Suomen sisäinen turvallisuus

Seurue & heikkotasoinen ampuma-aseen käyttö, perinteisesti viittaisi ravikansaan. Mutta kilpailevia etnisyyksiä, tälle klassikolle on ilmaantunut. Tapahtumalokaatio hieman poikkeuksellinen, mutta mikäpä uuskulttuurin laajenemista pysäyttäisi. Skene on murroksessa, näin trendikkäästi ilmaisten.
Jesh, nyt on pöhinaa, tästä uusi vetonaula slushiin...
 
Tunnen hoodit ja vaikea on uskoa, että seurue olisi kyseessä. Reinikaiset jallittavat nyt yleisöä.
Tai jos kyseessä on tulkitsijan virhe: seurue voi olla myös seurue, eikä välttämättä "seurue", vaikka netissä se sitä automaattisesti tarkoittaakin...?
 

Tampereella palaa​

Pelastuslaitoksen mukaan parkkihallissa on syttynyt palamaan henkilöauto.

Sähköauto??!! On sitten v-mainen sammutettava!

 

Tampereen massiivisen palon syy selvisi – sähköauto​


Termiittipommi. Auto paloi tuhkaksi. Autohalli ja koko talo remonttiin.. Mitäs jos tuollainen tapahtuu laivan sisäkannella??
 
Viimeksi muokattu:
En mene vannomaan, mutta tässä haiskahtaa vähän Camel merkkinen savuke.

- itä-Helsinki
- 30-vuotias ravintola-alan yrittäjä
- kunnan asunto
jne.

Tällaista miestä syytetään synkästä teosta – Jasmin Voutilainen kuoli vain päivää myöhemmin

ltalehden tietojen mukaan vuonna 1995 syntynyttä miestä syytetään Voutilaisen raiskauksen yrityksestä ja pahoinpitelystä.

Jasmin Voutilainen teki itsemurhan 17. maaliskuuta 2023. Epäillyt rikokset ovat tapahtuneet vain päivää ennen Voutilaisen kuolemaa.

Talous retuperällä
Iltalehden tietojen mukaan rikoksista epäilty 30-vuotias helsinkiläismies on entinen ravintola-alan yrittäjä, jolla ei ole aiempaa rikostaustaa. Hänellä on kuitenkin runsaasti velkomusasioita, joita on ratkottu käräjillä.

Miehen ravintola-alan yrityksen toiminta lakkasi toukokuussa. Yritys ehti toimia vain parin vuoden ajan, kunnes sen toiminta todettiin lakanneeksi.

Mies vaikuttaa elävän taloudellisessa ahdingossa. Miehen kymmensivuisen ulosottorekisterin mukaan hän on jättänyt maksamatta muun muassa veroja. Erääntyneiden jäännösverojen perintä on kuitenkin tyssännyt varattomuusesteeseen. Mies on siis todettu varattomaksi.

Maksamatta on jäänyt myös Helsingin seudun joukkoliikenteen tarkastusmaksuja ja vakuutusmaksuja.

Vuokrat maksamatta
Suurin yksittäinen velkoja on rahoituspalveluja tarjoava Liberis Sweden AB, joka karhuaa mieheltä noin 26 000 euron saatavia. Asia on tullut vireille heinäkuussa ja siitä on annettu yksipuolinen tuomio Helsingin käräjäoikeudessa.

Osoitetietojen perusteella mies asuu Helsingin kaupungin asunnot Oy:n omistamassa asunnossa. Vuokrasopimus kuitenkin purettiin jo keväällä, koska mies oli jättänyt vuokransa muuton jälkeen maksamatta. Vuokra oli noin 730 euroa kuussa. Mies oli asunnut asunnossa vain noin neljä kuukautta.

– Vuokranmaksun laiminlyönti on ollut toistuvaa ja vuokravelkaa on edelleen maksamatta. Siten vastaajan menettelyllä ei ole ollut vähäinen merkitys, kerrotaan kanteessa.

 

Tampereen massiivisen palon syy selvisi – sähköauto​


Termiittipommi. Auto paloi tuhkaksi. Autohalli ja koko talo remonttiin.. Mitäs jos tuollainen tapahtuu laivan sisäkannella??
Kiinalaisia sähköautoja on palanut kohtalaisen usein verrattuna läntisiin merkkeihin, itse sallisin sähköautojen parkkeeraamisen ainoastaan ulkotiloihin...


