Spirulina mikrolevä Suomessa: omavaraisuutemme pelastus?

Minun kaalisuosikki on ruskistettu kaali ja ruskistettu jauheliha, sekoitetaan yhteen ja kypsennetään uunissa tai padassa valmiiksi.
Kaalia ja sipulia voi ruskista pannulla ihan kypsäksi.

Tykkän haapankaalista sipulimurskan kanssa päälle rypsiöljyä.

Justin Case:n kirjoituksen innoittamana menin ostamaan Rasilaisen valkosipulihapankaalia, oli pettymys, ylipehmeä ja pelkkä suola, aikasemmin oli herkullinen. En enää ostaa sitä.

Paras hapakaali teki mummo ja äiti, puutynnyrissä, sen jälkeen kerran näin hyvä en saanut kun kerran, Moskovassa kauppahallissa, Suomessa vain Ruohojuuressa myydään hyvä hapankaalia. Aikaisemmin Itiksessa oli yksi vastaava kauppa, niin ne myi hapatettuja vihanneksia kaalin lisäksi, ne oli huippua. Sitten lopettivat.
Mutta tuo Rasilainen yllätti :mad: Ihan parodia hapankaalista.

Kaali on parasta raakana, muuten se on aiwan karmeeta kuraa.... Oksennusta meinaa vieläkin pukata suuhun kouluruokailujen kaalisopan hajun takia.
Paista pannulla sipulin kanssa, tulet yllättymään, sopii hyvin possun kassler pihvin kanssa, ja keitettyn perunan. Possun sijasta voi olla kana. Mutta possu on parempi yhdistelma.
 
Hapankaalissa on paljon huipputervellisia probiotteja, kuten kaikissa hapatetuissa tuotteissa. Varmaan spirulinaakin tervellinen. Spirulinan kanssa pitää olla tarkka koska siinä on syaniidia, ja se on ehdottomasti pitää olla oikein valmistettu.
Minusta hapakaalin ja hapatettujen vihannesten tuotanto Suomessa saisi olla monipulisempi ja laadultaan parempi.
 
Minusta hapakaalin ja hapatettujen vihannesten tuotanto Suomessa saisi olla monipulisempi ja laadultaan parempi.

Eihän tuo toisaalta ole kovin kummoinen operaatio tehdä itse: kaali pieneksi silpuksi purkkiin, jossa jokin laimennettu omenaviinietikkaliuos. Pari viikkoa +4 asteessa varmaan tekee tehtävänsä.

E: spirulinan ja chlorellan suurin myyntivaltti on sen sijainti ruokaketjussa eli puhtaus. Jos kalat, etenkin viljellyt kalat eivät olisi niin myrkyllisiä niin muutoin koko läväpisnes ei ottaisi tuulta allensa.
 
Maidan mitä mieltä olet Rasilaisen suolakurkuista? Ostin Tokmannilta lasipurkissa olevia suolakurkkuja, miedompi suola, olivat parempia mielestäni.Hapankaalia olen syönyt vain Rasilaisen tekemää, pitää ostaa tuota Ruohonjuuren tuotetta.
 
Back
Top