Suomen sisäinen turvallisuus

Nyt eivät pysty syyttämään suomalaista heteromiestä. Mutta otsikot eivät taida huutaa että homoseksualistit hyväksikäyttävät sotaa pakenevia partalapsia.

Pyydän syvästi anteeksi, jos seuraava tekstilainaus loukkaa jotakuta. Teksti ei missään tapauksessa ole poliittisesti korrekti, eikä liioin ole omaa hengentuotettani. Samoin pahoittelen jos tässä kolkutellaan foorumin sääntöjen rajoja. Mutta tavallaan liittyy aiheeseen. Nimittäin tässäpä tekstilainaus eräältä suomalaiselta "alan foorumilta."


Varmaankin sitten puhtaasti hinttareiden luola, niinkuin aina tuollaiset ilmaiseen seksiin liittyvät kuviot on. Muutenhan tuolla olisi jono jo Rovaniemelle asti, jos sieltä ilmaista pimppaa heteromiehelle olisi tarjolla.


Tässä taas yksi syy, miksi suvakit, feministit ja homot niin raivoisasti kannattavat maailmaa ilman rajoja ja täysin kontrolloimatonta maahantunkeutumista.

Mutta annas olla, jos tilanne olisi niin päin että maahamme vyöryisi kymmeniä tuhansia hyvännäköisiä nuoria lähi-itäläisiä tai afrikkalaisia naisia, jotka olisivat alati valmiina seksiin suomalaisten miesten kanssa, joko ilmaiseksi tai muodollista muutaman kympin korvausta vastaan. Kyllä silloin oltaisiin vaatimassa rajoja kiinni välittömästi ja ultratehokkaita pakkopalautuksia ihan heti tänään jo täytäntöön.
 
En tunne yksityiskohtia lainkaan, nappasin tämän "tiedon" keskustelusta sellaisen ihmisen kanssa, joka on tehnyt työtä yhdessä vankimielisairaalassa vai sanotaanko niitä valtionsairaaloiksi?

Valtion mielisairaaloissa suoritetaan mielentilatutkimuksia, hoidetaan mielentilan vuoksi rangaistukseen tuomitsematta jätettyjä henkilöitä ja muita mielenterveyden häiriöitä potevia, joiden hoitaminen on erityisen vaarallista tai vaikeaa. Laitokset Niuvanniemen sairaala ja Vanhan Vaasan sairaala.

Vankimielisairaalat (nyk. psykiatrinen vankisairaala) taas ovat vankeinhoidon (vai mikä rikosseuraamusvirasto se nykyään onkaan) laitoksia joissa hoidetaan mielenterveysongelmista kärsiviä vankeja. Yksiköt Turussa ja Vantaalla. Toimintaa myös Vankisairaalassa Hämeenlinnassa.
 
Valtion mielisairaaloissa suoritetaan mielentilatutkimuksia, hoidetaan mielentilan vuoksi rangaistukseen tuomitsematta jätettyjä henkilöitä ja muita mielenterveyden häiriöitä potevia, joiden hoitaminen on erityisen vaarallista tai vaikeaa. Laitokset Niuvanniemen sairaala ja Vanhan Vaasan sairaala.

Vankimielisairaalat (nyk. psykiatrinen vankisairaala) taas ovat vankeinhoidon (vai mikä rikosseuraamusvirasto se nykyään onkaan) laitoksia joissa hoidetaan mielenterveysongelmista kärsiviä vankeja. Yksiköt Turussa ja Vantaalla. Toimintaa myös Vankisairaalassa Hämeenlinnassa.

Olen työni vuoksi vieraillut molemmissa laitoksissa ja molemmissa kokenut uhkaavimmat hetket työssäni.

Mitään oikeasti uhkaavaa ei tapahtunut, kokemukseksi riitti jäämiset hetkeksi potilaiden kanssa samaan tilaan.

Hyvin vahvana on usko lääkityksen voimaan ja täysin ulkopuolisena sitä luottoa ei ehtinyt syntymään..

Leppoisia veijareita paikallisen mukaan..
 
Olen työni vuoksi vieraillut molemmissa laitoksissa ja molemmissa kokenut uhkaavimmat hetket työssäni.

Mitään oikeasti uhkaavaa ei tapahtunut, kokemukseksi riitti jäämiset hetkeksi potilaiden kanssa samaan tilaan.

Hyvin vahvana on usko lääkityksen voimaan ja täysin ulkopuolisena sitä luottoa ei ehtinyt syntymään..