 
Eikös se vasta yksi laiva palana, juuri noita sähköautoja kuljettamassa ollessaan.
Jostain kuulin huhua, että sähköautot lastattaisiin laivaan sisäänajoluukkujen läheisyyteen, ja jos lähtee palamaan, niin avataan luukku ja sysätään auto mereen.

Eikös muutenkin sähköauton lataamista pitäisi olla valvomassa, eikä jättää itsekseen lataantumaan?
 
Jostain kuulin huhua, että sähköautot lastattaisiin laivaan sisäänajoluukkujen läheisyyteen, ja jos lähtee palamaan, niin avataan luukku ja sysätään auto mereen.

Eikös muutenkin sähköauton lataamista pitäisi olla valvomassa, eikä jättää itsekseen lataantumaan?
Ymmärtääkseni on ollut tapauksia joissa ei ollut mitään ulkoisia merkkejä eikä ajoneuvo ollut latauksessa kun akusto syttyi itsestään. Syynä heikot komponentit ja ala-arvoinen työn laatu...
 
Jostain kuulin huhua, että sähköautot lastattaisiin laivaan sisäänajoluukkujen läheisyyteen, ja jos lähtee palamaan, niin avataan luukku ja sysätään auto mereen.

Eikös muutenkin sähköauton lataamista pitäisi olla valvomassa, eikä jättää itsekseen lataantumaan?
Ei pitänyt paikkaansa kotimaisilla autolautoilla noin vuosi sitten.
Asiaa ei edes kysytä kun varaat matkaa, toki rekisterinumeron perusteella asian voisi selvittää, mutta epäilen että selvittäisivät.
 
Ehkäpä tarvitaan ensimmäinen kokemus-asiantuntemuus, ennenkuin huolestuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Ei pitänyt paikkaansa kotimaisilla autolautoilla noin vuosi sitten.
Asiaa ei edes kysytä kun varaat matkaa, toki rekisterinumeron perusteella asian voisi selvittää, mutta epäilen että selvittäisivät.
On käyttövoimaa kysytty jo useamman vuoden ajan ainakin punaisilla laivoilla ja on saanut tuulilasille asetettavan merkin. Mihinkään muuhun se ei näytä vaikuttavan vaan ajatetaan piippuhyllylle muiden henkilöautojen tapaan. Ensi viikolla taas reissuun ja reissua varatessa tämä kysymys esitettiin tälläkin kertaa.

Kiinassa rakennetussa m/s Gracessa on laturitkin valmiina, mutta niitä ei tietääkseni ole koskaan otettu käyttöön. Tuossa se näkyy seinällä.

1759348918196.webp
 
Viimeksi muokattu:
On käyttövoimaa kysytty jo useamman vuoden ajan ainakin punaisilla laivoilla ja on saanut tuulilasille asetettavan merkin. Mihinkään muuhun se ei näytä vaikuttavan vaan ajatetaan piippuhyllylle muiden henkilöautojen tapaan. Ensi viikolla taas reissuun ja reissua varatessa tämä kysymys esitettiin tälläkin kertaa.

Kiinassa rakennetussa m/s Gracessa on laturitkin valmiina, mutta niitä ei tietääkseni ole koskaan otettu käyttöön. Tuossa se näkyy seinällä.

Katso liite: 125261
Ok, sillä toisella yhtiöllä ei muistaakseni kysytty. Ulkomailla ilmeisesti lataaminen matkan aikana on mahdollista.
 

Tämä Tampereen rajusta parkkihallipalosta tiedetään nyt: kymmeniä autoja tuhoutui täysin​


Kuinkahan pahasti talon betonirakenteet vaurioitui?! Remontti voi maksaa useampia satoja tuhansia, jos riittääkään.
 
Kuinkahan pahasti talon betonirakenteet vaurioitui?! Remontti voi maksaa useampia satoja tuhansia, jos riittääkään.
Jo siivouskulut on satoja tuhansia.

Sen päälle pinnat kuntoon, sähkötyöt, ilmastoinnit, muu talotekniikka ja kaikki uusiksi isossa osassa hallia. Menee miljoonia. Jos betonirakenteet saaneet liikaa lämpöä niin hintalappu karkaa käsistä. Talo on pari vuotta vanha.

Kun siellä on kymmeniä autoja palanut kokonaan niin väkisin on lämpöä ollut todella paljon. Eikä kyse ole sähköautoista vaan ylipäätään autoista. Mikä tahansa autopalo on hyvin voimakas tapahtuma kun se tapahtuu suljetussa tilassa eikä lämpö ja savukaasut karkaa taivaalle.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top