Mietin tänään sellaista, että keitä etunenässä evakuoitiin motista pois viimeisillä lennoilla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pääsääntöisesti haavoittuneita, sekä sitten joitakin erikseen valittuja yksittäisiä henkilöitä, muistan jostain lukeneeni.Mietin tänään sellaista, että keitä etunenässä evakuoitiin motista pois viimeisillä lennoilla?
Asevoimien -spesialistit-, erikoisalojen kouluttajat, haavoittuneet, sairaat, ruskeapukuisia, kirkonmiehiä, oliko muutama esikunta en muista.....
Saksalainen upseerikunnia merkkasi kuitenkin paljon. Populaarikulttuurissa on haluttu nähdä asia välillä siten, että upseerit lähtivät ensimmäisinä, noin karkeasti, mutta se ei pidä kyllä paikkaansa.
Mitä minä olen asiaan tutustunut, niin tuossa sekasorrossakin saksalainen sotakone mm. evakuoinneissa toimi paremmin kuin voisi luulla.
Mielenkiintoinen.Asiaa siitä olisiko 6. armeija kyennyt murtautumaan ulos motista.
Mielenkiintoinen.
Voitko laittaa pääkohdat videosta? Uusia teorioita? Katson kun kerkiän.
Mielestäni paras Stalingrad dokkari on extrana kyseisen elokuvan DVD versiossa. Siinä motista viimeisillä lentokoneilla evakuoidut veteraanit muistelevat tapahtumia.
”Koneen noustessa pilvien ylle ja auringon näkeminen kuukausien jälkeen oli unohtumaton kokemus”
Tästäkin käy hyvin selville se, että muistelmateoksissa on vain yksi sankari, kirjoittaja itse.