Siviilivaatetuksen kanssa käytettävät varustekotelot

YJT

Eversti
Tässä voi keskustella erilaisista siviilivaatteiden kanssa käytettäviksi sopivista varustekoteloista. Voi keskustella sekä joistakin yksittäisistä varusteista/koteloista, tai aiheesta yleisemmin.

A-Bravo

Korpraali
Tulkitsen, että tämäkin sopii otsikon alle:

https://hillpeoplegear.com/Products/CategoryID/1/ProductID/5

Hill People Gearin Kit Bagin olen havainnut hyödylliseksi varusteeksi esim. vaeltaessa, pyöräillessä, meloessa yms. Ei tämä nyt mikään EDC-varuste ole, mutta menee tuon kaltaisessa asiayhteydessä ihan siviilivarusteena. Sillä saa näppärästi kannettua mobiililaitteet, vara-akut, kartat, pikkupurtavat, energiajuomat yms. härpäkkeet kehon etupuolella käsien ulottuvilla. Näppärää on, että painon saa myös ripustettua repun viilekkeiden varaan, mikä tasapainottaa kuormaa. Amerikkalaisittain siinä on tietysti ajateltu myös käsiaseen kantoa, mutta ko. tasku on ihan yleiskäyttöinen. Aika kallis varuste Euroopasta hankittuna, mutta muuten toimiva.

YJT

Eversti
Tässä on hyvä vinkki koskien asekoteloita; jos housun sisäpuolella kannettava IWB-asekotelo hiertää, geelipohjallinen auttaa.

YJT

Eversti
Joo, tuo vinkki on toki tarkoitettu lähinnä AIWB-koteloille. Mulla on hankinnassa Alien Gearin Core set, missä tulee yksi koteloa neljällä erilaisella kantotavalla. Olen tässä metsästänyt hyvää diiliä. Myös tuo Cloak tuck on kiinnostava, mutta tuskin tulee hankittua erillistä strong side IWB koteloa ainakaan heti, koska lähinnä AIWB tuntuu meikäläisen jutulta.

YJT

Eversti
Crossbreed Freedom carry asekotelo:

YJT

Eversti
Piilokotelo lippaiden, OC-sumuttimien ym kantamiseen: