siis tällainen hinta? Kuka vetää välistä? Neste teki juuri kyllä ihan huipputuloksen....
 
En mä Loirista niin muuten tykännyt mutta ne Turhapuroelokuvat, IHAN MAHTAVIA!
Niistä löytyy ihan omaa elämää vastaavia tilanteita, sellaisia joihin on helppo samaistua. Kelläpä ei olisi joskus esim. ollut tilannetta sellaisesta hölösuusta kun, vaimon suonikohjulääkkeet putosi parvekkeelta jne. Niitä vastaavia tilanteita paaaljon, no käsikirjoituskin oli hyvä mutta Vesa-Matti veti ne taidolla.

Itse tykkään niistä ensimmäisistä mustavalkoturhapuroista. Niissä on umpihullua anarkiaa. Sittemmin 80-luvun myötä taso alkoi laskea.
 
Jos kuuntelee ensin Fred Bertelmann: Der Lachende Vagabund, ja sen jälkeen Jean Piere Kusela: Naurava Kulkuri. Kumpi on vakuuttavampi?
 
Eikös täällä ollut yhteen aikaan tällanen jäsen joka kirjoitti suunnilleen näin:

Olen myös joutunut muutama vuosi sitten ongelmiin Venäjän turvallisuuspalveluiden kanssa täällä Suomessa. Samalla minulle on selvinnyt, että Suomessa vaikuttaa melko laajalle levinnyt verkosto. Tämä ei välttämättä kuulosta uskottavalta, mikä on ymmärrettävää. Asia on vaikea selkoinen, ja suurimmalla osalla ihmisistä lähtötiedot aiheesta ovat puutteelliset, joten on vaikea kirjoittaa sellaista ytimekästä esittelyä asiaan, joka samalla olisi riittävän selkeä perusasioiden suhteen, jotta aiheelle uusikin lukija saisi suurin piirtien objektiivisen käsityksen.
Nimittäin eräs tyyppi eräässä facebook-ryhmässä jossa olen kirjoitti tämä ylläolevan (ja paljon muuta). Kuulosti kovin tutulta tai sitten kuvittelen.
 
Avasin telkkarin ja ensimmäisenä tuli Loiri laulamassa. Ja tuli mieleen että olenko ainoa joka ei erityisesti pidä kyseisestä artistista. En laulajana enkä näyttelijänä vaikka onhan hänellä jokunen hyvä rooli ollut. Kuten se missä sotilaana vankilassa Suomenlinnassa.
Et ole, en voi sietää sitä "laulua". Tuosta elokuvasta olen samaa mieltä.
 
Ainoa Loirin tekemä jolle olen spontaanisti nauranut oli tarina elämänkerrasta jossa oli liukastunut omaan spermaansa ja murtanut jotain.
 
Kaikki käytetään mitä on. Seuraavaksi varmaan myllytetään Sannan Fortum kriisin poissaoloista, koska "juopoilla" on perinteisesti putki päällä koko kesäloman.

Onneksi suomessa saa hiuksista kunnon labratestit joilla näkee kuukausia taaksepäin. Loppuu kitinä vaikka rouvalla kesti viikon tajuta mitä huumesyytös ylijohdossa tarkoittaa uralle.

Ei näy virtsassa tai veressä, pitäisi ottaa hiuksista. Siihen kysymykseen otettiinko näyte hiuksista, ei todennäköisesti tulla saamaan vastausta.
Sinänsä minulle sama ryyppäsikö, vetikö jotain muuta vai oliko selvinpäin, jos vaan hoitaisi hommansa. Mieluummin tosiaan kuuntelisin keskustelua Uniperistä, kuin siitä onko korva kaulalla ja kuka sitä nuoli.
 
Nyt alkaa olee kallista:

 
Viimeksi muokattu:
Samoilla linjoilla. Ei ole kovin erikoinen näyttelijä - Uuno oli lähinnä venytetty alter egomainen sketsihahmo. Lauluääni ei koskaan ollut kovin kummoinen ja loppuaikojen levytykset ovat raskaahkoa kähinää. Tekniset seikat päättyvät tähän.

Mutta piru vie, mikä merkitys tuolla miehellä on ollut suomalaiseen kulttuuriin. Uunon hahmo myi kuin häkä ja Speden kanssa suorastaan vtuilivat Elokuvasäätiölle ja sen tukia nauttiville taide-elokuville jäätyään itse ilman.

Lauluääni on raskas, mutta perkele että mies tulkitsi äänelleen sopivat laulut. Teki aina mitä lystäsi ja pärjäsi sillä, kohensi elämäntapojaan jotta jaksoi vielä keikkailla, koska oli Viihdyttäjä henkeen ja vereen.

En ole vaivautunut katsomaan kokonaisia Uunoja vuosiin, enkä jaksa kuunnella kuin yhtä ainoaa Loirin levyä, 4+20. Ei osu mulle oikein yhtään, mutta ymmärrän miksi toisille kolahtaa. Mun kunnioituksen ja arvostuksen mies on silti ansainnut, lakki - päästä.
Loirin eräät tulkinnat Eino-Leinon runoista ovat maagisia.
Iha viimeisimmät levyt täyttä kuraa.
 
Back
Top