Leppoisia veijareita paikallisen mukaan..

Eräs tuttavani oli ollut harjoittelussa mielisairaalassa (en mainitse missä niistä) ja sanoi, että nämä olisivat hyvin rauhallisia paikkoja ja tarkoitus olisi pitääkin ne sellaisina.
 
En tunne yksityiskohtia lainkaan, nappasin tämän "tiedon" keskustelusta sellaisen ihmisen kanssa, joka on tehnyt työtä yhdessä vankimielisairaalassa vai sanotaanko niitä valtionsairaaloiksi?

Sitä en tajua kuinka jotkut jaksavat olla töissä tuollaisissa paikoissa?

Vankilamielisairaala on sitten ihan toinen juttu. Ja voin sanoa melkoisella varmuudella, että siellä useimmat elleivät kaikki ole huume tai alkoholiongelmaisia, koska ne ovat nimenomaan vankeja.
 
Toivottavasti on teidän mielestänne asiallinen kirjoitus. Lähdin miettimään Suomen sisäistä turvallisuutta ja mielestäni Suomessa isoimpia riskejä maan sisäiseen turvallisuuteen saadaan tiivistettyä yhteen kovin kuluneeseen yhdyssanaan - vastakkainasettelu. Tämä on alkanut näkymään siinä että kaikki ovat juurtuneet näkemyksissään omiin ajatuspoteroihinsa ja näistä ajatusasemista taistellaan viimeiseen asti ja rakentava keskustelu lähes mistä vaan on alkanut osoittautua lähes mahdottomaksi. Alle olen koostanut muutamia isoja kipupisteitä joista olen myös lähivuosina yrittänyt keskustella eri ja samaa mieltä olevien ihmisten kanssa.

1. Maahanmuutto. Tämä puheenaiheiden kestosuosikki on alkanut siirtymään jo oikeasti huolestuttavaan suuntaan. Enää ei käydä mitään rakentavia keskusteluita vaan enää tuota keskustelua käyvät ne äännekkäimmät ihmiset molemmista ääripäistä. Olet joko suvakki tai rajakki ja tässä ei ole enää selkeää välimaastoa. Molemmat näistä ryhmistä vihaavat toisiaan sitä yhtään peittelemättä ja se myös näkyy..

2. Politiikka. Politiikasta keskustelu on alkanut yleistymään myös sellaisten ihmisten taholla jotka eivät ole aikaisemmin seuranneet politiikkaa. Osittain persujen menestyksen ja romahduksen myötä. Jytkyn ja hallitukseen menemisen jälkeen ps-äänestäjät odottivat ihmeitä tapahtuvan ja pitkälti sen vuoksi että eivät joko ole aikaisemmin seuranneet poliittista päätöksentekoa tai eivät ymmärrä miten ne asiat menevät. Politiikka on pitkälti kuitenkin kompromissien tekemistä tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan. Myös hallituksen tekemät leikkaukset ovat saaneet myös tuon vasemmistorintaman röyhistelemään rintaansa aika pitkälti perinteisellä kommunistisella "me ei oltaisi leikattu mistään, vaan kaikki olisi saanut kaikkea!"- asenteella - paitsi että oltaisiin tietty otettu rikkailta ja yrityksiltä. Tuossa ei ihan hirveä guru tarvitse olla kun katsoo veropuusta kuinka pieni osa valtion kokonaistuloista (55,2 miljardia) tulee yhteisö- (3,6 miljardia) ja tuloveroista (8,9 miljardia). Vertailun vuoksi pelkästään arvonlisävero tuottaa valtiolle 17,1 miljardia. Myönnän, olen itse porvarihenkinen..

3. Maahanmuuttopolitiikka. Tämä kohta on tarkoitettu lähinnä alleviivaamaan jo tapahtuneen maahantulon vaikutuksia terrorismin muodossa. Esimerkkinä on mielestäni surullista nähdä raskaita ajoneuvoja sulkemassa katuja juhlijoiden turvallisuuden takaamiseksi. Mitä voisikaan joukko kilipäitä saada aikaan ruotsin ristelijällä jossa apu on kaukana ja saapuminen paikan päälle kestää parhaimmassakin tapauksessa liian kauan

