Suomen sisäinen turvallisuus

Netin hämärillä sivuilla pyörii Turussa surmatun pariskunnan nimet ja fb-profiilit. Ihan perus suomalaisia ovat nimiensä mukaan. Eiköhän siellä ole velkoja makseltu ja viimeinen maksuerä lankesi viime yönä maksuun.
Saman huomasin mutta kun en ole facessa, niin profiilit jäi katsomatta.
 
Tällainen tapaus tällä kertaa. Ei tunnu oikein nuo tuomiot vaikuttavan. Sanotaanko näin , että jos tämän henkilön pidätyksen joskus suorittaisi ne "likaiset poliisit" menetelmineen joista oli Poliistoiminta-ketjussa keskustelua niin en ainakaan minä olisi siitä pahoillani. Toteutuisi edes jonkunlainen oikeus tapahtumissa..
 
Tällainen tapaus tällä kertaa. Ei tunnu oikein nuo tuomiot vaikuttavan. Sanotaanko näin , että jos tämän henkilön pidätyksen joskus suorittaisi ne "likaiset poliisit" menetelmineen joista oli Poliistoiminta-ketjussa keskustelua niin en ainakaan minä olisi siitä pahoillani. Toteutuisi edes jonkunlainen oikeus tapahtumissa..
Juuri näin ja täysin samaa mieltä.
 
Juu ei, nollatoleranssi kostamiselle...
Eli slobo omaisuusrikosten spesialistit vaan täysihoitoon Suomen vankiloihin. Legot kuntoon ja hepatiitit hallintaan. Parin vuoden päästä taas uudelle mökkireissulle Suomeen. Ei kiitos
Edit: kerralla kunnolla turpaan ja seuraavalla kerralla se valkoinen paku saattaa suunnata muualle kuin Suomeen.
 
Netin hämärillä sivuilla pyörii Turussa surmatun pariskunnan nimet ja fb-profiilit. Ihan perus suomalaisia ovat nimiensä mukaan. Eiköhän siellä ole velkoja makseltu ja viimeinen maksuerä lankesi viime yönä maksuun.
Plarasin harhainfon ketjua aiheesta (täynnä arvuuttelua tekijän nimestä, kaikki oli vääriä...). Tekijällä ei ole aiempaa rikostaustaa. Uusimman 'varman tiedon' mukaan kyseessä on joku tietokonepeleihin liittyvä kosto. Mahdollisesti sivulliset joutuivat uhriksi siksi kun oven nimessä oli sama nimi kuin aiotulla uhrilla.
 
Plarasin harhainfon ketjua aiheesta (täynnä arvuuttelua tekijän nimestä, kaikki oli vääriä...). Tekijällä ei ole aiempaa rikostaustaa. Uusimman 'varman tiedon' mukaan kyseessä on joku tietokonepeleihin liittyvä kosto. Mahdollisesti sivulliset joutuivat uhriksi siksi kun oven nimessä oli sama nimi kuin aiotulla uhrilla.
Jos oikein plarasin samaa tajunnanvirtaa niin siellä oli jotain cosplay (ilmeisesti nukeksi pukeutumista) juttuja homoseksuaalein virittein. Itse kun olen pienestä kaupungista kotoisin en moisesta ymmärtänyt kun siellä ei ollut homoja eikä kukaan olisi kävellyt pehmoeläimeksi pukeutuneena metriäkään. :D

Vakavissaan niin jotain huimausaineita, marginaalijuttuja tms ilmeisesti taustalla mutta selvinnee sitten raastuvassa aikanaan mikä homman pointti tai pointittomuus. Ilmeisen poikkeukselllisen raju teko luetun perusteella ja varsinkin tuo aikaisemman rikostaustan puute viittaisi mielenterveys touhuihin.
 
Jos oikein plarasin samaa tajunnanvirtaa niin siellä oli jotain cosplay (ilmeisesti nukeksi pukeutumista) juttuja homoseksuaalein virittein. Itse kun olen pienestä kaupungista kotoisin en moisesta ymmärtänyt kun siellä ei ollut homoja eikä kukaan olisi kävellyt pehmoeläimeksi pukeutuneena metriäkään. :D

Vakavissaan niin jotain huimausaineita, marginaalijuttuja tms ilmeisesti taustalla mutta selvinnee sitten raastuvassa aikanaan mikä homman pointti tai pointittomuus. Ilmeisen poikkeukselllisen raju teko luetun perusteella ja varsinkin tuo aikaisemman rikostaustan puute viittaisi mielenterveys touhuihin.
Kyllä on friikit piirit kertakaikkiaan. Eiköhän tuosta mennä vankilan sijasta vankimielisairaalaan. Ei taida muuten Turun poliisin paukut riittää tuohon tutkintaan jos kaikki detaljit pitävät kutinsa.
 
