Suomen sisäinen turvallisuus

Välillä sitä miettii, että miten kukaan enää hakeutuu poliisin ammattiin. Pitää olla joko masokistinen luonne tai todellinen kutsumus.
Nooh, tässä säästää: Ei tarvitse hankkia urheiluautoa, kun voi kantaa asetta...
 
"Auto syttynyt palamaan ja sitten räjähtänyt" "pelastettu useita kaasupulloja" (happi ja/tai asetyleenipulloja vai nestekaasua?)
Tapahtanut puolen yön jälkeen?? Kaksi henkilöä loukkaantunut!

Mielenkiintoinen tapaus. Kuka tai ketkä on operoinut tuohon aikaan yöstä kaasujen kanssa??
"Poliisin mukaan Helsingin Mellunkylän räjähdykseen liittyen on syytä epäillä rikosta."
 

Europark kieltää Tampereen palossa syttyneen Audi-mallin lataamisen halleissaan: ”Vaikka riski on pieni, ei oteta sitä”​


Jutun mukaan Audi on tehnyt takaisinkutsun Q7, Q8 ja A8 PHEV -mallien akuista ja Europark on reagoinut siihen latauskiellolla. Traficomin tiedote asiasta:


Takaisinkutsun aloituspäivä on 10.10.2025. Tampereen parkkihallipalo oli 1.10.2025. Kaikki merkit viittaavat siihen, että tarkemmissa tutkimuksissa akuista on löytynyt jotain, mikä aiheutti takaisinkutsun.
 
Koskaan ensimmäinen sähköskuutti kyrvähtää.

Se yksihän mossahti komiasti tuolla naapurissa, mutta oli kai vähän pimpattu.
 
Sisäisen turvallisuuden kannalta olen usein miettinyt, milloin Anne Berneriä aletaan tutkia.

Voihan se tietysti olla sattumaa, että Suomeen järjestetään valtava määrä "ammattiautoilijoita", joista osasta kukaan eu tiedä, keitä he oikeasti ovat.

Berner ajoi myös erittäin voimakkaasti sellaista postilakia, jonka myötä Postin olisi ollut halukkaille luovutettava liikesalaiset tiedot postipalveluista eli vaikkapa tiedot jakelureiteistä, postilokeroiden, postilaatikoiden ja rakennusten sijainnista, pihateistä sekä tiedot postinumeroalueiden rajoista ja siitä, mitkä rakennukset, taloudet ja postilaatikot kuuluvat tiettyyn postinumeroon. Myös tiedot lastaus- ja purkupaikoista sekä aikataulut ja kellonajat olisivat kuuluneet pakettiin.

Berner ajoi myös sitä, että jokaisessa suomalaisessa ajoneuvossa olisi digitaalinen seurantalaite, että missä se liikkuisi.

Tietenkin voi olla, että varsinainen myyrä oli ministeriössä. Ja jos oli, kysymys kuuluu, missä on nyt.
 
Sisäisen turvallisuuden kannalta olen usein miettinyt, milloin Anne Berneriä aletaan tutkia.

Voihan se tietysti olla sattumaa, että Suomeen järjestetään valtava määrä "ammattiautoilijoita", joista osasta kukaan eu tiedä, keitä he oikeasti ovat.

Berner ajoi myös erittäin voimakkaasti sellaista postilakia, jonka myötä Postin olisi ollut halukkaille luovutettava liikesalaiset tiedot postipalveluista eli vaikkapa tiedot jakelureiteistä, postilokeroiden, postilaatikoiden ja rakennusten sijainnista, pihateistä sekä tiedot postinumeroalueiden rajoista ja siitä, mitkä rakennukset, taloudet ja postilaatikot kuuluvat tiettyyn postinumeroon. Myös tiedot lastaus- ja purkupaikoista sekä aikataulut ja kellonajat olisivat kuuluneet pakettiin.

Berner ajoi myös sitä, että jokaisessa suomalaisessa ajoneuvossa olisi digitaalinen seurantalaite, että missä se liikkuisi.