4. Venäjä. Tämä jakaa ihmiset vastakkaisille puolille hyvin vahvasti. Olen aika huolissani kuinka paljon suomestakin löytyy Putinin toimien sympatisointia. Mielestäni Putin pelasi itselleen hienosti aikaa ja vankisti asemansa aluksi länteen myötämielisesti suhtautuvana presidenttinä. Sitten kun oli saatu homma stabiilimmaksi niin valtiontalouden kuin oman valtaistuimen suhteen niin alettiin riippumatonta mediaa vainoamaan, homoja demonisoimaan, oppositiota kurmuuttamaan (mitä pahemmin niin sitä parempi - esim happohyökkäys), nostettiin Stalin kansallisankariksi ja tätä listaa voisi jatkaa enemmänkin mutta tuossa nyt ensimmäiset mieleeni tulleet asiat tämän tiimoilta. Tähän liittyy myös tuo voitonpäivän kulkue joka saa varmasti kannatusta myös Putin-sympatisoijilta. Lisääntyykö se tuollaisten tempausten myötä jää nähtäväksi, mutta toivotaan ettei lisäänny.

5. NATO. Mistään ei taida liikkua niin paljoa kansan keskuudessa disinformaatiota kuin NATOsta. Tuota mantraa "meidän varusmiehet viedään lahdattavaksi USAn sotiin" on jo hoettu niin pitkään että siitä on tullut jo 'THE TOTUUS'. Lisäksi NATOa pidetään valloittajana, vaikka kun katsotaan miten Baltian maat ja Puola rukoilevat epätoivoisesti NATOlta vahvistuksia maaperälleen. Olenpa kuullut itseäni tituleerattavan fasistiksi koska olen NATOn kannalla ja tuo ei tullut mitenkään ystävälliseen sävyyn.

6. Talous. Rahattomuus, vähävaraisuus jne aiheuttaa joissain tapauksissa epätoivoisia tekoja - esimerkiksi ryöstöt, varkaudet jne. Heikentynyt talous on saanut myös ihmiset koventamaan näkemyksiään. Vaikka tällä hetkellä toki Suomen talous näyttää lähitulevaisuuden osalta hyvältä, mutta se ei monia tietystikään lämmitä haistella ruuan tuoksua kun on jo kova nälkä. Tästä ikuisesta kiistakapulasta ei tulla ikinä pääsemään eroon. Talouskateus tulee säilymään tällä tolalla aina ja ikuisesti: naapurin Jore saa 100€ enemmän palkkaa kuin minä niin Joren PITÄÄ maksaa 100€ minua enemmän veroja ja mieluummin 101€.

7. Äärioikeisto ja -vasemmisto. Tämä kohta sinänsä sisältyy 1-2-3 kohtiin, mutta koska tässä tapauksessa ajattelin nostaa tämän ihan omaksi kohdakseen koska näiden aktiivisuus on lisääntynyt huomattavasti. Nämä SVL,PVL,Suomen Sisu, Antifa, varisverkosto jne järjestöt keskittyvät vastustamaan toisiaan ja toistensa tapahtumia ja tarpeen vaatiessa myös väkivaltaisesti.

8. Poliisi. Tähän kohtaan sisältyy erittäin paljon turvallisuuden tunteen ylläpitoon. Mitä poliisi saa suhteellisen vähäisillä resursseillaan aikaan. Mielestäni annetut lisämäärärahatkaan eivät vielä anna poliisille tarpeeksi resursseja. Nykyään näyttää olevan trendinä järjestää joukkotapahtumia joita poliisi joutuu turvaamaan huomattavalla läsnäololla joka tietysti syö ja sitoo resursseja paljon. Tästäkin kuitenkin ollaan sitä mieltä että poliisi turvaa vain ja ainoastaan eliittiä ja äärivasurithan käyttävät termiä ohrana, natsisika jne.

9. Puolustusvoimat. Tämänkin hienon laitoksen varaan lasketaan paljon mutta annetaan kovin vähän. Ei aiheuta kylläkään mielipiteellisesti yhtä vahvoja keskusteluita mutta kuuluu ehdottomasti myös erittäin tärkeänä lenkkinä myös sisäiselle turvallisuudelle.

