Sekalaista mussuttelua

Lauantaina kun oli hieno ja lämmin keli pääsin vaihteeksi parin tunnin järvi kierroksella.
Tämän jälkeen hieman ramasi ja otin päivä torkut.
Ilmeisesti MPnetin "Uusi Taistelijan Ase" osiota luettu liikaa kun päivä torkkuen unetkin on aiheeseen liittyviä.
Päästiin ryssien kivääritehtaalle kaupoille. Myvät halvalla kun ryssä armeijalla on rahat loppu ja länsi valuttaa kuitenkin tarvitsivat. Saivat myydä NATO kaliiberin aseita.
Oltiin kaveri porukalla liikkeellä ja messuilla pääsi myös ampumaan. Itse innostuin arskan LMT kopiosta jossa oli sniper vermeet. Luonnollisesti kaikki arskan lisälaitteet oli yhteen sopivia. Vaikka mun kivääriin tuli valmiiks jo melkein kaikki...
Kaveri innostui PullPup kivääristä joka oli 7,62x51 kaliiberissa. Eli innostuneesti esittivät tässäkin NATO kaliiberia.
Siihen heräsin kun kaveri ampui toista lippaallista ko asellaa sarjaaaaaa....
Kaiken maailman unia se teettää. :)
 
Korkeimpien voimien väliintulo?
Jos olisin mennyt kotiin töistä normaalia reittiä pitkin mitä aina menen olisin mennyt Tullikamarinkatua pitkin ja suunnillen samaan aikaan kun ammuskelu tapahtui mutta jostain syystä menin toista reittiä. Kuulin sireeniautojen äänet.

Kokkolan Tullikamarinkadulla ammuttiin autosta useampi laukaus kohti henkilöä. Ammuskelu tapahtui hieman ennen kello 17.

Ampumisen uhri kuoli saamiinsa vammoihin elvyttämisestä huolimatta.
 
Korkeimpien voimien väliintulo?
Jos olisin mennyt kotiin töistä normaalia reittiä pitkin mitä aina menen olisin mennyt Tullikamarinkatua pitkin ja suunnillen samaan aikaan kun ammuskelu tapahtui mutta jostain syystä menin toista reittiä. Kuulin sireeniautojen äänet.


Olisko kulmahousujen ja katalysaattorikenkien välien selvittelyä 🤔
Väistit kumminkin luodin
 
Jostain syystä tuli yks inttimuistelu mieleen, ku kattelin jotain sotilasarvo muutoksia.... 80-luvun loppupuoliskolla olin nohevana oppilaana Haminassa ja varuskuntaan oli tulossa kenttärovastin tarkastus. Mulle sitte delekoitiin semmonen taisteluradan esittely tälle esiupseeriin rinnastettavalle pappismiehelle... Siihen kolmiovalleille semmonen rata oli tehty, sen aikasen pyörävajan ja 2.JK:n väliin... Hyvin olin harjotellu kuin sitte ilmotan tän jutun ku tää delegaatio saapuu... No sitte tää porukka tuli siihen mun jutulle, oli varuskunnan komentajaa, RUK: pomoa, pataljoonankomentajaa ja pienempiä linjanjohtajia sun muita komppaukkoja... Eli everstistä kapteeniin joukko upseerismiehiä ja tietysti tää kenttärovasti Rasilainen. Rasilaisen Yrjön olin tuntenu pienestä pitäen, ku se oli mulle "Naapurin Ykä", ku ite olin ns. "kassunkersoja" ... No minä sitte aloin ilmottamaan tätä rastiani:" HERRA KENTT..." No Rasilainen keskeytti että: "Mutta sehän on naapurin xxx... Arvaa kun tuossa aamulla näin äitiäsi torilla, olin silakoita ostamassa ja kysyin kuinka hän silakkarullat tekisi jne, jne..." . No me siinä sitte Ykän kanssa pähkäiltiin et semmonen kermatomaatti juttu on melkosen hyvä silakkarullien teossa.... Sitte kenttärovasti totes että: " Jahah jahah, katotaampa sitte tää sinun juttu."... Ei siinä muuta, mutta koko tää upseeri kööri seiso käsi lipassa everstistä lähtien sen aikaa ku minä ja Rasilainen vaihettiin silakkarullien ohjeita ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tekaisinpa itselleni helposti mukaan otettavan tarpin (2x3m) + tarvittavat pystytystarvikkeet.
6kpl maakiilaa, 5kpl metrin pituista koukkupäistä "mustekalalonkeroa", 4kpl metrin pituista paracord pätkää.
Kokoon rullattuna 40cm pitkä ja 10cm paksu rulla. 1kg paino.