Tietenkin voi olla, että varsinainen myyrä oli ministeriössä. Ja jos oli, kysymys kuuluu, missä on nyt.
Anne ei kyllä saanut mitään hyvää aikaiseksi, mutta ei kai se toimintansa suorastaan rikollista ollut eikä kai oikein lain edessä tuottamuksellistakaan, ellei toisin todisteta. Hemmetin hölmöä ja vaiktutuksiltaan haitallista se kyllä sitten puolestaan faktisesti oli.
 
Anne ei kyllä saanut mitään hyvää aikaiseksi, mutta ei kai se toimintansa suorastaan rikollista ollut eikä kai oikein lain edessä tuottamuksellistakaan, ellei toisin todisteta. Hemmetin hölmöä ja vaiktutuksiltaan haitallista se kyllä sitten puolestaan faktisesti oli.
Ehkä poliitikot ovat vain toheloita. Eiväthän he itse noita juttuja keksi.

Tiedustelulakien suurin vastustus tuli liikenne- ja viestintäministeriöstä ja se vastustus profiloitui silloin kansliapäällikkö Harri Pursiaiseen. Sekä Kiurun että Bernerin aikana.

Saimaan kanavan kanavavaltuutettu ja turvallisuuskomitean jäsen.
 
Sisäisen turvallisuuden kannalta olen usein miettinyt, milloin Anne Berneriä aletaan tutkia.

Voihan se tietysti olla sattumaa, että Suomeen järjestetään valtava määrä "ammattiautoilijoita", joista osasta kukaan eu tiedä, keitä he oikeasti ovat.

Berner ajoi myös erittäin voimakkaasti sellaista postilakia, jonka myötä Postin olisi ollut halukkaille luovutettava liikesalaiset tiedot postipalveluista eli vaikkapa tiedot jakelureiteistä, postilokeroiden, postilaatikoiden ja rakennusten sijainnista, pihateistä sekä tiedot postinumeroalueiden rajoista ja siitä, mitkä rakennukset, taloudet ja postilaatikot kuuluvat tiettyyn postinumeroon. Myös tiedot lastaus- ja purkupaikoista sekä aikataulut ja kellonajat olisivat kuuluneet pakettiin.

Berner ajoi myös sitä, että jokaisessa suomalaisessa ajoneuvossa olisi digitaalinen seurantalaite, että missä se liikkuisi.

Tietenkin voi olla, että varsinainen myyrä oli ministeriössä. Ja jos oli, kysymys kuuluu, missä on nyt.
Aika kevyttä kamaa Stupiidoon verrattuna, joka ajoi erittäin voimakkaasti venäläisomisteista ydinvoimalaa Suomeen. Laitostoimittajana venäjän valtion ydinasefirmalla olisi ollut paras tietämys Suomeen rakennetun ydinvoimalan teknisistä ratkaisuista sekä niiden heikkouksista. Sen lisäksi laitoksen osaomistajana ryssän ydinasefirma olisi pystynyt hankkimaan yksityiskohtaista tietoa suomalaisten ydinvoimaloiden polttoainelogistiikasta sekä ydinvoimaloissa syntyvän korkea-aktiivisen ydinjätteen kuljetuksista ja jätteen välivarastointiin käytettävistä tiloista sekä loppusijoituspaikasta Olkiluodon Onkalossa.

Suuret sähköntuottajat ovat myös hyvin läheisissä tekemisissä Fingridin kanssa eli laitetoimittajista, sähköverkosta ja sen stabiilisuuteen vaikuttavista seikoista olisi ollut tarjoilla kaikki mahdollinen sisäpiiritieto. "Russofobisten" kollegoiden varoituksista huolimatta Stubiido ajoi Hanhikiven voimalaa kuin käärmettä pyssyyn. Hommalle tuli stoppi vasta reaktoriytimen takomon muuttuessa sotatoimialueeksi Donetskin alueella.