10. EU ja euro. Nämä saa kansan syvissä riveissä hyvin laajalti eriävät mielipiteet. Tässäkin tapauksessa osa on Venäjän ja muiden onnistunutta disinformaatiota. Pienenä mutta hauskana hyvin laajalti EU:n vastustajien käyttämänä esimerkkinä mainittakoot käyräkurkkudirektiivi jota ei ole koskaan ollutkaan ja tuota kautta EU:n päätöksen tekemisestä tehdään lähinnä verrataan sirkuksen tasoiseksi showksi

Loppusanoina sanon että vastakkainasettelun aika ei valitettavasti ole ohitse. Mutta toivottavasti näissäkin asioissa päästäisin kohti parempaa huomista rakentavilla keskusteluilla ja vastapuolenkin mielipiteiden ymmärtämisellä. Itse myönnän etten aina pysty sulattamaan toisen mielipiteitä, mutta ainakin kuuntelen toisenkin sanottavat ja yritän siten saada edes jotain selkoa toisenkin osapuolen näkemyksistä

EDIT: Korjasin heti huomaamani kirjoitusvirheet ja lisäsin 10.-kohdan
 
Viimeksi muokattu:
Oli se. Ainakin jonain asetuksena.

Ach, muistin vaan joskus lukeneeni tästä jostain valheellisia väittämiä korjaavan sivuston jutun. Todennäköisesti siellä oli asia kirjoitettu juurikin noin mutta oma nahkaprosessori on tehnyt tepposet ja oikolukenut tämän siten että ettei kyseistä direktiiviä olisi koskaan ollut. Tarviikin kyllä mielenkiinnosta lukea tuosta asiasta huomenna enemmän, eli mitä tuo direktiivi on tarkoittanut käytännössä ja kauanko se on ollut voimassa.

Edit: Nyt kun luin niin tosiaan ei ollut direktiivinä vaan asetuksena. Juuri kuten Erkki sanoikin

LÄHDE: http://www.eurooppatiedotus.fi/public/default.aspx?contentid=327065&
 
Viimeksi muokattu:
12.04.2017
Poliisi haluaa reservipoliisit käyttöön
Puolustusvoimat
respoliisi.jpeg

Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmaisen mukaan reservipoliisijärjestelmä parantaisi poliisin kykyä vastata aiempaa haastavimpiin uhkakuviin.
Tuomas KaarkoskiHelsinki
Poliisi kaavailee uuden reservipoliisijärjestelmän perustamista, joka korvaisi vanhentuneen täydennyspoliisijärjestelmän. Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmaisen mukaan reservipoliisi koostuisi noin 2 000–3 000 reserviläisestä. Kokonaismäärästä puolestaan noin 500 reserviläistä muodostaisi joukon operatiivisen kärjen, joka harjoittelisi useammin ja olisi tarvittaessa nopeasti poliisin käytettävissä.

– Haluamme muuttaa täydennyspoliisi-nimenkin. Tämä asia on ollut niin pitkään uinuksissa ja haluamme sitäkin kautta uuden alun asialle, Kolehmainen toteaa Reserviläiselle.

Kolehmaisen mukaan perimmäisin tarve reservipoliisijärjestelmälle on poliisin toimintaympäristön ja uhkakuvien muuttuminen aiempaa haastavimmiksi.

– Tämä olisi keino parantaa meidän valmiutta. Poliisin ongelma on se, että meillä ei ole reserviä. Meidän 10 000 ihmistä loppuvat nopeasti, jos mennään oikeisiin kriisiaikoihin tai uhkakuvat konkretisoituvat. Meillä ei ole missään perunakuopassa ylimääräisiä poliiseja, jotka kaivetaan rinkiin mukaan tarpeen vaatiessa. Jo tämän takia reservipoliisijärjestelmä ehdottomasti tarvitaan.

Jos lainsäädäntö saataisiin nopeasti liikkeelle, Kolehmaisen arvion mukaan asia voitaisiin saada käsiteltyä tämän eduskunnan aikana.

– Se tarkoittaisi, että 2019 voisi olla realistista aloittaa toiminta.


Matalampi kynnys käyttää

Nykyinen täydennyspoliisilaki vaatii poikkeustilan, jotta täydennyspoliiseja voidaan ylipäätään käyttää. Kolehmaisen mukaan tämä on hyvin ongelmallista.

– Nykyistä täydennyspoliisijärjestelmää ei voida juurikaan käyttää, koska kynnys sen käyttöön on tehty lainsäädännöllisesti niin korkeaksi. Pitää olla valmius- tai puolustustilalaki voimassa. Reservipoliisin käyttöala olisi saatava nykyistä käytäntöä joustavammaksi ja paljon laajemmaksi, Kolehmainen sanoo.

Kolehmaisen mukaan potentiaalisia reservipoliiseja löytyy Suomesta paljon.