Itselle tuli inttimuisto tästä tekeleestä;
Jouduttiin illalla joskus 22-23 aikoihin mukaan jälkisamuttamaan metsäpaloa. Kuorma-autoilla kuskattiin jonnekin keskelle metsää ja siellä sitten ruiskutettiin tuntitolkulla. Jossain vaiheessa pääsin lepoon ja menin maahan maate sadeviitta peittona ja kypärä tyynynä ja väsyneenä nukahdin. Kunnes joku tuli herättämään ja takaisin kasarmille.



 
Viimeksi muokattu:
Niin no käsitin tosta koko hommasta että hän on OLLUT joskus tuollainen.
Kai nekin joskus koittaa palata normaaliin elämään.
Sullekkin @Ossikemppainen selvennykseksi
No joo. Mutta ammatinvalinta ei minun mielestäni ole mikään kertaerehdys. Jos päätät, että vahingoitat vakavasti ihmisiä työksesi, se ei oikein kertaerehdykseltä vaikuta. Ja noista (+huumehommat, joihin nuo liittyy automaattisesti) saa mielestäni muistuttaa kyllä aika monta vuotta.

Tai sitten minäkin olen "kerran ollut opettaja" vaikka parikymmentä vuotta on hommaa tullut tehtyäkin.
 
No joo. Mutta ammatinvalinta ei minun mielestäni ole mikään kertaerehdys. Jos päätät, että vahingoitat vakavasti ihmisiä työksesi, se ei oikein kertaerehdykseltä vaikuta. Ja noista (+huumehommat, joihin nuo liittyy automaattisesti) saa mielestäni muistuttaa kyllä aika monta vuotta.

Tai sitten minäkin olen "kerran ollut opettaja" vaikka parikymmentä vuotta on hommaa tullut tehtyäkin.
Niihin valitettavasti ajaudutaan ja oot tuossa mitä kirjoitit ihan oikeessa
 
Niihin valitettavasti ajaudutaan ja oot tuossa mitä kirjoitit ihan oikeessa
Jotkut ajautuu ja jotkut ei. Tajuan mitä tarkoitat, enkä syyllistä sinänsä ketään tätä lukevaa. On mullakin tuttavia, jotka vaan on saaneet niin paskat kortit käteen jo syntymässä, että ehkä 1% ihmisistä olisi niistä lähtökohdista selvinnyt kuivin jaloin, Ja näen työpäivittäin oppilaita, jotka ovat valitettavasti samassa tilanteessa. Lisäksi tiedän, että kun joutuu tiettyyn ympäristöön, se vetää aina vaan syvemmälle siihen paskaan, eikä siitä pysty räpistelemään irti.

Silti tunnen myös ihmisiä, jotka ovat tehneet itse valintansa. Taustat ja pää kunnossa, mutta silti on tietoisesti lähdetty perseilemään. Itse tein saman valinnan, mutta totesin, että haluan lapsia ja niille normaalin perhe-elämän sekä halusin pystyä katsomaan itseäni selkä suorana silmiin peilistä ja valitsin siistin, pikkuporvarillisen elämän.

Which was nice.
 
Käytiin eilen tuttun satamaravintola yrittäjän luona, tilasin tiskillä "Nato "oluen..., tuttu siihen että mitä, onko sellaistakin? Sanoin että kuukleta.
Harmiksemme totesin että se on S-ryhmän tuote joten hän ei voikkaan sitä hommata myyntiin, kun on K-ryhmän asiakas.
Toivottavasti K-ryhmä kunnostautuu pikaisesti ja hoitaa markkinoille jotain vastaavaa tuotetta jotta voimme nauttia Natoon kuulumisesta huurteinen tölkki kerrallaan, kun tekee mieli olutta esim. satamassa käydessä.

 
Käytiin eilen tuttun satamaravintola yrittäjän luona, tilasin tiskillä "Nato "oluen..., tuttu siihen että mitä, onko sellaistakin? Sanoin että kuukleta.
Harmiksemme totesin että se on S-ryhmän tuote joten hän ei voikkaan sitä hommata myyntiin, kun on K-ryhmän asiakas.
Toivottavasti K-ryhmä kunnostautuu pikaisesti ja hoitaa markkinoille jotain vastaavaa tuotetta jotta voimme nauttia Natoon kuulumisesta huurteinen tölkki kerrallaan, kun tekee mieli olutta esim. satamassa käydessä.

Ainaskin K-Marketeissa on OTANeita kaupan. Eiköhän sinne ravinteliinkin jostain löydy.
 
Back
Top