Nyt on pakko avautua virkavallan toiminnasta.
Kävin eilen iltalenkillä paikallisella pururadalla ja törmäsin yllättäen poliiseihin. Jatkoin taivallustani poliiseista välittämättä ja seuraavaksi sain havaita että poliisit lähtivät autolla seuraamaan. He tulivat hiljaa autolla perässäni kappaleen matkaa, kunnes kohta tulivat kohdalleni. Molemmat heistä tuijottivat minua mahdollisimman ivallisesti, mutta kumpikaan ei sanonut minulle mitään, tuijottivat vain kuin jotain halpaa paskaa ja näköjään vaihtoivat keskenään ajatuksia. Sitten pienen tuijotuskilpailun jälkeen polizait yllättäen jatkoivatkin matkaansa. Olin kyllä aika hämmentynyt tapauksesta ja jatkoin itsekin kohta samaan suuntaan. Poliisit ajelivat ensin hitaasti edelläni kunnes sitten kaasuttivat pois näkyvistä.
Noin parin kilometrin kuluttua samat poliisit ilmestyivät taas jostain selkäni taakse ja ajoivat ruumisauto vauhtia, hitaasti perässäni ja tuijottivat piinaavan provosoivasti. Tätä jatkui seuraavat puolikilometriä, jonka jälkeen yksinkertaisesti pysähdyin paikalleni ja jäin osottamaan herrojen saapumista. Tälläkertaa herrat pysähtyivät noin 20 metrin päähän minusta, eivätkä taaskaan sanoneet mitään, vaan istuivat mykkinä autossaan ja tuijottivat halveksuvasti. Tätä jatkui taas seuraavan minuutin ajan, jonka jälkeen herrat lopulta kyllästyivät ja jatkoivat matkaansa.
Ne vissiin ajattelivat tarkistaa että onko tuo oikeasti täällä juoksulenkillä, vaiko tietysti raiskaamassa paikallisia naisia, kuten kuka tahansa juoksuasuun ja lenkkareihin sonnustautunut tyyppi toimittaa pururadalla iltakahdeksan aikaan.