– Puolustusvoimien sodan ajan joukkojen vähentäminen aiheutti sen, että siellä on erittäin osaavia ihmisiä vailla sijoitusta. Puolustusvoimat varaa nuorempia, mutta meidän järjestelmään kelpaisivat yli 35-vuotiaatkin.

Kolehmaisen visiossa järjestelmään rekrytoitaisiin myös muitakin kuin puhtaasti sotilaspoliisikoulutuksen saaneita. Hänen mukaansa poliisi haluaa kaikentaustaisia osaajia, esimerkiksi kyber- ja hybridiuhkiin erikoistuneille olisi Kolehmaisen mukaan käyttöä.

Poliisiylijohtajan mukaan koulutuksellisessa mielessä reservipoliisin käyttöalaa tulisi pohtia ennakkoluulottomasti.

– Mahdollisuudet, joissa reservipoliisia voisi hyödyntää, ovat lähes rajattomat. Tähän kuuluisivat luonnollisesti yhteiskuntaa vaarantavat tilanteet, luonnonkatastrofit, mahdollinen ydinvoimalaonnettomuus tai vaikka suuret yleisötilaisuudet, jossa tarvitaan paljon liikenteenohjaamista, Kolehmainen nostaa esimerkkejä

Kuka mukaan?

Kolehmaisen mukaan on itsestäänselvyys, että reservipoliisiksi pääseminen edellyttää peruskriteereiden täyttymistä.

–Joukon on oltava sataprosenttisesti luotettavaa. Taustaselvitykset kuuluvat asiaan. Muita lähtökohtia ovat lojaliteetti, jämäkkyys, hyvä käytös sekä luonnollisesti sekä fyysisen että psyykkisen puolen tulee olla kunnossa.

Kolehmaisen mukaan järjestelmän väljyys piilisi siinä, että poliisille kelpaisivat myös muut kuin parikymppiset.

– Tämä voisi tuoda mahdollisuuden niille, joilla ei ole sodanajan tehtävää. Reserviläiskirjeen ilmestymisen aikoihin kävin monta keskustelua, jossa minulle valiteltiin sijoituksen häviämisen myötä sotilasuran päättymistä, vaikka haluja jatkaa ja kehittyä olisi ollut.

Kolehmaisen mielestä reservipoliisitoimintaan osallistuville voitaisiin myöntää myös kertausharjoitusvuorokausia Puolustusvoimien harkinnan mukaan. Hän sanoo käyneensä koko hankkeesta keskusteluja myös Puolustusvoimien komentajan Jarmo Lindbergin kanssa.

– Näen Puolustusvoimien kanssa paljon synergiamahdollisuuksia vaikka kaluston ja varusteiden muodossa. Koulutuksellisesti taas yhteistyötä voitaisiin tehdä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kanssa. MPK voisi yhdessä Poliisiammattikorkeakoulun kanssa laatia koulutusohjelman reservipoliiseille. MPK:lla on kuitenkin paljon osaamista ja ihmisiä, tämä voisi olla win-win-tilanne molemmille osapuolille.

http://www.reservilainen.fi/uutiset/poliisi_haluaa_reservipoliisit_kayttoon
 
Poliisikin rupeaa jo varautumaan vuoden 1917 toisintoon. Sitähän se vihapuheenkin kriminalisointi taitaa olla. Aasin silta mielipiteiden muokkaukselle. Ensin vihapuhe ja sitten väärät poliittiset mielipiteet. Saadaan varmistettua vallan jatkuminen.
 
Ach, muistin vaan joskus lukeneeni tästä jostain valheellisia väittämiä korjaavan sivuston jutun. Todennäköisesti siellä oli asia kirjoitettu juurikin noin mutta oma nahkaprosessori on tehnyt tepposet ja oikolukenut tämän siten että ettei kyseistä direktiiviä olisi koskaan ollut. Tarviikin kyllä mielenkiinnosta lukea tuosta asiasta huomenna enemmän, eli mitä tuo direktiivi on tarkoittanut käytännössä ja kauanko se on ollut voimassa.

