Suomen sisäinen turvallisuus

Yllättäen autokoululiiton mielestä koulutunteja pitäisi olla enemmän..

Kuitenkin inssiajon vaatimustasoa nostettiin ja hylsyjä tulee entistä enemmän.

Sinustako pitäisi vaatimustasoa alentaa entiselleen? Ootko varma, että parantaa liikenneturvallisuutta?
Tuo 17 v kortti tuntuu huonolta idealta. Aika paljon lehdissä on onnettomuuksista ihan kuolonkolareihin asti näiltä 17v.

Itsekin kuullut näistä korttinsa kaahanneista 17vuotiasta. Jotenkin tuntuu että se yksi vuosi tekee ihmeitä. Murrosikä menee kunnolla ohi.
 
Siksi treenejä onkin yhdistelty viimeaikoina, kuten aloittaja kertoi. Molemmilta löytyy vahvaa pohjaosaamista taktiikan ja tekniikan suhteen.
Juu, mutta sanottakoon vielä, että Karhun ei ole järkevää käyttää resursseja ja aikaa tutkiakseen "toisen valtion" joukkojen kokoonpanoa, taktiikoita, suoritettuja operaatioita, liitettyjä yksiköitä, yksikkötunnuksia ym. ja sitten kehittää taktiikoita niitä vastaan. Tai esim. miltä BMP-3 näyttää pressulla peitettynä ja miten siihen kannattaa vaikuttaa, mikä on SLOT-poiju jne.
 
Juu, mutta sanottakoon vielä, että Karhun ei ole järkevää käyttää resursseja ja aikaa tutkiakseen "toisen valtion" joukkojen kokoonpanoa, taktiikoita, suoritettuja operaatioita, liitettyjä yksiköitä, yksikkötunnuksia ym. ja sitten kehittää taktiikoita niitä vastaan. Tai esim. miltä BMP-3 näyttää pressulla peitettynä ja miten siihen kannattaa vaikuttaa, mikä on SLOT-poiju jne.
Ei toki, mutta heidän ammattitaitoaan ei kannata harmaan vaiheen aikana sivuuttaa Helsingissä tapahtuvien huoneistojen tyhjentämisten tai kiinniottojen suhteen. Recon-tehtävät jääköön niille, joilla sitä on rauhanaikana aikaa harjoitella.
 
Yllättäen autokoululiiton mielestä koulutunteja pitäisi olla enemmän..

Kuitenkin inssiajon vaatimustasoa nostettiin ja hylsyjä tulee entistä enemmän.

Sinustako pitäisi vaatimustasoa alentaa entiselleen? Ootko varma, että parantaa liikenneturvallisuutta?
Mielestäni tämä ajokortti asia on isossa kuvassa hyvä muutos.

Its aion hyödyntää uutta lakia ja opettaa omat lapset itse. Ei tarvitse välittää ajotunnin hinnasta ja saa itse päättää määrän. Tulee olemaan iso.
Uskon toiston voimaan. Joten inssiajosta tuskin tulee olemaan ongelma.
 
Mullakin on poliittinen kartta muuttunut keskusta- konservatismista vasemmistoänkyrän suuntaan. Kiitos hienojen yksityistämishankkeiden ja korpporaatiokommunismin takia. :)
 
Ajelin Turun kehätietä kotiin. Vastaan tuli rajan maija kenties sattumaa mutta 2 poliisimoottoripyörää oli seuraamassa liikennettä pysähdyspaikalla. Kaiken kukkuraksi Super Puma leijuu tuossa yläpuolella. Kenties sattumaa kaikki vaan.
 
Mielestäni tämä ajokortti asia on isossa kuvassa hyvä muutos.

Its aion hyödyntää uutta lakia ja opettaa omat lapset itse. Ei tarvitse välittää ajotunnin hinnasta ja saa itse päättää määrän. Tulee olemaan iso.
Uskon toiston voimaan. Joten inssiajosta tuskin tulee olemaan ongelma.

Älä helvetissä!!!

Taisin nähdä sinut liikenteessä pari päivää sitten. Sattui kamerakin mukaan. Hyvä kesärusketus kyllä....

 
Ei ole Suomessakaan mitenkään harvinaista että asiaan varaudutaan.
 
Ne kerrat kun Helsingissä olen en tunne pelkoa. En tosin kyllä iltaisin liiku vaan keskellä päivää/iltapäivällä.

Olen asunut Helsingissä 35 vuotta ja Espoossa kaksi vuotta. Viimeisin vaaratilanne elämässäni oli Iitissä (130 km Helsingistä), kun mummo ajoi liikenneympyrään (erkanemiskaista 1.) ollessani jo voiton puolella ympyrää ja poistumassa 2. liittymästä. Sitä edellinen vaaratilanne tapahtui Takamaalla (n. 200 km Helsingistä) tiellä 65, kun vastaantuleva rattijuoppo porhalsi kaistalleni.

Tässä on kuukauden saldo.

Helsingissä kohdallani edellinen vaaratilanne oli jo joitakin vuosia sitten, ja sen aiheuttaja olin minä.

Kummasti raittius vähentää riskejä ja parantaa harkintakykyä. Liikenne valitettavasti on, näin motoristin näkökulmasta, aina yhtä haastavaa... kaikkialla.
 
Ei toki, mutta heidän ammattitaitoaan ei kannata harmaan vaiheen aikana sivuuttaa Helsingissä tapahtuvien huoneistojen tyhjentämisten tai kiinniottojen suhteen. Recon-tehtävät jääköön niille, joilla sitä on rauhanaikana aikaa harjoitella.
Ihan sitä en tarkoittanut, mutta jos harmaa vaihe saadaan, niin kaikille varmasti riittää tarpeeksi hommia. Lähtökohtana kuitenkin, että sotilaalliseen uhkaan vastataan sotilaallisella voimalla.
 
Back
Top