Jos oikein plarasin samaa tajunnanvirtaa niin siellä oli jotain cosplay (ilmeisesti nukeksi pukeutumista) juttuja homoseksuaalein virittein. Itse kun olen pienestä kaupungista kotoisin en moisesta ymmärtänyt kun siellä ei ollut homoja eikä kukaan olisi kävellyt pehmoeläimeksi pukeutuneena metriäkään. :D

Vakavissaan niin jotain huimausaineita, marginaalijuttuja tms ilmeisesti taustalla mutta selvinnee sitten raastuvassa aikanaan mikä homman pointti tai pointittomuus. Ilmeisen poikkeukselllisen raju teko luetun perusteella ja varsinkin tuo aikaisemman rikostaustan puute viittaisi mielenterveys touhuihin.
Oletan nyt että noi cos-play -jutut ovat jotain jatkoa larppaajille, joita alkoi ysärin loppupuolella pyöriä ainakin Suomenlinnan Kustaanmiekan saaren etelärannoilla (Kustaanmiekan salmi saapi siitä nimensä, menee Kustaanmiekan ja Vallisaaren välistä lännestä itään katottuna), sieltä alkoi löytyä erilaisia Mielikin- ja saatananpalvonta häkkyröitä ja muuta... ne huiteli toisiaan sellaisilla pehmustetuilla kahden käden taistelumiekoilla, eikä se nyt ketään haitannut.
Sitten pari paloittelumurhaa myöhemmin kävi ilmi että osalla harrastajista on selkeästi vaikeuksia erottaa todellisuus fiktiosta.

Yllättävä tieto kuitenkin, itse epäilin jofa-poskien jäsentenväliseksi, paitsi ei rikosrekisteriä, ja sivulliset pudotettu välittömästi.
Ei oikein perinteistä kulmahousu-settiä...

Kuunteluasema Oslo kuitenkin seuraa tilanteen kehittymistä, täällä ei ole mustalaisia, eikä yllättävästi myöskään larppaajia, ensimmäisestä kiitos Ruotsin kuningas Karl Heinz Dieter homonaamalle, joka dumppasi ne kaikki Härmään, ja toisesta en ole varma...
tää on aika konformistinen ja insulaarinen mesta loppujen lopuksi, jopa "vapaamielinen" Oslon seutu on aika ruoduittain järjesty! siis valkoihoisille norjalaisnuorille, mutta tosiaan mitään larp-meininkiä tai sen jälkiä en ole nähnyt tuolla metsissä tai kallioilla, siellä suoraan sanottuna paljon ja laajalti liikkuneena.

Ehkä täällä on urheilu kuitenkin tärkeämpää, etäisyydet harrastuksiin ovat selkeästi lyhyempiä kuin esim. stadissa, johtuen kaupungin tiiviydestä, ja keskustatunnelien johdosta matka jopa sujuu aika joutuisasti.
Pääset 25 mintsan ajomatkalla keskustasta suurpuikkari-harjoituksiin Holmenkollenin koillisrinteille, tai metrolla tarpeeksi lähelle lounaishiuppua, että voit hölkätä sinne jos kamat on jo valmiiksi mestoilla.
Norjalais-geologian myötä myös Holmenkollen on muuten yllättävän tasainen päältä, siellä voi mennä 300-400m metsässä ilman että edes tietää olevansa 507m meren pinnan yläpuolella, 11km vuonon rannasta, mistä juuri metrolla sinne tupsahti.
Jäin sinne kerran vähän pyörimään kun suuntavaisto päätti pitää tauon paikalla, ja minä en kuunnellut :)
 
@Fremen Ainoa mitä ymmärrän noista larppauksista sun muista roolipeleistä on että ne muuttuu mielenkiintoisiksi seurata vasta kun kuuluu "..ttu jätkä löi oikeesti!". Oli kyllä sen verran alakulttuuri viittauksia tuossa toisen foorumin keskustelussa että keski-ikäinen setämies jonka tunnekirjo on kolmiossa nälkä-kylmä-rekyyli oli pihalla kuin lumiukko. :D
 
Back
Top