Suomen sisäinen turvallisuus

"Puolustusministeri Antti Häkkäsen (kok.) mukaan venäläisten asuntokauppoihin liittyviä turvallisuusriskejä aletaan selvittää.

Ylen tutkivan journalismin MOT-ohjelman selvityksen mukaan venäläisillä verkkosivuilla on myynnissä jopa tuhansia asuntoja Suomessa. Venäläiset ostavat edelleen jatkuvasti esimerkiksi pääkaupunkiseudulla.

Ostajien joukossa on venäläisiä, joiden taustat herättävät kysymyksiä. Henkilöillä on esimerkiksi verotietojen mukaan pienet tai olemattomat tulot, mutta he ovat ostaneet jopa kymmeniä asuntoja.

Suomi on kieltänyt venäläisten kiinteistöjen ostot turvallisuussyistä. Kielto ei kuitenkaan koske asuntoja, joita hankitaan yleensä ostamalla osakkeita taloyhtiössä."

Kommentti: Venäjä soluttaa valtaansa Suomen ukrainalaisiin – näin heihin vaikutetaan​

Itse asiassa tämä on todellinen huoli. Olen itsekkin törmännyt tämän luonteiseen vaikutusyritykseen.

Kommentti: Venäjä soluttaa valtaansa Suomen ukrainalaisiin – näin heihin vaikutetaan​

Itse asiassa tämä on todellinen huoli. Olen itsekkin törmännyt tämän luonteiseen vaikutusyritykseen.

Onneksi meillä on Päivi ja sen rekisteri...

nergin_rekisteri.webp

Back