jormas2000
Kersantti
Typos... tai en siis osannut poistaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lukekaapa tuosta millä keinoin yhtenäisyyttä on ennen varjeltu. Hesarissa on ollut melkoista peittelyä ja poliittisia paineita.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/harri nykanen likainen-42452
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/pajula mattila nykanen-42453
Aiheina esim. Koiviston myllykirje, Olavi J. Mattilan vaimollekin maksetut päivärahat ja luottokortti, sekä varsinainen kupru jossa Kelan pääjohtajan irtosuhde peiteltiin ostamalla akka ja tämän puukolla pääjohtajaa lyönyt aviomies hiljaiseksi työpaikoilla ulkoministeriössä.
Itse olen ylpeästi sivistyneistöön kuuluva luonnonsuojelua arvostava ja monikulttuurisuutta puolustava upseeri, joka uskoo antamiinsa valoihin joita myös aikoo noudattaa (joita on muuten tullut vannottua enemmän kun vain se sotilasvala). Itse vierastan äärikristittyjä äärioikeistolaisia korvissa asustavia rasisteja jotka väittävät olevansa isänmaan asialla.
Edit: Niin näiden lisäksi olen vahvan EU:n ml. euron ja Suomen NATO-jäsenyyden kannattaja.
^^ Mielestäni tuo "korvessa asuminen" kuvaa erinomaisesti tiettyjen tyyppien henkistä tilaa eikä niinkään asuinpaikan maantiedettä.
Usein tulee mietittyä miten asiat olisivat menneet jos Suomi olisi heti vuodesta 1945 lähtien ryhtynyt suuntautumaan aktiivisesti länteen.
Juu, ja vastaavasti "Stadissa asuminen" kuvaa erinomaisesti tiettyjen tyyppien henkistä tilaa. Onko korvessa, eli omassa rauhassa, asuminen jotenkin enemmän väärin?
Ovatko korvessa asuvat suomalaiset mielestäsi äärikristillisiä, äärioikeistolaisia ja rasisteja? Itse vierastan tuollaista ajattelutapaa ja erityisen huolissani olen siitä, jos Puolustusvoimien upseerilla(!) on tuollainen näkemys asutuskeskusten ulkopuolella asuvista maanmiehistään. Kerrothan vielä, että mitä upseeri tekisi korvessa asuville, jos itse saisi päättää?
"Itse vierastan äärikristittyjä äärioikeistolaisia korvissa asustavia rasisteja". Tuo ei nähdäkseni ole listaus eri "ominaisuuksista", joita kaikkia hän vierastaa vaan ne pitää osua yhteen ihmiseen.
Eli äärikristitty äärioikeistolainen rasisti on OK, kunhan asuu vaikkapa Tikkurilassa
Kyllä tuo "korvessa asuminen" oli selvästi rinnastettu joukkoon erittäin negatiivisiä ääriasioita.
Jos sivistyneistöön kuulumiseen riittää se, että on korkeasti koulutettu, niin tulisiko siinä huomioida kansan yleinen koulutustaso? Nykyään kansan koulutustaso on korkeampi kuin esimerkiksi 100 vuotta sitten. Nykyään suuri osa kansasta on vähintään alemman korkeakoulututkinnon saavuttaneita. Sinänsä toki minulle on ihan sama kuka pitää itseään sivistyneistöön kuuluvana ja kuka ei.
Jos sivistyneistöön kuulumiseen riittää se, että on korkeasti koulutettu, niin tulisiko siinä huomioida kansan yleinen koulutustaso? Nykyään kansan koulutustaso on korkeampi kuin esimerkiksi 100 vuotta sitten. Nykyään suuri osa kansasta on vähintään alemman korkeakoulututkinnon saavuttaneita. Sinänsä toki minulle on ihan sama kuka pitää itseään sivistyneistöön kuuluvana ja kuka ei.
Ensinnäkin hän ei mielestäni itsetarkoituksellisesti tai itseään korostaen pitänyt itseään osana sivistyneistöä. Se oli suora tartunta alkuperäiseen viestiin ja hänellähän oli siihen oikeutettu syy: Upseeri on korkeakoulutettu (niinkauan kuin PVKK on korkeakoulu riippumatta siitä mitä palstalaiset miettii) ja joku osoittikin tämän riittävän sivistyneistön määrityksen täyttymiseen.
Kuulostaa jonkinlaiselta upseerikunnan Jari Tervolta.Ovatko korvessa asuvat suomalaiset mielestäsi äärikristillisiä, äärioikeistolaisia ja rasisteja? Itse vierastan tuollaista ajattelutapaa ja erityisen huolissani olen siitä, jos Puolustusvoimien upseerilla(!) on tuollainen näkemys asutuskeskusten ulkopuolella asuvista maanmiehistään. Kerrothan vielä, että mitä upseeri tekisi korvessa asuville, jos itse saisi päättää?