Siviilivaatetuksen kanssa käytettävät varustekotelot

YJT

Respected Leader
Tässä voi keskustella erilaisista siviilivaatteiden kanssa käytettäviksi sopivista varustekoteloista. Voi keskustella sekä joistakin yksittäisistä varusteista/koteloista, tai aiheesta yleisemmin.
 
Tulkitsen, että tämäkin sopii otsikon alle:

https://hillpeoplegear.com/Products/CategoryID/1/ProductID/5

Hill People Gearin Kit Bagin olen havainnut hyödylliseksi varusteeksi esim. vaeltaessa, pyöräillessä, meloessa yms. Ei tämä nyt mikään EDC-varuste ole, mutta menee tuon kaltaisessa asiayhteydessä ihan siviilivarusteena. Sillä saa näppärästi kannettua mobiililaitteet, vara-akut, kartat, pikkupurtavat, energiajuomat yms. härpäkkeet kehon etupuolella käsien ulottuvilla. Näppärää on, että painon saa myös ripustettua repun viilekkeiden varaan, mikä tasapainottaa kuormaa. Amerikkalaisittain siinä on tietysti ajateltu myös käsiaseen kantoa, mutta ko. tasku on ihan yleiskäyttöinen. Aika kallis varuste Euroopasta hankittuna, mutta muuten toimiva.
 
Tässä on hyvä vinkki koskien asekoteloita; jos housun sisäpuolella kannettava IWB-asekotelo hiertää, geelipohjallinen auttaa.

 
Joo, tuo vinkki on toki tarkoitettu lähinnä AIWB-koteloille. Mulla on hankinnassa Alien Gearin Core set, missä tulee yksi koteloa neljällä erilaisella kantotavalla. Olen tässä metsästänyt hyvää diiliä. Myös tuo Cloak tuck on kiinnostava, mutta tuskin tulee hankittua erillistä strong side IWB koteloa ainakaan heti, koska lähinnä AIWB tuntuu meikäläisen jutulta.
 
Crossbreed Freedom carry asekotelo:
 
Piilokotelo lippaiden, OC-sumuttimien ym kantamiseen:

 
Tässä on hyvä vinkki koskien asekoteloita; jos housun sisäpuolella kannettava IWB-asekotelo hiertää, geelipohjallinen auttaa.

Tuo aikaisemmin linkittämäni on ihan hyvä kikka, mutta geelipohjalliset eivät ole ilmaisia. Paljon halvemmalla pääsee kun käyttää nk pool noodlea, eli sellaista uimalelua joka muistuttaa vaahtomuovista tehtyä kelluvaa puutarhaletkua; en nyt saa päähäni miksi sitä kutsutaan suomeksi. Mutta siis tällaista:
IMG_1136.JPG

Ohessa on preview-linkki josta saa käsityksen hommasta; koko filmi on maksumuurin takana.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top