Edit: Nyt kun luin niin tosiaan ei ollut direktiivinä vaan asetuksena. Juuri kuten Erkki sanoikin

LÄHDE: http://www.eurooppatiedotus.fi/public/default.aspx?contentid=327065&

"Kurkkudirektiivi" oli alun alkaenkin kauppiailta ja tukkureilta tullut toive. He halusivat luokittelujärjestelmän, minkä mukaan tiedettäisiin, montako kurkkua mahtuu aina yhteen laatikkoon. "Kakkoslaatuna" myytäisiin sitten liian käyrät eli hankalammin käsiteltävät.
Vaan sitten luotiin olkiukko: EU VAATII KURKKUJAKIN KASVAMAAN SUORAAN! EIKÖ NIILLÄ OLE PAREMPAA TEKEMISTÄ EU:SSA?

korjattu typo
 
Viimeksi muokattu:
Reservipoliiseille olisi käyttöä jos pienet vihreät miehet tai kotikutoiset jihadistit aktivoituvat. Pelkäänpä vain, että nuo harjoitetaan ja käytetään vain automaattikamera-avusteiseen verott... erm.... sakottamiseen ja vihapuheen etsimiseen ja löytyneiden vihapuhujien pamputtamiseen.

Eniten hatuttaa kun olemme ihan itse konsensuspolitiikan ja broileripoliitkot hyväksyneet. Minulta on jo mennyt usko poliitikkoihin, virkamiehiin ja omaan kansaan :( Kunhan Suomi ei romahtaisi ennen kuin jälkikasvu on saanut koulutuksensa päätökseen ja kelpaa ikänsä, kielitaitonsa ja osaamisensa puolesta siirtolaiseksi johonkin tolkumpaan maahan.

Muoks: selvensin ajatusta.
 
Reservipoliiseille olisi käyttöä jos pienet vihreät miehet tai kotikutoiset jihadistit aktivoituvat. Pelkäänpä vain, että nuo harjoitetaan ja käytetään vain automaattikamera-avusteiseen verott... erm.... sakottamiseen ja vihapuheen etsimiseen ja löytyneiden vihapuhujien pamputtamiseen.

Eniten hatuttaa kun olemme ihan itse konsensuspolitiikan ja broileripoliitkot hyväksyneet. Minulta on jo mennyt usko poliitikkoihin, virkamiehiin ja omaan kansaan :( Kunhan Suomi ei romahtaisi ennen kuin jälkikasvu on saanut koulutuksensa päätökseen ja kelpaa ikänsä, kielitaitonsa ja osaamisensa puolesta siirtolaiseksi johonkin tolkumpaan maahan.

Muoks: selvensin ajatusta.
Mä oon vähän sitä mieltä, että Poliisin koulutus ei riitä vastaamaan pieniin, vihreisiin miehiin. Siinä on karhu ryhmä äkkiä kulutettu loppuun. Vihreisiin miehiin vastaaminen tarvitsee armeijaa. Pienellä lakimuutoksella homma olisi hoidettavissa eikä tarvitsisi luoda puolisotilaallista miliisi joukkoa = reservipoliisi. Ainoa missä tuo itselle näyttäytyy hyödyllisenä ovat juuri suuret yleisö tapahtumat. Tosin sitä varten on järjestyksen valvojat. Vai rupeaako poliisi tulevaisuudessa postaamaan jokaisessa vähänkin suuremmassa tapahtumassa konepistooli kainalossa?
 
Mä oon vähän sitä mieltä, että Poliisin koulutus ei riitä vastaamaan pieniin, vihreisiin miehiin. Siinä on karhu ryhmä äkkiä kulutettu loppuun. Vihreisiin miehiin vastaaminen tarvitsee armeijaa. Pienellä lakimuutoksella homma olisi hoidettavissa eikä tarvitsisi luoda puolisotilaallista miliisi joukkoa = reservipoliisi. Ainoa missä tuo itselle näyttäytyy hyödyllisenä ovat juuri suuret yleisö tapahtumat. Tosin sitä varten on järjestyksen valvojat. Vai rupeaako poliisi tulevaisuudessa postaamaan jokaisessa vähänkin suuremmassa tapahtumassa konepistooli kainalossa?

Ei vaatine selvännäkijäin kykyjä havaitakseen suuntauksen tähän...
 
Nyt on tutvallinen olo, en saanut ostettua pienarin paukkuja 308:n luvalla, kun poliisi kuulemma kieltänyt. Ollut tapana pitää vain yhtä haulikon ja kiväärin lupaa mukana, jos sattuvat hukkumaan ei katoa kaikki kerralla.

Kurkkua menee kaupaksi _paljon_. Jos tavara on ihan kieroa ( <- niin totta kai se tuntuu koko logistiikkaketjussa. Siksi EU:lta pyydettiin luokittelua. Simple as that.

Jyväjemmarit valittaa byrokratiasta, ja sitten eivät saa perus asiota sovittua keskenään kaupan kanssa.
 
Back
Top