Stubiido ajoi myös ryssien viisumivapautta ja oli mukana äänestämässä Ottawan sopimukseen liittymisen puolesta. Sama tohelo toimi pääministerinä alkuvuonna 2015, kun Suomen valtio alkoi valmistautua loppuvuoden mamuvyöryyn. Sori siitä!
 
Aika kevyttä kamaa Stupiidoon verrattuna, joka ajoi erittäin voimakkaasti venäläisomisteista ydinvoimalaa Suomeen.
Suomettunut kauppapolitiikka on eri keskustelu, jota on käsitelty hyvinkin paljon, useammassa ketjussa. En lähde harhautukseen.

Olisi kyse viestintäministeriön virkamiehen mahdollisesta sukelluksesta liian syvälle "Saimaan kanavaan". Tiedätkö siitä jotain?

Lainaus:

Ylipäätään tämä ministeriön toiminta herätti suurta ihmetystä. Siinä ehti ministerikin vaihtua SDP:n Krista Kiurusta keskustan Anne Berneriin, mutta kun seuraavakin ministeri ryhtyi pian suhtautumaan tiedustelulainsäädäntöön varauksellisesti, heräsi väistämättä kysymys, missä sylttytehdas mahtoi olla, Lindberg pohtii.

Kansliapäällikkö Pursiaisen Lindberg tapasi kahden kesken ravintola Savoyssa.

– Ruokailumme aikana hän vakuutti useampaan kertaan isänmaallisuuttaan, mutta ainakaan vielä silloin se ei heijastunut ministeriön toimintaan.


On aika selvä, että Karu halusi muistelmissaan jättää vihjeen.
 
Kevyttä kamaa ei suinkaan ole se, että kaikki Postin tiedot olisivat olleet kenellä tahansa ostajalla tai saatavissa reaaliaikainen tieto siitä, missä esimerkiksi jokainen Puolustusvoimien tai poliisin ajoneuvo kulloinkin on tai liikkuu

Ja tiedustelulakeja siis lvm vastusti kuitenkin yksityisyyden suojaan vedoten. Se haisee.
 
Berner ajoi myös sitä, että jokaisessa suomalaisessa ajoneuvossa olisi digitaalinen seurantalaite, että missä se liikkuisi..
Ei Berneriä kaikesta kannata syyttää.

Jokaisessa uudehkossa autossa on seurantalaite.

E-call hätäpuhelujörjestelmä soittaa kolaritilanteessa automaattisesti hätäkeskukseen. Lähettää myös tiedon sijainnista ja autossa olleiden henkilöiden määrästä.

Lyhyesti sanottuna jokaisessa autossa on GSM ja tehtaalla laitettu SIM-kortti.

Arvatenkin tuota voi käyttää myös vakoiluun. Sijaintitieto, mikrofoni auton sisätilojen kuunteluun jne on valmiina.



Edit. Aika moni kantaa vastaavaa vakoilulaitetta mukanaan kaikkialle - aivan vapaaehtoisesti.
 
Ei Berneriä kaikesta kannata syyttää.

Jokaisessa uudehkossa autossa on seurantalaite.

E-call hätäpuhelujörjestelmä soittaa kolaritilanteessa automaattisesti hätäkeskukseen. Lähettää myös tiedon sijainnista ja autossa olleiden henkilöiden määrästä.

Lyhyesti sanottuna jokaisessa autossa on GSM ja tehtaalla laitettu SIM-kortti.

Arvatenkin tuota voi käyttää myös vakoiluun. Sijaintitieto, mikrofoni auton sisätilojen kuunteluun jne on valmiina.



Edit. Aika moni kantaa vastaavaa vakoilulaitetta mukanaan kaikkialle - aivan vapaaehtoisesti.
Moderneja autoja on nykyään mahdollista etähallita, ikävämpi juttu jos sopivassa paikassa riittävällä nopeudella jarrut sekä ohjaus lakkaavat toimimasta ja kaasupoljin ohjeistaa maksimit...
 
Back
Top